vaag

• de_gekste

Wat ik me dan weer afvraag: hoe kan het dat die gasten er vandoor gaan?

Er wordt geschoten op ze en ze gaan er nog vandoor. Wordt het dan niet eens tijd dat er nog meer geoefend wordt op het schieten?

Politie schiet op overvallers in Amsterdam

Uitgegeven: 25 juni 2010 05:57

Laatst gewijzigd: 25 juni 2010 05:57

AMSTERDAM - De politie heeft donderdagavond in Amsterdam meerdere schoten gelost op twee mannen die kort daarvoor een supermarkt hadden overvallen. De daders wisten te ontkomen. Dat meldde een politiewoordvoerder in de nacht van donderdag op vrijdag.

Onder bedreiging van een vuurwapen dwongen ze personeelsleden het aanwezige geld af te staan. In de confrontatie die volgde met de politie hebben agenten meerdere schoten gelost. Naar verluidt zou het gaan om waarschuwingsschoten.

De daders vluchtten op een scooter, die later is teruggevonden door de politie. Een politieauto is in de hectiek tegen een boom gereden, daarbij raakte niemand gewond.

De politie doet geen verdere mededelingen over de kwestie. Omdat het een schietincident betreft, wordt eerst onderzocht of de agenten juist gehandeld hebben.

Bron: Nu.nl

Vanwege de leesbaarheid is deze posting enigszins aangepast.

Mod Arie

• KlaasVaak

Naar verluidt zou het gaan om waarschuwingsschoten

• Rob II

De bedoeling van waarschuwingsschoten is dat ze juist niet raak zijn…..

• rijsbergen

Als je niet weet hoe het werkt vraag dan niet om een inkoppertje

• - Gerard -

> AMSTERDAM - De politie heeft donderdagavond in Amsterdam meerdere schoten gelost op twee mannen die kort daarvoor een supermarkt hadden overvallen.

Beter had geweest:

AMSTERDAM - De politie heeft donderdagavond in Amsterdam meerdere waarschuwingsschoten gelost nadat twee mannen kort daarvoor een supermarkt hadden overvallen.

Scheelt weer een topic.

• de_gekste

Rob II Schreef:

——————————————————-

> De bedoeling van waarschuwingsschoten is dat ze

> juist niet raak zijn…..

nee dat heeft nut je gaat een paar keer om hoog schieten

waarom worden die gaste niet gewoon neer geknalt nou weet ik wel dat de politie dan weer de schuld krijg

maar het woord wel eens tijd dat ze eens wat meer doel gericht gaan schieten

• KlaasVaak

Als je het bericht goed leest is de overval in de avond gebeurd toen er nog personeel aanwezig was.

Dus zal het aan het begin van de avond zijn.

dus is het niet uitgesloten dat er nog meer mensen op straat waren.

Dan kun je wel een waarschuwingsschot afvuren, maar gericht schieten kan, afhankelijk van de omstandigheden, levensgevaarlijk (voor onschuldige burgers).

Laat de beslissing of het kan (en mag) of niet nu maar aan de politie over.

• KlaasVaak

Dat ligt eraan.

Er staat nergens dat er alleen waarschuwingsschoten gelost zijn.

• - Gerard -

Toch wel.

http://politie.startpagina.nl/prikbord/12368649/12368839/re-vaag#msg-12368839

• de_gekste

daar ga ik niet over in discusie of ik het over moet laten aan de politie

maar ik vind dat er te wijnig gedaan woord

maar dat licht ook aan de wet geving