moet dit gemeldt worden of niet?

• Mama van 2

Ik zat vanmiddag in Den Haag in de Tram tussen DH Moerwijk en DH Holland Spoor en hoorde daar een groepje jongeren met elkaar bespreken wie er allemaal mee ging doen met de rellen op het jonckbloetplein na de finale van NL-ESP, ze waren er alleen nog niet uit of er meer gereld ging worden als NL wint of verliest.

Zit te twijfelen om het te melden, de politie zal hier namelijk vast wel van op de hoogte zijn en vraag me dus af of het zin heeft een dergelijke melding te doen.

Groetjes en vast bedankt voor jullie antwoorden.

• Arie

Probleem is dat de personalia niet bekend zijn en bovendien vraag ik mij af of praten over rellen (wishful thinking?) wel strafbaar is.

Daarbij: reken maar dat de politie van Den Haag a.s. zondag op alles voorbereid is!! ;) En let op mijn woorden: achteraf komt er dan weer gehuil van omstanders die zich beklagen dat de aanwezigheid van politie provocerend zou hebben gewerkt. Alsof er he-le-maal niets onoirbaars zou gebeuren als alleen de wijkagent daar zou staan.

Ja, right, keep on dreamin. (:D

Overigens, ik voel niet de neiging om te gaan lopen rellen als ik politie ziet. Sommige tokkies denken daar kennelijk anders over.

• Rob II

Alleen als u de personalia van deze jongeren zou weten zou melden enige toegevoegde waarde hebben. Er wordt op dit moment nagenoeg overal rekening mee gehouden.

• KlaasVaak

Normaliter zeg ik altijd melden. En niet denken dat zal de politie al wel weten.

In dit geval is het inderdaad zoals Rob II zegt: er wordt al van het ergste uitgegaan.

• mwb

Gewoon melden.

Info is altijd welkom en dan kijkt de politie wel wat er mee gedaan kan worden.

Soms is dat niets en soms is het wellicht een ontbrekend stukje info waar op wordt gewacht.

In dit geval zou ik me kunnen voorstellen dat de vrouw weet welke tram het is en hoe laat.

Wellicht dat er dan via camerabeelden achterhaald kan worden wie het zijn.

• Lol

Precies mwb, politie kan altijd camera beelden opvragen, zou niet weten waarom niet te melden.

• hetIsMij

en hier het resultaat: http://regio15.nl/actueel/lijst-weergave/20-overige/3802-toch-weer-me-inzet-na-wk-finale

• hetIsMij

Ik zou idd ook zeggen altijd melden, al voel ik aan mijn water dat je melding niet verder dan op een kladje terecht zou komen.

• serine

zo zie je maar weer

melden dus..;)

• KlaasVaak

Dat komt omdat jij geen idee hebt hoe de politie werkt maar er wel van alles van wilt vinden.

Zoek het eens dichter bij je zelf.