De onschendbare agent

• - Gerard -

En welke vrijstelling is dat dan? Laatst waren wat wegenbouwers bezig op de weg waardoor er maar 1 rijstrook beschikbaar was. Gaan er 2 wegenbouwers het verkeer regelen. Niet dat ze dat zomaar mogen maar geen automobilist die zich afvraagt of de wegenbouwers wettelijk bevoegd zijn een rijstrook voor het verkeer af te sluiten en dus volgen de automobilisten de aanwijzingen netjes op.

• hetIsMij

dat deden wij ook ja, tot er een overijverige diender (eenstrepers weten ALLES) ons komt vertellen dat dat niet mag, en wij een mooie fax kregen met “de regeltjes”

we mogen wel een strook afzetten, of een weg afsluiten als er bijvoorbeeld een wrak op de weg ligt, en er dus toch al niets langs kan, maar een niet (volledig) gestremde weg mogen wij niet afsluiten.

Dat is de regel die wij aanhouden.

• - Gerard -

Tsja, het lijkt mij ook een prachtig beroep maar ja, die organisatie hè. En zoveel agenten ken ik niet. Die ik tegenkom als ik beveiliger ben zijn over het algemeen prima. Netjes, vriendelijk en correct. Ook naar de verdachten toe.

• - Gerard -

Ja goed, dat heeft die eenstreper niet bedacht, hij handhaaft alleen. En als jij dat vervolgens op de fax krijgt doet hij dat ook nog zeer nauwkeuring. Want ik heb ook een document waarin bevoorbeeld staat dat ongediplomeerd personeel, zonder vergunning horeca beveiliging uitvoert. Een economisch delict maar politie en justitie zeggen dan: Tsja, het is een economisch delict maar wij vinden de openbare orde belangrijker. Jij en ik zouden zeggen: Vervang die economische delictplegers per direct door gediplomeerd personeel in dienst van een vergunninghouder maar nee hoor, niets van dat alles.

En ik denk dat mening eenstreper zijn tanden er op stuk bijt als die dat allemaal moet meemaken. Als ik eenstreper zou zijn dan zou ik optreden en word ik dan teruggefloten dan was dat einde dienstbetrekking. Dan kap ik er direct mee.

• hetIsMij

Dat snap ik ook wel, ik ben enkel erg benieuwd (ik hoop het niet mee te maken) wat er gebeurt als een trauheli niet kan landen omdat er geen agenten aanwezig zijn, en het slachtoffer gaat er onderuit.

Maar we dwalen af, ik wou alleen maar zeggen dat ook ik/wij regelmatig de hulp van politie nodig hebben :)

• KlaasVaak

'zorg ik dat er een poppetje komt'

nou, als de traumaheli geactiveerd wordt

worden automatisch door de politiemeldkamer 2 noodhulpeenheden geactiveerd

dus jij hoeft niets te regelen

• KlaasVaak

hetIsMij Schreef:

——————————————————-

> En dat zegt dat ik het niet moet hebben over de politie omdat ik geen idee heb wat deze doen :P

> Wij zijn niet aan het rondtoeren op segways, mountainbikes, of andere onnozele voertuigen

Met deze laatste zin bevestig je de eerste.

> (zoals de porsche die jullie vakkundig om zeep hebben geholpen).

Wij, jullie? Iets mee nuance en minder gegeneraliseer graag.

Ik word graag aangesproken op wat ik om zeep heb geholpen.

> De brandweer zit geen dag op hun post, er is ook zoiets als preventie (precies datgene wat jullie te weinig doen ipv bonnen uitschrijven als het al gebeurt is)

Vertel mij niets over de brandweer. Ik heb naast een uitrukpost gewoond. Zij die preventie doen rukken niet uit.

Als ze boodschappen doen, doen ze dat met zijn zessen in een dienstmotorvoertuig.

Als het warm is spelen ze met water. Als ze op vakantie gaan klussen ze aan aanhangers, lassen ze aan privéauto's

Van mij mogen ze…maar als ik met een dienstmotorvoertuig eten ga halen omdat mijn eten na twee keer opwarmen de prullenbak in kan is de wereld te klein.

> Zeker de brandweer is een tak waar jij een puntje aan kan zuigen, zij wagen hun leven om iemand te redden, om iemand te HELPEN.

> Als er een ongeluk gebeurt met een politiewagen, staat de agent toe te kijken hoe er een slachtoffer verdrinkt (Zoek zelf maar het artikel er bij, je weet precies wat ik bedoel).

Die persoon is een uitzondering en daar reken je duizenden agenten op af ?

Daar staan zat andere verhalen tegenover: Rob Oostrom, zegt je dat iets?

Bovendien zijn er weinig organisaties die zo transparant zijn als de politie.

