Wat doet deze zwemmer fout wat niet mag?

• hetIsMij

gaat dit ook op als je een schip (bootje) naast je mee laat varen?

Ik ben zo'n gek die graag wat kilometers snorkelt, maar we gaan dan altijd met 2 buddyparen, en een bootje. Dit is dan in een binnenwater.

PS ook bij het behalen van het vaarbewijs heb ik dit wel eens gevraagd, maar nooit een eenduidig antwoord gekregen (JA of NEE :P )

• ¥ Lotje ­­¥

ja dat denk ik ook als het een vaar route is . dan mag het niet .

• Jobthecop

@klaasvaak:

Klaas, naturlijk heb je gelijk, er moeten wel feiten en omstandigheden zijn om tot een verdenking te komen. Wat ik bedoelde te zeggen is: een politieagent weet dat de verdachte een strafbaar feit begaat, of vermoedt dat in hoge mate, maar weet niet precies welk strafbaar feit. Dan kan aanhouding en nader onderzoek op het bureau volgen waaruit kan blijken of, en zo ja welk, strafbaar feit werd begaan.

Maar natuurlijk kan aanhouden op “een gevoel” sec niet, en als dat uit mijn vorige boodschap wel bleek dan daarvoor mijn excuses.

• KlaasVaak

Dan heb ik toch een vraag: hoe vertel je bij de aanhouding aan de verdachte waarvoor hij is aangehouden?

Dat is namelijk verplicht.

• KlaasVaak

Inmiddels blijkt uit de berichtgeving dat de zwemmer wel is meegenomen voor verhoor, en dus is aangehouden.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7172676/__Man_zwemt_van_Terschelling_naar_Vlieland__.html?sn=binnenland,buitenland

Het wordt nog leuker met de burgemeester.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/497763/2010/07/14/Zwemmer-moet-reddingboot-betalen.dhtml

Zijn reddingsbrigades niet synoniem voor (onbetaalde) vrijwilligers?

En nu vindt de burgemeester dat de kosten van het uitrukken van de reddingsboot moet betalen.

Dat is dan hooguit een paar liter diesel. :D

De meeste burgemeesters roepen ook maar wat.

Maar je kunt iemand niet dubbel straffen voor hetzelfde vergrijp.

Dus afdoen is nu een politiezaak want hij is aangehouden en dan heeft de burgemeester even niets meer te zeggen.

• - Gerard -

Die link van jou is dezelfde als van de topicstarter. Oud nieuws dus. Dat de man is aangehouden blijkt nergens uit. De Telegraaf schrijft dat de man is meegenomen voor verhoor maar op internet is nergens terug te vinden dat de man is aangehouden. En als de politie de man daarvoor had aangehouden was dat echt wel terug te vinden op de site van de politie Fryslân.

• - Gerard -

Kijk hier dan maar even: http://www1.omropfryslan.nl/Mear_Nijs_71240.aspx

De politie onderzoekt nog of de jongen iets strafbaars heeft gedaan en de burgemeester laat onderzoeken of de kosten van de reddingsbrigade op de jongen kunnen worden verhaald.

• KlaasVaak

De man is na zijn avontuur door de politie meegenomen voor verhoor.

Het lijkt mij niet dat hij als getuige is gehoord dan blijft over ‘als verdachte’.

En hij is meegenomen

Dat betekent m.i. dat hij van zijn vrijheid is benomen.

Dat kan alleen als hij is aangehouden….

• - Gerard -

Ik neem mijn vriendin ook wel eens mee. Kijk, we hebben te maken met De Telegraaf. Ik denk zelf dat de politie de jongeman gewoon even heeft willen spreken over het hoe en wat. Even de persoonsgegevens noteren en het: "U hoort nog van ons'.

Kun jij je er niets bij voorstellen dat de politie meneer aan de wal opwacht en zegt: “Wij willen u toch graag even spreken in het bureau, zou u met ons mee willen gaan?”

• KlaasVaak

Als het in die trend was zou ik hem niet meegenomen hebben maar ter plaatse gehoord hebben.

En voor de politie bestaat (officieel) niet iets van vrijwillig meenemen om te horen.