De onschendbare agent

• hetIsMij

Was dat niet de hele reden dat we in de bebouwde kom 30 rijden…. Spelende kinderen tussen geparkeede auto's is HET schoolvoorbeeld. (Wordt eens aangehouden met 35km/u dan krijg je ook van oom agent PRECIES dit verhaal te horen).

dat hij dit doet om een ander te helpen is mijn inziens een non argument, naar ik begreep gieng het om iemand met een broerte, de gemiddelde agent heeft geen idee wat hij daar mee moet doen.

• hetIsMij

ah, surveilleren is tegenwoordig ook al prio1 ?

• KlaasVaak

hoe kom jij aan die info?

en waar baseer jij het dan op dat deze agent daar niets had kunnen uitrichten?

dat was ook een vraag van jou in het onderwerp met het geweld

• serine

misschien had hij het dan kunnen beremmen en was de wet van newton niet zo heftig geweest..

maar ja zo blijft t…

niemand wil dit….maar je kan het wel verwachten in een 30 km zone scheurd..

heel sneu..dat zijn drama's

vandaag hoorde ik trouwens loeiende sirene's over de provinaciale…een burger auto die met een bloedgang een andere burger auto inhaalde…kon niet zien wat voor wagen het was door het gras en de snelheid…maar zag eruit als een vette bak..(nooit eerder gezien en een beetje een gek gezicht als je een politie wagen verwacht,..:D

dus het is wel mogenlijk om sirenes op de gewone wagens te zetten..en in geval van nood te gebruiken..

gaan ze dit vaker doen?…

want dan kan ik hem dus verwachten als ik zelf op de weg zit…en ik wat hoor maar niks herkenbaars zie..

• serine

motor agent moet gewoon op het fietspad kunnen blijven rijden…

hoe moet je anders die te hard rijdende scootertjes aan kunnen houden?

of tijdens een achtervolging het padje af kunnen snijden?

• KlaasVaak

hetIsMij Schreef:

——————————————————-

> beetje lullig voor de burgers die in het ziekenhuis terecht komen omdat jij het prettiger vindt zonder signalen te rijden he….

Lees jij wel? Of begin jij gelijk met typen als je haren overeind komen?

> Ik ken het, ik zit in hetzelfde circuit, ook ik rijdt regelmatig met “toeters en bellen” dat er

> dit soort voorvallen gebeuren veroorzaakt wellicht dat je later aankomt, maar dat is een mensenleven toch wel waard ?

Ben erg benieuwd na deze openbaring en gelet op je eerdere commentaren wat jij voor werk doet.

> En terecht, ik vind het al erg genoeg dat burgers opgescheept worden met aspirant agenten met als

> opdracht “schrijf vandaag x bonnen uit” om nu ook nog leswagens met sirenes langs je heen te

> krijgen…. doe dat lekker op een afgesloten gebied, alle reacties dij jij gaf zijn prima te simuleren.

a) wordt er geen aspirant de straat op gestuurd met zo'n opdracht.

b) hoe kun je de realiteit nabootsen zonder een simulatie te hebben?

> Dat doe ik ondertussen al een jaar of 7 op dagelijkse basis, tussen de burgers.

Dus als jij het doet is het goed, als een politieagent het doet niet?

• hetIsMij

KlaasVaak Schreef:

——————————————————-

> hoe kom jij aan die info?

Uit mijn eigen ervaring, ik heb al te vaak meegemaakt dat ik bij een oproep aankom en er een agent met hangende schouders naast het slachtoffer staat.

Veel verder dan ademhaling controleren wordt er meestal niet gegaan (Ja een poging tot stabiele zijligging waarbij er een sleutelbeen breekt)

> en waar baseer jij het dan op dat deze agent daar niets had kunnen uitrichten?

deze != de gemiddelde ?

>

> dat was ook een vraag van jou in het onderwerp met

> het geweld

huh wat ?

PS, dit is natuurlijk niet altijd het geval, het gebeurt ook dat het netjes gaat, maar veel te weinig

• KlaasVaak

kan misschien AT geweest zijn?

of van een andere dienst ‘stiekem’.

of DKDB (dienst koninklijke en diplomatieke beveiliging) die een hoogwaardigheidsbekleder op tijd op het vliegtuig moest zetten of achter de TV moest krijgen?

• KlaasVaak

prio 1 heeft niets met vrijstelling te maken

• hetIsMij

> a) wordt er geen aspirant de straat op gestuurd

> met zo'n opdracht.

Mijn eigen broer zit op de politieschool / academie , en kreeg afgelopen week deze opdracht.

> b) hoe kun je de realiteit nabootsen zonder een

> simulatie te hebben?

realiteit nabootsen zonder simulatie ?

Ik dacht dat ik degeen was met wazige verhalen :o

>

> > Dat doe ik ondertussen al een jaar of 7 op

> dagelijkse basis, tussen de burgers.

>

> Dus als jij het doet is het goed, als een

> politieagent het doet niet?

Nee, ik kan er mee omgaan (om MET toeters en bellen door het verkeer te gaan), en jullie blijkbaar niet, gezien je eerste reactie.