De onschendbare agent

• serine

als je met sirene rijd…horen ze je aan komen…zonder sirene niet…zonder enkele waarschuwings signaal zo hard rijden?

dat is vragen om problemen…al geeft de koningin toestemming….zeker als je een kind dood rijd…

nee daar kom je niet mee weg nee..niet zomaar.

• KlaasVaak

Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat ik liever te hard rij ZONDER dan met.

Het is ZONDER als of je door stilstaande obstakels rijdt,

als je MET O&GS rijdt bevriest de een, de ander rijdt het gat dicht waar jij doorheen had gewild.

Tijdens de rijopleiding mochten we niet met OG&S rijden omdat de burgers daardoor te vaak

met politie met OG&S geconfronteerd worden, heeft iemand bedacht.

Het heeft meteen geen waarde meer, maar dat merk je pas als je met OG&S gaat rijden na de rijopleiding.

• NickB

Volgens het OM met OGS óf gewoon zoals elke burger. Tsja… dat gaat niet werken natuurlijk!

• serine

ik begrijp wat je zegt…

ik zie het inderdaad zo voor me…

ik duik ala de minuut rechts de berm in…maar ik zie inderdaad mede weggebruikers rare capriolen uithalen…

ik weet alleen niet…of ik je nog zal begrijpen waneer je mijn kind dood rijd…omdat die jouw niet opmerkte door jou bizarre snelheid in het 30 km buurtje waar zoiets nooit voorkomt.

ik denk…dat ik je het liefste in de hoogste boom wil zien hangen dan…;) want geen enkel noodgeval is dan belangrijker dan het verlies van mijn kind op dat moment.(vermoed ik zo….)

ik heb van school dit jaar een dvd mee gekregen..van veilig verkeer nederland…dat gaat over ..hoe een kind ziet…en hoe een kind kijkt of juist niet…

wij zien in onze ooghoek iets bewegen en reageren…een kind ziet niets in zijn ooghoek…dat zicht is smaller..even los van dat de auto's vaak te hoog zijn voor ze…word de breete zicht van het kind ook smaller waneer ze een vriendje aan de overkant zien…

de noodzaak waarom wij dus 30 moeten rijden of zelfs stapvoets.

dus een ongeluk is razend snel gemaakt…want jij ziet dat kind ook niet vanachter die auto komen..zeker niet als ze naar dat vriendje toe rennen…

misschien is dat dvdtje wat voor agenten?…

niets is belangrijker… dan het leven van een onschuldig kind waard…denk ik zo maar.

• serine

en natuurlijk wil ik wel snel hulp van jou waneer mij wat overkomt….maar dat begrijp jij ook wel weer

sjeetje wat heb jij een rotbaan zeg…:D;)

• serine

op de fiets?:D

• Reja

Wil ik in deze nog wel meegeven dat de Gemeente Houten de fietsstad van het jaar is geworden. De gemeente is gebouwd volgens het principe van een rondweg met daarbinnen wijken (30 km zones/woonerven) die vooral gericht zijn op fietsers. Van de ene wijk naar de andere kan eenvoudig per fiets, maar met de auto moet je altijd eerst de wijk uit en dan via de rondweg naar een andere wijk. Er zijn ook in de wijken straten die fietsstraten heten en waar auto's te gast zijn. De fietspaden zijn zo gemaakt dat je met een auto wel via het fietspad naar een andere wijk kan (mag niet); dit natuurlijk voor de hulpdiensten. Politie surveilleert er dus ook per fiets, motor en auto via de fietspaden. Het zou dus volstrekt krankzinnig zijn als een motoragent niet over een fietspad zou mogen rijden.

• KlaasVaak

ik begreep dat deze kinderen tussen twee geparkeerde auto's de straat op renden

waarschijnlijk als hij 30 had gereden en zij een fractie later dan nu de weg op renden

was dit ook gebeurd alleen had de agent zich dan aan de snelheid gehouden

ik weet: dit is allemaal van als en uit een glazen bol

het is voor alle betrokkenen K*T

en het is extra K*T omdat hij het niet deed om sneller thuis te zijn maar om een ander te helpen

• hetIsMij

KlaasVaak Schreef:

——————————————————-

> Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat ik

> liever te hard rij ZONDER dan met.

beetje lullig voor de burgers die in het ziekenhuis terecht komen omdat jij het prettiger vindt zonder signalen te rijden he….

>

> Het is ZONDER als of je door stilstaande obstakels

> rijdt,

> als je MET O&GS rijdt bevriest de een, de ander

> rijdt het gat dicht waar jij doorheen had gewild.

Ik ken het, ik zit in hetzelfde circuit, ook ik rijdt regelmatig met “toeters en bellen” dat er dit soort voorvallen gebeuren veroorzaakt wellicht dat je later aankomt, maar dat is een mensenleven toch wel waard ?

>

> Tijdens de rijopleiding mochten we niet met OG&S

> rijden omdat de burgers daardoor te vaak

> met politie met OG&S geconfronteerd worden, heeft

> iemand bedacht.

En terecht, ik vind het al erg genoeg dat burgers opgescheept worden met aspirant agenten met als opdracht “schrijf vandaag x bonnen uit” om nu ook nog leswagens met sirenes langs je heen te krijgen…. doe dat lekker op een afgesloten gebied, alle reacties dij jij gaf zijn prima te simuleren.

>

> Het heeft meteen geen waarde meer, maar dat merk

> je pas als je met OG&S gaat rijden na de

> rijopleiding.

Dat doe ik ondertussen al een jaar of 7 op dagelijkse basis, tussen de burgers.

• hetIsMij

als het om het salaris gaat, dan kies je er niet voor om agent te worden.