Lang leve de politiek

• Carlos

Ik weet dat dat de enige goede reden om de Grieken en eventueel andere landen nu uit de brand te helpen omdat anders het bankensysteem in gevaar komt.

En dat deze concentratie van risico binnen banken in de toekomst moeten worden voorkomen.

Als dat is geregeld, kunnen we met een gerust hart landen failliet laten gaan :D

De eerstverantwoordelijken voor deze gang van zaken zijn de politici. Als de nieuwe Griekse regering meteen een serieus pakket van bezuinigingsmaatregelen, maatregelen ter verhoging van de belastingen en ingrepen in de economie had aangekondigd, dan was de geest waarschijnlijk niet uit de fles gesprongen en hadden we nu allemaal rustig kunnen slapen.

En hoe denk jij dat die leningen aan Griekenland overigens terug te krijgen als ze nu al niet in staat zijn om hun schulden te honoreren? Hun schulden nemen nu alleen nog maar verder toe. We kunnen er redelijkerwijs vanuit gaan dat dat geld grotendeels weg is.

• KlaasVaak

1. reageer eerst eens onder de juiste reactie

2. je snapt er geen bal van

Het bankensysteem komt niet in gevaar maar de Nederlandse economie. Nederlandse banken die hun uitstaande lening van Griekenland niet vergoed krijgen zullen minder risico nemen totdat die afschrijving weer is goedgemaakt. Van dat striktere kredietbeleid hebben Nederlandse klanten het meeste last. Die kunnen niet groeien omdat banken voorzichtiger zullen zijn.

En dus groeit de binnenlandse economie niet, veroorzaakt door Griekenland, Spanje en Portugal.

Niet de politici maar de burgers van Griekenland zijn de grootste veroorzakers hiervan: zij ontduiken massaal de belasting, zij werken zwart en zij staken nu Griekenland kapot.

In welk land heb je een 14e maand en ga je voor je 60e al met pensioen?

Hoe ik denk dat Griekenland gedwongen wordt?

Doordat er een pakket met bezuinigingsmaatregelen moest worden afgegeven alvorens er geld naar Griekenland ging.

Dat is gebeurd en daarom ging er geld naar Griekenland.

Nu moet men het waarmaken: aflossen en nieuwe maatregelen afkondigen en dan wordt eventueel, na goedkeuring, een tweede deel van de lening verstrekt.

Er is geen lening zonder verantwoordingsverplichting afgegeven, en hij is ook niet renteloos.

• - Gerard -

En na deze verkiezingsuitslag ga ik er van uit dat het met de politie allemaal goed gaat komen. Jullie gaan er een heleboel collega's bij krijgen en veel bureaucratie gaat verdwijnen.

• KlaasVaak

halleluja :)o

Eén probleem: veel docenten van de academie zijn vertrokken en hebben een andere baan.

De keren niet meer terug. Net als de ervaren agenten die de hoop hebben opgegeven en buiten de politie hun heil gezocht hebben.

Vaak voor een beter salaris of betere arbeidsomstandigheden (regelmaat, vrije weekenden)

En nieuwe collega's moeten eerst opgeleid worden en dat duurt met de opleidingsvorm van dit moment 3 of 4 jaar.

Maar Ter Horst wilde niet luisteren.

De bezuinigingen gingen voor de wetshervorming uit.

Toen viel het kabinet en bleef de wetshervorming voor langere tijd uit, maar de bezuiniging is een feit.

En Ter Horst….daar hebben we nooit meer iets van gehoord….en ik hoop dat dat de komende vier jaar zo blijft.

Alleen vrees ik het intellect van Hero Brinkman.Of moet ik zeggen het gebrek ervan?

• - Gerard -

KlaasVaak, je maakt je mischien onterecht zorgen. Die Hero komt inderdaad niet over als hoogintelligent maar de basis voor een beter functioneren van de politie kan hij wel leggen. Wij hebben immers een ambtenarenapparaat die alles tot 50 cijfers achter de komma weet te regelen. We hebben er al 7.000 nieuwe agenten bij gekregen, waarvan er dan 127 van op straat terecht zijjn gekomen. Maar ik denk dat Hero wel kans zet die 7.000 op straat te krijgen.

Ik denk dat het VVD-PVV-CDA gaat worden en dat de grenzen dicht gaan, de agenten op straat verschijnen en dat dit land een 180 graden gaat draaien wat betreft de veiligheid. De Belgen schoppen we weer uit onze gevangenissen en die gaan we vullen met die 150.000 zaken die nu nog op de plank liggen.

Zo niet, dan ben ik er klaar mee en gaan we met z'n allen door het putje.

• KlaasVaak

Doe mij dan maar Fred Teeven, heeft ook het zwarte garen niet zelf uitgevonden, maar heeft het tenminste tot Officier van Justitie geschopt.

Dat zegt mij meer dan Inspecteur van Politie, die heeft zelf aan het grote potverteren en declareren meegedaan.

• - Gerard -

Wie? Fred Teeven? Hoor jij die wel eens iets verstandigs zeggen zonder daar eerst iets over gevraagd te worden? Ik heb hem een paar keer tijdens een debat gezien in de tweede kamer. Hij stelt een vraag en gaat weer zitten. Schiet niet echt op. Hero heeft tenminste een grote bek en laat zich door niemand het kaas van het brood eten zelfs niet door de leider van de PVV. Dat is karakter.

• Arie

Tot zover de zijsprong Griekenland/economie. :)

Mod Arie

• mwb

Jij verward een grote bek met de mogelijkheid om dingen te veranderen.

Waarom denk jij dat Hero Drinkman wel kans ziet om 7000 agenten op straat te krijgen ?

Ik heb hem wel heel hard horen roepen dat hij dat doet, maar hoe, daar hoor je hem niet over.

Graag zou ik dus inhoudelijk horen waarom je denkt dat hem dat lukt.

mwb

• mwb

Politie Nederland kost grofweg per jaar 5 miljard.

Er werken grofweg 50.000 mensen, omgerekend is dat 100.000 p/p.

Komt aardig in de buurt.