wat vinden agenten nou zelf van collega's

• hetIsMij

die dit soort acties uitvoeren…

http://www.youtube.com/watch?v=yO9Y9zGjodk

Dat vroeg ik mij af, Ik zou, als ik agent was, pislink worden van dit soort collega's. Vooral in deze tijd waarbij men juist probeert respect te winnen moet je niet dit soort acties hebben dunkt mij ?

PS, ik heb niets te maken met deze aanhouding op zich, het viel mij enkel op dat een agent aan komt rijden, (en dus niets meer weet dan wij als kijker weten) en bij een arrestatie vol uithaald met zijn knie….

• - Gerard -

Ik ben geen agent maar vind het een prima actie. Dit soort agenten wint alleen maar aan respect bij mij.

• hetIsMij

waarom?

er is geen enkele aanleiding voor…

• DePeter

Omdat de betrokkene schreeuwt hoef je hem nog geen knie te geven.

En ook al ben je agent dat geeft je nog geen toestemming om je te misdragen, doe je dat wel dan breng je niet alleen jezelf maar ook al je collega's schande toe.

Bericht aangepast. Wensen dat mensen een ander flink toetakelen doen wij hier niet!!

Mod Arie

• hetIsMij

1e en 3e regel ben ik het helemaal mee eens, dan blijft er 1 over ;-)

Ik kan me goed voorstellen dat zoiets zou escaleren (Ben ook erg benieuwd wat een rechter zou zeggen als de verdachte deze agent een proportionele tik had gegeven) maar het is zeker nit de route waar ik voor zou kiezen…

Ik zou de betrefende agent naar id vragen en in het beklaagdenbankje terug zien, id zal hij vast niet geven, dat is dan direct de 2e aanklacht…

• Rob II

Ik ga er niets van vinden omdat ik niet alle informatie heb. Ik zie alleen een filmpje dat maar een deel beslaat van wat aldaar kennelijk heeft plaatsgevonden. Ik weet niet waarom die “stadswachten” die meneer vastgepakt hebben en waarom hij zo furieus reageert op iedereen die hem aanspreekt.

Als meneer is aangehouden (en daar lijkt het wel op) dan dient hij mee te werken en is er gewoonweg geen discussie meer mogelijk.

Mocht er disproportioneel gehandeld zijn dan kan meneer een klacht indienen en dan zullen alle ins en outs van deze zaak en alle betrokkenen uitgebreid gehoord worden en zal de klacht gegrond of ongegrond worden geacht.

• - Gerard -

Hoe weet jij dat? Die BOA's doen al een poging deze meneer aan te houden maar dat lukt blijkbaar niet. De politieagenten komen nogal rap ter plaatse dus ik neem aan dat die al weten wat er aan de hand is. Portofoon? Valt me wel op dat de agent die later dat knietje geeft de BOA eerst aan de kant drukt. Zo van: ‘Opzouten, ik los dat wel even op’. En uh … zal ook wel een bekende zijn van de Haarlemse politie.

• DePeter

Ik weet niet wat de overtreding is maar ik ga d'r vanuit dat de staande houding niet vanwege zijn zweetvoeten is, maar dan nog geef je niet zomaar een knie.

Is gewoon niet goed te praten, ondanks zijn postuur is het voor mij een klein mannetje met mogelijk een groot ego.

Kijk mij eens met mijn uniform zal hij mogelijk denken.

Schandalig, als het mijn collega was zou ik stappen ondernemen.

• - Gerard -

Volgens mij wordt de man aangehouden. Voor een staande houding is het niet noodzakelijk meneer tegen de vlakte te werken.

• DePeter

Rob II Schreef:

——————————————————-

> Mocht er disproportioneel gehandeld zijn dan kan meneer een klacht indienen en dan zullen alle ins

> en outs van deze zaak en alle betrokkenen

En je weet zeker dat je het filmpje goed bekeken hebt?

Ik als “Leek” zie nml geen aanleiding tot geweld, maar goed dat kan aan mijn beeldscherm liggen. Ik zal het eens poetsen mogelijk dat ik er dan anders over ga denken.