Politiemotorrijder verliest vuurwapen

• bozo

Politie zoekt naar verloren dienstwapen

Steenwijk – Een motorrijder van het politieteam Steenwijkerland is op zaterdagavond 5 juni tijdens de surveillance in de omgeving van Steenwijk zijn dienstwapen verloren. Het wapen is op onverklaarbare wijze tijdens het motorrijden uit zijn holster gevallen. De politie Steenwijk is vanaf het moment van zoekraken met man en macht op zoek naar het wapen. Hierbij wordt het team ondersteund door collega’s van de Koninklijke Landmacht. Tot op heden is het wapen helaas nog niet gevonden.

De politie waarschuwt mensen het wapen zelf niet te vervoeren maar direct de politie te waarschuwen via telefoonnummer 0900-8844 indien het wapen wordt aangetroffen.

Bron: www.politie.nl/ijsselland

Die voelt zich ongetwijfeld knap klote..

• KlaasVaak

Inderdaad, en ongelovelijk dat dit heeft kunnen gebeuren.

Ten eerste moet je clip open gestaan hebben.

Ten tweede is het holster bijna verticaal gericht.

Ten derde valt een wapen niet zonder weerstand uit het holster.

Misschien een idee om net als de marechaussee en de beredenen een spiraalkoortje aan het wapen te hebben?

• rijsbergen

Dat heeft de marechaussee ook niet meer, dat koordje

• bozo

Zie ze er anders nog regelmatig mee lopen. Zelf heb na 1 week dat koordje van de Glock afgehaald, vond er meer na- dan voordelen aan zitten.

• rijsbergen

Dat ze er mee rondlopen zou niet meer mogen want het is niet meer toegestaan

• bozo

Ow ? Typisch, ik werk bij de KL als beveiliger, maar bij ons nog nooit wat over gehoord. Is dit binnen de Kmar landelijk afgekondigd ? Of te wel, heb je daar meer info over?

• rijsbergen

Sinds de invoering van het nieuwe holster bij de KMar is het niet meer toegestaan een koordje aan je glock te hebben

• bozo

Aha, ja dat nieuwe holster krijgen wij, net zoals de meeste dingen, pas 3 jaar later :D

• Carlos

Nu zeker te koop op de “zwarte”markt voor 500 Euries ::o

• Lans

Hoe klote het ook is, toch vind ik dit niet zo vreemd.

Voor het Safariland holster had je, zoals je weet, dat lederen ding met drukknoopje. Daar kreeg je het wapen zonder problemen uit door kwaadwillenden en als het holster uitgerekt was, sprong het drukknoopje al open als je een scheet liet.

Voor de reguliere diender is er dus nu een veilig holster (althans, ik ben er zeer tevreden mee) en daar kan zwaartekracht echt niets mee. Wapen blijft op zijn plek.

Maar is dat holster wel zo handig voor een motorrijder? Ik denk het niet. Als je valt is sowieso je heup aan gruzelementen. Dus veel motorrijders nemen dat risico niet en dragen het oude model holster met een verlengstuk met scharnierfunctie voor. Het wapen zat dan op je bovenbeen ipv strak op de heup.

Dat kan een beste verwoning voorkomen mocht je vallen. Dat verlengstuk met scharnierfunctie verstrekt logistiek niet voor het Safariland holster.

Dus ik denk dat het wapen echt niet uit de Safariland is gevallen maar uit een oud model. Omdat logistiek niet voorziet in een holster voor motorrijders.

En een versleten oud model kan je ook niet meer omruilen voor een “nieuw” oud model.

Ik vermoed dat de motorrijder voor zijn heup heeft gekozen maar helaas wel een ander probleem er mee heeft gecreëerd.

Groetjes, Lans