De onschendbare agent

• - Gerard -

Valt er nog wat te gokken dan? Je rijdt in een ambulance.

• hetIsMij

nee, niet op andere hulpdiensten, ambulancepersoneel en bijvoorbeeld brandweerlui heb ik diep respect voor.

politie kan je nauwelijks (nog) een hulpdienst noemen.

• serine

je praat wel anders als je een keer hun hulp nodig hebt bij het een of ander

• KlaasVaak

toch raar

ambulance en brandweer zitten de hele dag maar op hun post te wachten op een melding

komen hun ‘bureau’ niet uit

gaan niet op zoek naar hun werk maar wachten tot ze opgeroepen worden

kijken tv tijdens het werk

en dat allemaal van onze belastingcenten

DIEP RESPECT

en als de politie dat soort dingen doet, nou dan zullen we het weten

en dan durft de brandweer soms ook nog te beslissen iets gecontroleerd te laten uitbranden…

maar als de politie iemand laat slapen…..

• - Gerard -

Nou nou KlaasVaak. Dat is nou ook weer niet nodig. In mijn woonplaats bestaat het korps uit een man of 40 waarvan 2 in dienst van de brandweer (lees: gemeente) en 38 man vrijwilligers. Hebben allemaal gewoon een baan er naast. En die twee beroeps hebben zich maar te schikken in de grillen van de ambtenaren van het gemeentehuis. Lekkere baan …..

Omdat mijn zwager, ik schreef dat al eerder, net een jaar bij de vrijwillige brandweer dient, hoor ik nog wel eens wat. En het is niet veel anders dan de politie hoor. Ambtenaren geneuzel tot op de milimeter. Hij mag in zijn eigen gemeente mee naar een bosbrand maar mag niet mee als dezelfde type brand brandt in een gemeente verderop. Daar moet hij eerst weer een aparte toelating voor behalen.

Ja, en zo kom je wel aan een miljard euro aan kosten per jaar voor de brandweer.

Ik zag jaren terug een uitzending over de beroepsbrandweer in het dorp Amsterdam. En die uitzending is mij altijd bij gebleven. Daar waren brandweermannen bijzonder kwaad op de gemeente. De brandweermannen kregen hun vla en yoghurt voortaan niet meer uit glazen flessen maar uit papieren pakken. Kijk, en als je daar kwaad over kunt worden op TV dan ben je inderdaad een waardeloze zak hooi van een brandweerman.

• KlaasVaak

Uhh en van waar komt nu dat enorme respect voor die zakken hooi?

• - Gerard -

Ik heb alle respect voor politieagenten. Het zijn de puinruimers van de straat. Niet voor het politieapparaat, dat is een onding. Dus alles boven commissaris en geen directe aansturing van personeel op straat mag weg. Geldt ook voor de brandweer. Ik word altijd onpasselijk als ik die gouden sterren hoor lullen. Voor mij is een agent de laatste hoop bij geweld. En dat is omdat ik zelf geen wapen mag dragen. Anders zou ik het hier wel even oplossen. Maar het zijn natuurlijk wel de brandweermannen en hier en daar enkele vrouwen die tijdens een brand of een ernstig ongeluk het verschil kunnen maken tussen leven en dood. En het kost ook nog wel eens een leven van een brandweerman. Dus, flierefluitend je werk doen is het ook niet.

• hetIsMij

ik heb regelmatig de hulp van de politie nodig, omdat ik de vrijstellingen die ze hebben en ik niet nodig heb, zorg ik dat er een popetje komt die dit voor me doet, laatste keer was voor het dichtgooien van een kruispunt voor de traumaheli.

• hetIsMij

KlaasVaak Schreef:

——————————————————-

> toch raar

>

> ambulance en brandweer zitten de hele dag maar op

> hun post te wachten op een melding

> komen hun ‘bureau’ niet uit

> gaan niet op zoek naar hun werk maar wachten tot

> ze opgeroepen worden

> kijken tv tijdens het werk

>

> en dat allemaal van onze belastingcenten

>

> DIEP RESPECT

>

> en als de politie dat soort dingen doet, nou dan

> zullen we het weten

>

> en dan durft de brandweer soms ook nog te

> beslissen iets gecontroleerd te laten

> uitbranden…

> maar als de politie iemand laat slapen…..

En dat zegt dat ik het niet moet hebben over de politie omdat ik geen idee heb wat deze doen :P

Wij zijn niet aan het rondtoeren op segways, mountainbikes, of andere onnozele voertuigen (zoals de porsche die jullie vakkundig om zeep hebben geholpen). De brandweer zit geen dag op hun post, er is ook zoiets als preventie (precies datgene wat jullie te weinig doen ipv bonnen uitschrijven als het al gebeurt is)

Zeker de brandweer is een tak waar jij een puntje aan kan zuigen, zij wagen hun leven om iemand te redden, om iemand te HELPEN. Als er een ongeluk gebeurt met een politiewagen, staat de agent toe te kijken hoe er een slachtoffer verdrinkt (Zoek zelf maar het artikel er bij, je weet precies wat ik bedoel).

en uitbranden…. materiele zaken…. care ?

Brandweer (en ambulance) personeel hebben maar 1 taak, burgers helpen in nood, niet het spekken van de staatskas

Dus ja, DIEP RESPECT.

(geloof me klaas, je wilt niet de discussie aan gaan over de brandweer, ik ben 2 vrienden verloren die probeerden een vrouw uit een brandend huis te halen…)

En kom nou niet aan met "wat wij doen is ook gevaarlijk met alle agressie, ga het nieuws kijken en zie dat dat ook bij hulpverleners niet anders is, alleen mogen wij geen wapenstok dragen.

• hetIsMij

Begrijp me niet verkeerd, er zijn een aantal agenten die ik zeker respecteer, maar dat zijn wel uitzonderingen.

En als je, terwijl je weet dat het apparaat “politie” zo'n zooitje is, en er dan toch voor kiest agent te worden ….. :S