> niet relevant voordat hij een knietje kreeg
Wat daar niet relevant was, was dat als een agent zegt dat je bent aangehouden hij dit moet verantwoorden voor een hOvJ.
Dat is meestal niet op straat, dus moet de verdachte afwachten tot aan de voorgeleiding of de aanhouding terecht is. Protesteren ertegen heeft 99,9% van de gevallen geen zin.
Zeker niet door te gaan schreeuwen, slaan, weg te lopen etc.
Je bent (wordt) aangehouden met het uitspreken van de zin ‘u bent aangehouden’.
Vanaf dan heb je te dulden dat je moet blijven staan, wordt vastgepakt, evt. wordt geboeid, wordt gefouilleerd, etc.
Doe je dat niet dan heet dat onttrekken aan aanhouding.
Dat begint al bij weglopen, maar kan in veel andere verschijningsvormen voorkomen.
Waarom is dat anders bij deze casus met de boer?
Een mishandeling door een burger van een agent is (om gezeik te voorkomen:bijna) nooit goed te praten.
Een agent mag, gepast en proportioneel, geweld toepassen.
Waarom vroeg ik ernaar:
Omdat ik nieuwsgierig ben waarom er niets over staat vermeldt terwijl andere zaken zeer uitgebreid staan beschreven.
Waarom er niets over staat:
Kennelijk is er geen reden goed genoeg in de ogen van de rechter.
Kennelijk wordt in deze rechtszaak alleen de mishanding/poging doodslag? behandeld.
Toch had ik me kunnen voorstellen dat de rechter gevraagd zou hebben ‘was u dan geen mest aan het uitrijden’ oid.
Als de boer niets onoirbaars deed kan ik me voorstellen dat de boer het als treiteren opvat.
Ook kan ik me voorstellen dat de rechter daarnaar informeert hoe het kan dat iemand die tracht te bewijzen dat hij altijd de rust zelfe is,
nu zo uit zijn dak heeft kunnen geraken.
Nu blijft het slechts bij de woorden van de boer. De visie van de agent over het ‘mest uitrijden’-verhaal staat nergens besproken.