wat vinden agenten nou zelf van collega's

• - Gerard -

O, op die manier. Je steelt, zeg maar voor 1.000 euro aan goederen. Dan komt de beveiliging en die neemt je mee. Ze zeggen: “U heeft voor 1.000 euro gestolen dus we doen het als volgt; wij kopen de goederen van u terug en dan bellen we niet de politie. Heeft u 1.000 euro en uw vrijheid en wij onze spullen terug”.

• Petrus

Nee, vrijheid is dan het betaalmiddel.

• - Gerard -

Ik snap het niet. Kun je er ook iets meer dan een paar woorden aan besteden?

Ik steel voor 1.000 euro aan goederen en wordt gepakt door de beveiliging? En dan, wat gebeurt er dan?

• KlaasVaak

Het is een discussieforum, jij stelt iets en vervolgens wil je er buiten gehouden worden… :S

• Petrus

Ja, wat ik doe, is niet perse wat een winkel doet en ik had het over een groep winkels en niet over mezelf.

• Petrus

Bij bepaalde zaken, is het of de goederen ter waarde van jouw 1000 terug zetten, dan kan je gaan als dief. Of alsnog die 1000 betalen en dan kan je ook gaan.

Welk gedeelte begrijp je niet? Men laat je je fout herstellen zodat het hun rompslomp scheelt.

• - Gerard -

Nu je het hebt uitgelegd begrijp ik je Petrus. Ik begreep even niet wie je bedoelde met ‘ze’ toen je schreef: Ze kopen het terug,

Het staat het winkelbedrijf natuurlijk vrij hoe ze er mee omgaan. Maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat je tegen iemand zegt dat hij is aangehouden en hem dan zelf weer in vrijheid stelt. Dus, alles dient te gebeuren op basis van vrijwilligheid van de persoon die door het winkelpersoneel of beveiligingspersoneel wordt aangesproken.

• rijsbergen

dus ik pak iets in de winkel, stop het in mijn jas en loop voorbij de kassa. Dan wordt ik aangesproken (dus niet vastgepakt of zoiets) door het personeel dat ik iets gestolen heb. Ik zeg van niet en loop verder. Hoe krijgt de winkel dan de spullen terug?

• hetIsMij

rijsbergen Schreef:

——————————————————-

> ALs je met iedere overtreding eerst de persoon aan

> gaat spreken met de vraag om het wel op de goede

> manier te doen dan twijfel ik ook of je je doel

> bereikt.

Het gaat hier om dit geval, waarbij de overtreder in de buurt is.

> Als je het correct speelt weet je al of

> je wel of niet schrijft voor de overtreding. Dan

> maakt het niet uit of hij wel of niet weg wil

> gaan.

Ik zeg ook niet dat er geen bon geschreven zou moeten worden

“Daarnaast kan je natuurlijk een boete geven” lijkt me duidelijk

er werd mij gevraagd hoe ik het zou doen. (ja klaas, daar heb je scheit aan, ik weet nergens van af bla bla bla).

> Je schrijft dus gewoon aan de hand van de

> reactie van de betrokkene? Iemand staat al 30

> minuten en rijd dan weg krijgt geen maar iemand

> die er net 2 minuten staat en nog 3 minuten wil

> wachten krijgt van jou wel een bekeuring?????????

ja.

• rijsbergen

dus je geeft kritiek op iemands manier van werken terwijl niet van de hoed en rand weet maar ondertussen is jou oplossing ook niet “je van het”. Komt een beetje neer op eggen dat iets fout is maar zelf ook niet weten hoe het moet. De welbekende zeikmentaliteit. Normaal als je iets wilt melden dat niet goed is dan onderbouw je dat met een goede manier