Politie pakt compleet hockey team op

• - Gerard -

Allemaal gespeculeer in de ruimte. Ik ga er van uit dat de politie in Bleiswijk wel een aardig beeld heeft van de daders.

Ze mochten allemaal naar huis en een aantal zal worden opgeroepen.

Kijk, als zo'n meisje wordt betast door 1 jongen weet ze heus wel wie dat was. Maar werd ze door meerdere jongens betast dan is het ook voor zo'n meisje wellicht moeilijker te duiden wie haar nou precies waar heeft betast. De één knijpt in keer in de kont, de ander in een borst en weer een ander ergens anders. Welke hand hoort nou bij wie? Het zal allemaal wel angstig geweest zijn en snel zijn gegaan.

Komt de politie ter plaatse en wijst iedereen naar elkaar met: die deed dit en hij deed dat en misschien ook wijzen wel naar teamgenoten die er niets mee te maken hebben die vervolgens hevig onkennen.

Zo zal het eerder gegaan zijn. We zullen het later wel lezen.

• KlaasVaak

Ondanks en dankzij dat de politie iedere melding serieus neem is de melding in het begin heel groot.

En naarmate de tijd verstrijkt, en de info duidelijker wordt, wordt de melding steeds ‘kleiner’.

Niet altijd, maar vaak wel.

En ik kan me voorstellen dat het op het bureau iets beter werken is dan in een kleedkamer of in de kantine van een hockeyclub.

Affijn, misschien horen we er ooit nog iets van.

Misschien heeft ze haar aangifte al weer ingetrokken.

• - Gerard -

Ik heb nergens gelezen dat het meisje aangifte heeft gedaan, en ik heb toch ondertussen, na al die jaren op dit prikbord, geleerd dat je een aangifte niet kunt intrekken. Je kunt de OvJ vragen niet tot vervolging over te gaan maar dat is aan de OvJ.

• KlaasVaak

Dat klopt.

Tis een kwestie van (mijn) woordkeuze.

Het persbericht wordt nooit zo heet gegeten als het wordt opgedient.

En journalisten geloof ik per definitie niet.

• - Gerard -

KlaasVaak Schreef:

——————————————————-

> En journalisten geloof ik per definitie niet.

Heel verstandig. ;)

• ¥ Lotje ­­¥

Affijn, misschien horen we er ooit nog iets van

Misschien ja……….. meestal is het als je iets gelezen heeft , of gehoord , dan weet je niet meer hoe het afloop . Dan laten ze het er bij ;)

• hetIsMij

KlaasVaak Schreef:

——————————————————-

> Nee. Een aangifte (van een strafbaar feit) is een

> officieel verzoek tot strafrechtelijk onderzoek.

> En dus worden de aanwezige verdachten aangehouden

> en volgt onderzoek.

> Op de wijze bij de wet voorzien: 6 uur in eerste

> termijn, buiten de tijd tussen 0.00 en 9.00 uur.

Vreemd, ik heb ondertussen wel 10 aangiftes gedaan, maar veel verder als “we voeren het in” komen ze niet

• KlaasVaak

Dat is dan de conclusie van het onderzoek: te weinig opsporingsindicatie.

Of denk jij dat ze voor een gestolen fiets een buurtonderzoek gaan houden?