Eerst aangifte of niet?

• Lans

Die landen ken ik ook. Is het tegenovergestelde van wat hier van kracht is: Hier heb je veel rechten en weinig plichten. In die landen is het net andersom of zelfs geen rechten. Zonder vooronderzoek (wat geld kost) zonder kennis van zaken (wat geld kost) zonder recht op consultatiebijstand (wat geld kost) wordt je zonder problemen en zonder dat er een haan naar kraait 6 maanden achter gaas gezet. Samen met nog 8 andere gevangenen.

Dus tja, het is maar waar je prioriteiten liggen mbt geld. Mijn inziens mogen ze iets meer geld gebruiken om op zn minst te proberen de boel in toom te houden ipv de boel wel in toom kunnen houden en een hoop geld besparen. Maar dan met corruptie, valse verklaringen, zonder proces opgesloten worden en zonder meer een jaar vast gezet worden als je jouw mening geeft over een knietje in de buik van een verdachte ;)

• Lans

Mee eens Gerard. Hoewel Rob II zeker een punt heeft, is jouw reactie een oorzaak waarom het soms zo bureacratisch eraan toe gaat. Het kan zoooo veel simpeler. Maarja, dat blijkt meer een utopie dan een haalbare casus met de politie-top die we nu hebben. Die verheerlijken alles.

Maar goed, dat is weer een andere discussie ;-)

Groetjes, Lans

• hetIsMij

binnen de eu geven de meeste landen minder geld uit (per hoofd bevolking) aan politie / justitie dan NL

we staan op plek 7. (Ik neem aan dat de landen waar jij het over hebt (nog) niet binnen de EU vallen ;-) )