Wat kan deze gast krijgen

• Fred Kleven

Klaas Vaak citaat: Ik vraag de persoon “type dakloze zwerver met een TAAKACCENT auto's kraken, waarom hij deze schaar bij zich had. Aldus Klaas Vaak. Taakaccenten zijn binnen de Politie, neventaken voor Politie-medewerkers, naast hun normale specifieke werkzaamheden. Je tracht dat nu te koppelen aan een fouillering door jou van een type zwerver, zoals jij dat noemt. (waar heb jij die info ”taakaccent" auto's kraken door hem vandaan gehaald) Ik merk vervolgens op dat je te pas en te onpas (wellicht na googelen) het strafrecht alsmede wetsartikelen vanuit het Wetboek van Strafrecht erbij haalt om je commentaar kracht bij te zetten. In welke hoedanigheid heb jij dan deze (type zwerver) gefouilleerd, en op grond waarvan. Noem dan ook man en paard, waar ben jij werkzaam, alsmede wanneer heeft die bewuste fouillering van type zwerver door jou dan plaatsgevonden. Neem één ding van mij aan, dat Politie medewerkers nimmer zo zouden reageren c.q verklaren zoals jij, over zijn of haar deelname aan een aktie van preventief fouilleren.

• - Gerard -

Als je de postings van KlaasVaak de laatste maanden hebt gelezen dan mag je vermoeden, dat is in ieder geval mijn vermoeden, dat KlaasVaak politieagent is in Rotterdam.

Maar goed, dit prikbord is er volgens mij om zaken betreffende de politie de aandacht te geven en niet om personen te ontmaskeren of te vinden dat iemand man en paard zou moeten noemen.

Dit prikbord kent een aantal huisregels, daar kan de moderator je op aanspreken, maar als de huisregels netjes nageleefd worden is iedereen hier vrij over de politie te zeggen wat hij wil. Dus ja, het eens of oneens zijn over de inhoud van een posting kun je zijn maar meer is het niet. Niemand hoeft zich te verantwoorden bij een andere prikker.

• KlaasVaak

Ok, droom ik verder, zolang mijn salaris gestort wordt vind ik het best

Eerst zou ik van niets weten en is het een fantasieverhaal en nu kom je er inhoudelijk op terug?

De buurtagenten mogen twitteren, de korps-chefs houden blogs bij maar ik mag niet prikken?

Heb ik zijn naam genoemd? Heb ik zwervers in het algemeen over één kam geschoren?

En jij, wat doe jij voor de kost? En wat zijn jouw praatjes op verjaardagen?

Als jij de humor niet inziet dat ik een zwerver een taakaccent toebedicht…niet mijn probleem.

Het is de realiteit dat zij op verschillende manier ‘bijverdienen’.

De een verkoopt straatkranten, de ander wast autoruiten bij verkeerslichten.

De derde pikt fietsen of dealt zich suf. Het is de realiteit en zeker geen beroepsgeheim.

Waar ik die info vandaan haal over zijn taakaccent?

Het was mij ambtshalve bekend, maar dat geldt voor jou vast niet, alweer niet mijn probleem.

In welke hoedanigheid ik deze zwerver gefouilleerd heb? In mijn eigen hoedanigheid.

Op grond waarvan? Hij bevond zich in het als zodanig aangewezen veiligheidsrisicogebied.

Op verzoek van mijn meerdere na een verzoek aan deze van ‘de driehoek’ en een verordening van de raad en een aanwijzing van de burgemeester

werden deze controles georganiseerd. Ken je NS Station Den Haag Hollands Spoor? Het plein ervoor met die taxistandplaats en tramhaltes?

Deze zwerver, want dat was hij, werd in het controlegebied geleid door collega's.

Een betere naam is wellicht dakloze maar dat is komma-n$#ken en bovendien sliep hij in een opvang dus niet dakloos,

Dat hij het controlegebied werd ingeleid was a-selectief.

Hij werd niet op basis van uiterlijk of zijn ambtshalve bekendzijn uitgekozen want evenlater fouilleerde ik verschillende personen van de categorie ‘jas-dasje’ die ik niet kende.

Ik hoop dat ik je vragen naar tevredenheid heb kunnen beantwoorden en dat je gerustgesteld bent.

Zo niet: who cares?

• Fred Kleven

Klaas Vaak en Gerard, dit is niet eerlijk: Klaas Vaak is een beveiliger met alle beperkingen van dien. Ook hier gaat op: Schoenmaker, hou je bij je leest. En ga niet een valselijke indruk wekken, bij de andere prikkers.

• KlaasVaak

:D

en laten we het nu eens over jou hebben

wat ben jij van beroep?

helderziende?

waarzegger?

volgens mij is je glazen bol stuk

• Arie

Kunnen we het nu weer hebben over de vraag van de topicstarter?

Met dank! :)

Mod Arie

• KlaasVaak

Dan kan Fred me een PM sturen met zijn antwoorden.

Dat had ie trouwens meteen moeten doen alvorens dit topic over te nemen.

• Lans

Fred Kleven, misschien dat je mijn postings dan wèl gelooft…Ik kom hier al wat jaartjes. ;)

KlaasVaak is een collega!

• Fred Kleven

Dit was het verzoek van Arie beste Lans http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/article/detail/494411/2010/06/30/Minipistooltje-blijkt-echt-wapen.dhtml

• KlaasVaak

???