uitwijken op vluchtstrook

• KlaasVaak

Misschien dat de chauffeurs van de wagens van de Dienst Vervoer en Ondersteuning (DV&O) een tipje van de sluier kunnen oplichten?

• Rob II

Aangezien deze voertuigen gevangen vervoeren van verschillend kaliber is het slecht idee om deze voertuigen stil te laten staan in een file dat biedt “kameraden” van deze figuren mogelijkheden om tot bevrijdingsactie's over te gaan en daar wil je als eenvoudig burger niet tussen zitten. Laat ze dus maar blijven rijden.

• Rob II

Te laat in de rechtszaal zou wel eens tot een vormfout kunnen leiden wellicht de crimineel op vrije voeten kunnen krijgen. Toch maar doorrijden denk ik.

• - Gerard -

Jammer dat je tot 2 maal toe met onzinargumenten blijkbaar iemand denkt te moeten kunnen overtuigen. Het boeit mij als burger helemaal niet of de crimineel op tijd is in de rechtbank, al zitten er 10 rechters op de verdachte te wachten en ook niet of zijn kornuiten ergens rondrijden, wachtend op een moment om te kunnen toeslaan.

Als je bang bent voor files, dan breng je de crimineel maar een dag eerder naar een politiecel in de buurt van de rechtbank en als je bang bent dat hij kan worden bevrijd, dan moet je hem niet in zo'n opvallend busje zetten.

Het is heel simpel. Of deze bestuurders hebben een ontheffing of ze hebben geen ontheffing..

• Lans

Voordat ik bij de pliesies ging werken had ik altijd zo iets als ik iets met blauw voorbij zag komen van: Oh, die moeten ergens naartoe en tja zij mogen dat.

Ik verbaas me er nu nog steeds om waarom mensen zich er zo druk om maken. Beetje calimero gehalte…

• KlaasVaak

vormfout is gel*l

• KlaasVaak

ook dit is gel*l

geef onderbouwde antwoorden

of doe suggesties die als zodanig herkenbaar zijn

dus die wagens stoppen ook niet voor een rood verkeerslicht?

en in de stad sta je ook wel eens stil, rijden ze dan over het trottoir verder?

• KlaasVaak

Even gegoogled:

Het ministerie van Verkeer en Waterstaat heeft besloten de mogelijkheid te bieden voor cellenvoertuigen die zijn ingericht voor het vervoeren van justitiabelen vrijstelling te verlenen van o.a. de verplichting tot het hebben van veiligheidsgordels. Die vrijstelling geldt uitsluitend voor de gecompartimenteerde ruimtes (celruimtes) van die voertuigen. (Circulaire van 18 oktober 2000, nr. 5028298/00/DJI).

Onder andere, dus wat nog meer…?

• Reja

Ik maak mij er ook absoluut niet druk om, staat ook in mijn eerste posting.

• serine

of houd gewoon voldoende afstand..:D