doen we het dan zó slecht?

• KlaasVaak

fietspad of bromfietspad….doet niets af aan de vrijstelling

• BennieMak

Inderdaad, maar het ging om wat Reja beweert: “Persoonlijk vind ik een snelheid van 30 à 40 km per uur namelijk geen racen, dat is de toegestane snelheid voor een bromfietser op een dergelijk fietspad.”

• Jobthecop

KlaasVaak,

Het is niet dat ik geen zin had om door te pakken, maar ik had een andere missie en de veiligheid van mijzelf en mijn passagiers stond voorop. Ga maar na: Ik was daar samen met een onervaren collega, midden op de plassen op een tijdstip waarvan ik wist dat de boot van het waterschap, die ook controlerende en toezichthoudende taken heeft, niet beschikbaar was en ik had twee passagiers aan boord voor wie ik verantwoordelijk was. Ik ga me dan niet begeven in een aanhouding die mogelijk kan uitlopen op een duw- en trekpartij. Neemt overigens niet weg dat ik - achteraf gezien, maar daar ging juist deze discussie over en niet over een boer met een mestvork :-) - niet tevreden ben over mijn optreden. de enige die ik echter dat kwalijk kan nemen, ben ik zelf, dus de volgende keer zal ik in een vergelijkbare situatie anders reageren.

Overigens ben ik het ook niet eens met de conclusie van jou - geloof ik, maar er hebben er zoveel gereageerd, dus hou me ten goede - dat ‘vergelijking van mijn werkwijze met die van de nazi’s in WO II' geen belediging zou zijn. Ik weet zeker dat mijn chef als HOvJ dit zou steunen en ik denk ook zeker te weten dat het OM hiervoor een boete zou opleggen. Want als dat geen belediging is, wat dan nog wel?

Jobthecop

• KlaasVaak

ik was inderdaad degene die de twijfels had

maar de zin: ‘vergelijking van mijn werkwijze met die van de nazi’s in WO II' is van een andere klasse dan ‘dat gaven ze als excuus in de oorlog ook’

kennelijk ontbreekt er een stukje context

als iemand tegen mij zegt ‘mijn werkwijze te vergelijken met die van de nazi’s in WO II' dan is ie ‘de Sjaak’, no matter what.

In elk geval niet met een standje oftewel een grote mond heen gaan.

“ik had een andere missie en de veiligheid van mijzelf en mijn passagiers stond voorop. Ga maar na: Ik was daar samen met een onervaren collega, midden op de plassen op een tijdstip waarvan ik wist dat de boot van het waterschap, die ook controlerende en toezichthoudende taken heeft, niet beschikbaar was en ik had twee passagiers aan boord voor wie ik verantwoordelijk was. Ik ga me dan niet begeven in een aanhouding die mogelijk kan uitlopen op een duw- en trekpartij. ”

het is of handhaven of showbootje spelen

ik denk dat je nu aan de pers een verkeerd beeld hebt gegeven hoe de politie werkt en ook aan de burger met de grote mond

en die duw- en trekpartij is in je glazen bol kijken

anderzijds kun je nogsteeds prima optreden, en zelfs aanhouden, en een andere eenheid erbij praten en tot die tijd ‘status quo’ handhaven

als er niemand is als backup en je vreest dat je huidige optreden het enige juiste is zou ik dus, zoals ik al aangaf, niet gehandhaafd hebben en alleen rondjes gevaren hebben.

ik vraag me werkelijk af wie je nu een dienst heb bewezen?

jezelf? je zegt ontevreden te zijn

de brutale burger? die is jouw woorden alweer lang vergeten en is trots op de afloop na zijn grote bek

de pers? die praten/schrijven er waarschijnlijk nog over, dat dit allemaal kan en dat tegen de politie en met deze afloop

• Reja

Maar je hebt ook fietspaden waar ook bromfietsen mogen rijden, u weet wel aangeduid met zo'n rond blauw bord met een witte fiets EN een witte bromfiets afbeelding erop.

• BennieMak

Inderdaad, maar er zijn ook OvJs en rechters die vinden dat politieagenten met ontheffing daar niet met een hoge snelheid moeten rijden…:?

• Reja

Laten we die “hoge snelheid” dan nuanceren tot de uitspraak van de rechter; “aanmerkelijk onvoorzichtig en onoplettend gereden.”

(Ik ken wielrenners die ook een snelheid van tussen de 30 en 40 km per uur halen).

• BennieMak

Jammer dat de uitspraak nog niet te vinden is op rechtspraak.nl. Persoonlijk vind ik ‘aanmerkelijk onvoorzichtig’ helemaal geen nuancering, eerder een versterking dat er onvoorzichtig is gereden. Dat de motoragent de fietster heeft waargenomen als stilstaand kan weer onder ‘onoplettend’ worden geschaard (of juist het bewijs dat zijn snelheid mogelijk nog hoger lag dan de beweerde 30 a 40 km/u)…

Een normale fietser rijdt met een snelheidje van 20 km/h, dan is 2 x die snelheid toch wel aan te merken als racen, toch?

• BennieMak

Maar KlaasVaak, je legt nog steeds niet uit waarom het relevant is voor jou…

• KlaasVaak

de boer zegt alleen dat de agent hem treiterde en geeft niet aan waar dat uit bestond

en hij gebruikte dat als verweer en excuus voor zijn eigen handelen

lijkt jou dat niet relevant?

daarentegen legde hij tot in detail uit hoe hij zijn pomp aan het verwarmen was en waarom en wat de aanleiding daarvan was

terwijl hij dat juist af kon doen met: ik reed geen gier/mest uit.

dat is nu juist iets wat de politieagent moest aantonen om zijn optreden en de boete te rechtvaardigen