Politie discrimineert, geen blanke mannen.

• Fred Kleven

Veel gekker moet het toch niet gaan worden. http://www.nrc.nl/binnenland/article2563906.ece/Politie_discrimineert_in_personeelsadvertentie

• fons

Huh? Konden ze geen allochtone lesbienne in een rolstoel vinden dan???

Het moet inderdaad niet gekker worden.

• Lans

Tja, dat is al jaren zo….

Toen ik in 1992 solliciteerde was er geen plek. Ik moest wachten op een volgende selectieronde. Aldus de woorden van medewerker van P&O.

Toch werd ik 2 dagen later terug gebeld. Ondanks dat mijn naam een redelijke “Jan Kaas” naam is werd mij gevraagd of ik toevallig van allochtone afkomst was want daar hadden ze wel een plekje voor.

In 1995 heb ik het opnieuw geprobeerd en toen is het wel gelukt. Ik ben er overigens wel achter gekomen wie toentertijd in 1992 “mijn” plekje had ingenomen.

Een allochtone jongeman. Die bleek inmiddels ontslagen voordat hij überhaupt de opleiding had afgerond. Hij had de zwemtoets niet gehaald, meneer kon namelijk niet zwemmen toen hij solliciteerde, had een Nederlandse woordenschat als een kind van 4 en zijn broers stonden aan de andere kant van de wet…

Hoezo gelijke behandeling? Ik moest in 95 de hele zolder overhoop halen omdat ik moest aantonen dat ik een zwemdiploma had.

Maar in het kader van “gelijke behandeling” kon dat allemaal. En dat sukkelt al jaren door. Schandelijk. Moet je het eens omdraaien, een vacature plaatsen waarin staat dat mannelijke blanke kandidaten de voorkeur genieten… Nou dat wordt dan wereldnieuws en wordt de plaatser van de vacature opgehangen aan de hoogste boom. Maar voorkeur voor een vrouw en het liefst een allochtone vrouw dat kan allemaal onder het mom van diversiteit….en dat tolereren we al jaren. Ongelovelijk.

We zijn aardig in de war. En niet alleen bij de politie.

Groetjes, Lans

• KlaasVaak

Inmiddels is de reactie van Groningen ‘we hebben het niet zo bedoelt, de woorden zijn wat ongelukkig gekozen’.

Het is wachten totdat de eerste verdachte van discriminatie zich met ditzelfde excuus probeert vrij te pleiten.

• MofkaP

Lans Schreef:

——————————————————-

> Ik moest in 95 de hele

> zolder overhoop halen omdat ik moest aantonen dat

> ik een zwemdiploma had.

Was de geldigheid niet verlopen? :)

• MofkaP

Het is geen discriminatie

Het is een gerichte maatschappelijke implementatie van het diversificatiebeleid om tot een zo hoog mogelijke evenwichtige demografische samenstelling van het personeelsbestand te komen op alle functieniveau's.

Begrijp je wel? :(

• KlaasVaak

heb je zo'n moeilijke woorden generator gebruikt?

• MofkaP

Nee, het PCF.

Politiek Correcte Fraseologie 8-)

• serine

maar ja ze discrimineren in ieder geval geen buitenlanders..:D

• Lans

ofterwel, recht lullen wat krom is? :D