Die persoon waar jij op doelt heeft ook gewoon zijn welverdiende straf gehad.

Hoor je mij zeggen dat alle brandweermannen pyromaan zijn?

Enig idee wie de kreet blauwe testbuisjes verzonnen hebben?

> en uitbranden…. materiele zaken…. care ?

Het zal je met bloed, zweet en tranen opgebouwde bedrijf zijn.

Mogelijk zwaar gefinancierd.

En enig idee wie de verzekeringspenningen ophoest.

> Brandweer (en ambulance) personeel hebben maar 1 taak, burgers helpen in nood, niet het spekken van de staatskas

En daarmee geef je meteen prijs waar jou afkeer vandaan komt.

Maar vooralsnog is dat een klein deel van het politiewerk wat de politie er gewoon bij doet.

En de brandweer laat zich ook betalen voor de vergunningen en onderzoeken.

En praat eens met ondernemers die er gek van worden dat de brandweer eisen stelt die de verzekering verbiedt.

Het is heel eenvoudig om daar de brandweer over aan te vallen, omdat zij alleen aan hun eigen belang zouden denken.

Dat doet ook niemand, maar bij de ondernemers zit ook genoeg irritatie over de brandweer.

> (geloof me klaas, je wilt niet de discussie aan gaan over de brandweer, ik ben 2 vrienden verloren

> die probeerden een vrouw uit een brandend huis te halen…)

Hoort er bij, hadden ze geen brandweerman moeten worden.

Dat is immers een uitspraak die jij zomaar op de politie los zou laten.

> En kom nou niet aan met "wat wij doen is ook gevaarlijk met alle agressie, ga het nieuws kijken

> en zie dat dat ook bij hulpverleners niet anders is, alleen mogen wij geen wapenstok dragen.

Ten eerste veeg ik niet een hele beroepsgroep op 1 hoop.

Ik nuanceer slechts ongenuanceerde uitspraken.

De brandweer is goed, de GGD is goed en de politie deugt niet want die schrijven alleen maar bonnen.

En verder: Ga toch weg man, als er sprake is van agressie rijdt de ambu als eerste weg.

Als er op voorhand mogelijk sprake is van wapens komt de ambu niet eens totdat de PD veilig is gegeven.

Hun goed recht maar doe nu niet net alsof jij de puinruimer zelf bent.

Jij mag alleen maar spuitjes aangeven en de koffer sjouwen en de wagen halen.

• serine

ja ik ben zon ondernemer….

als je denkt dat je alles brandveilig hebt…volgens de eisen van de verzekering…komt de brandweer je vertellen dat dat niet zo is…

waarna er een pief van de verzekering weer komt om je op de vingers te tikken…

en eventueel kan er zelfs nog een boete uit komen rollen…

inderdaad gek word je ervan…

je doet maar braaf wat er gezegt word omdat je geen zin hebt in een boete want daar ben je immers niet voor aan het werk…

en als je mazzel hebt krijg je die ook niet..het is maar net wie je treft…

en als je dan alles op orde hebt…denk dan niet dat dat volgend jaar ook nog steeds zo is…want als ondernemer heb je natuurlijk tijd zat om de kleine lettertjes van al je polissen door te lezen…:X en van alle andere papieren rotzooi die je binnen krijgt aan eisen waar je aan dient te voldoen..

maar goed de brandweer doet natuurlijk verder ook goed werk…

helaas..hebben ze hier een kazerne gesloten..waardoor het 14 minuten duurt voor ze hier bij ie dorpen je bedrijf of je stolp kunnen komen blussen..

dus tja gecontroleerd uit laten branden is dan inderdaad nog het enige wat rest..

ik las laatst ergens…weet niet meer waar dat de preventie uit hun taken pakket gehaald zal worden…het enige voordeel wat ik daarvan in zag was dat geemmer op de zaak…(maar verder vraag ik mij af of dat wel zon goede zaak is…

ivm scholen en bejaardetehuizen enzv..

ik weet in iedergeval wel dat er enorm op de brandweer is bezuinigd…

• Arie

Juist een mede-hulpverlener zou inderdaad moeten weten dat niet alles zo zwart/wit is.

• serine

maar de regels waar hulpdiensten mee te maken hebben …kunnen een zaak van leven of dood voor een slachtoffer betekenen..

in dat soort gevallen roep ik dus,soms zijn er regels die ovetreden dienen te worden…voor het goede doel..

want je laat iemand niet al gorgelend in zijn eigen bloed stikken omdat er niemand is die de kruizing vrij mag maken voor de trauma heli..

mochten daar sanctie's overheen komen te vallen…? word het misschien tijd om daar kamer vragen over te laten stellen..