Lang leve de politiek

• KlaasVaak

1. jij mocht willen dat 1/3 erbij de werkgeverslasten dekt, het nettosalaris moet je verdubbelen

2. agenten werken in 4 weken roosters, dus maal 13 ipv 12

3. behalve loonkosten moet je ook denken aan: reiskosten, een uniform, een wapen, een portofoon, opleiding, trainingen.

• Reja

Dus, één agent kost globaal tussen de 40.000 en 60.000 euro per jaar. Blijft het toch een merkwaardig rekensommetje.

• KlaasVaak

300 miljoen / 2500 = 120.000 Euro/agent

1600 * 14 = 22.400 Euro/jaar/agent netto (incl. vakantiegeld)

20.800 * 2 = 44.800 Euro/jaar/agent bruto (incl. vakantiegeld)

44.800 * 2500 = 112 miljoen

Dan nog uitrusting (porto/wapen/kleding)

Wie vult het resterende gat?

• - Gerard -

Die porto en wapen is hoop ik toch niet op jaarbasis?

• Lans

Nee maar denk aan munitie (ik geloof 0,60 euro per patroon), per schietles knal je er zo'n 50 a 60 af. Wapen onderhoud etc.

Porto minimaal onderhoud natuurlijk maar regelmatig software updates. Zal ook vast wat kosten ;)

• Reja

Vergeet de computerles niet voor dat gewaardeerde computersysteem……

• De Enige Echte Fritsie

Enig idee wat een permanente ARAF-regeling kost aan menskracht?

mzzl,

Frits

• Carlos

En wat te denken wat naar Griekenland is gegaan?

Geen miljoenen, maar miljarden….goh, dan hadden we voor het geld veel meer blauw op straat gehad…jaja..ook agenten die alleen maar boeven vangen :D:D

• KlaasVaak

maar dan kan je wel doorpakken op straat en plaats van gedogen omdat je op cruciale momenten (uitloop horeaca bijv.) op straat wilt zijn

en dat hoeven geen executieven te zijn maar kunnen toch boa's zijn die de pv's tikken en uitwerken?

• KlaasVaak

Jaja, voor we te ver afdwalen moet ik toch even reageren:

Als het niet naar Griekenland was gegaan waren hier de banken omgevallen omdat de Griekse leningen niet afbetaald zou zijn geworden.

Bovendien krijgt Griekenland het geld in etappes. Als het eerste deel niet tot gewenst resultaat leidt komt het tweede deel niet.

Dus als je het niet begrijpt, verdiep je dan eerst in de materie.