doen we het dan zó slecht?

• - Gerard -

Rob II Schreef:

——————————————————-

> In het algemeen hebben alleen zaken die misgaan

> nieuwswaarde en zaken waarbij alles uitzonderlijk

> goed is gegaan. oftewel de dagelijkse dingen die

> wel goed gaan bij de politie zie niet terug in de

> krant en wel de enkele gevallen in de vele

> politiecontacten die dagelijks plaats vinden, die

> verkeerd gaan wel.

Jaj ja ja. Een aannemer die probleemloos een 100 tal woningen naar tevredenheid van de kopers op tijd weet op te leveren haalt het nieuws ook niet, maar als het één grote fraudezaak blijkt komt die aannemer ook op de voorpagina. En zo kun je voor elke bedrijfstak wel wat opnoemen. De politie valt nou eenmaal iets meer op. Komt waarschijnlijk omdat ze zich - en dat is ook de aard van de politie dus niks mis mee, overal mee bemoeien.

• Nog steeds Dennis

Ach Gerard, wegmisbruikers is zo'n fout programma. Collega's die niet doorpakken, waarschuwen waar een verbaal op z'n plaats is, etc. Gewoon tenenkrommend.

En ik hoef echt niet alles wat de politie goed doet in de media te zien. Maar als een willekeurig bedrijf “slechte pers” krijgt, dan openen zij een PR offensief om het recht te zetten. In dat opzicht wil mijn werkgever nog wel eens een steekje laten vallen.

Verder is het naar mijn mening allemaal niet zo slecht als men doet geloven. Alleen is alles wat slecht gaat, ook heel erg zichtbaar. Van de dagelijks tientallen contacten die ik met mensen heb (ja Gerard, wij hebben wel degelijk persoonlijk contact met de mensen, ondanks dat wij ons met voertuigen verplaatsen), zijn de meesten gewoon positief. De tegenpartij respecteren en behandelen zoals je zelf ook behandeld zou willen worden, maakt een wereld van verschil.

• - Gerard -

Nog steeds Dennis Schreef:

——————————————————-

> Ach Gerard, wegmisbruikers is zo'n fout programma.

> Collega's die niet doorpakken, waarschuwen waar

> een verbaal op z'n plaats is, etc. Gewoon

> tenenkrommend.

Zou dat ook niet een beetje de regie van justitie zijn? Ik weet het niet …. maar het riekt er naar.

> En ik hoef echt niet alles wat de politie goed

> doet in de media te zien. Maar als een willekeurig

> bedrijf “slechte pers” krijgt, dan openen zij een

> PR offensief om het recht te zetten.

Dat is wel een beetje 2000. Ik lees vaak genoeg dat bedrijven hun fouten bekendmaken voordat wie dan ook maar weet dat er iets speelt. Zie je vaak met terughaalacties. Ik heb het idee dat bedrijven de ervaring wel hebben dat het veel beter is fouten toe te geven dan proberen de boel goed te praten.

> In dat

> opzicht wil mijn werkgever nog wel eens een

> steekje laten vallen.

> Verder is het naar mijn mening allemaal niet zo

> slecht als men doet geloven. Alleen is alles wat

> slecht gaat, ook heel erg zichtbaar. Van de

> dagelijks tientallen contacten die ik met mensen

> heb (ja Gerard, wij hebben wel degelijk

> persoonlijk contact met de mensen, ondanks dat wij

> ons met voertuigen verplaatsen), zijn de meesten

> gewoon positief. De tegenpartij respecteren en

> behandelen zoals je zelf ook behandeld zou willen

> worden, maakt een wereld van verschil.

Is ook zo. Ik heb zelf ook alleen maar overwegend goede ervaringen met agenten. Ik schreef dat al eerder. Ik vind de Nederlandse politieagent in de meeste gevallen beleefd, correct en vriendelijk. Maar je moet ze niet tegen de ‘politiebroek pissen’ want dan heb je een kwade aan ze.

• serine

hmmik heb goede en slechte ervaringen…met de politie…

het is net welk buro of welke agent je treft…en of je wel of niet wat geflikt hebt…:D

ja ik rijd ook wel eens te hard…en ja dan krijg ik een bon…(laat dan meestel een verbaasde agente achter die zich verbaasd over het vrolijke gezicht die zojuist ook nog vriendelijk tegen haar heeft gedaan…en met een lollig geintje weg rijd zonder haar beledigt te hebben…

tja

ik laat ook wel eens een boze agent achter…waneer er iets is gebeurd..en de heer weigert aangifte op te nemen OID…

tja ik blijf niet eeuwig vrolijk een aardig…maar het is dan meestal een reflectie over hoe ik zelf word behandeld…

net wie je treft…net hoe de situatie zich voor doet…

en dennis ik heb jou ook ontmoet…(de situatie deed zich ervoor dat ik jou heb ontmoet als een leuke vent..

net wie je treft en net welke situatie deed zich voor.

daar kan je lang en kort over zeiken…er zijn mensen die met mij weg lopen en helemaal gek op mij zijn….maar er zijn ook mensen die mijn liever zien verbranden…:DX(

je kan niet iedereen zn vriend zijn…je kan niet iedereen tevreden stellen…

je wil wel..maar dat lukt je niet…

dus…wees gewoon jezelf.

en probeer met anderen om te gaan zoals je zelf behandeld zou willen worden…en als dat soms even minder goed lukt…is dat vervelend…maar volgende ronde nieuwe kansen hoor…we zijn allemaal maar mensen.

• serine

nee hoor…je doet het niet slecht…

alleen de goeie dingen hoor je nooit…;)

• Nog steeds Dennis

Je hebt er de goede kijk op serine. En vwb:

serine Schreef:

——————————————————-

>

> en dennis ik heb jou ook ontmoet…(de situatie

> deed zich ervoor dat ik jou heb ontmoet als een

> leuke vent..

> net wie je treft en net welke situatie deed zich

> voor.

>

wel in uniform maar niet in functie, de ideale gelegenheid zeg maar ;)

Ff off topic: wist je dat ik ook de “making of” dvd van “komt een vrouw bij de dokter” heb gehaald?

• KlaasVaak

Mijn ervaring is dat degene die ‘tegen mijn broek (proberen te) pissen’ onredelijk zijn of niet voor rede vatbaar.

En meestal leidt dat bij diegene tot beledigingen of de onzin discussies die grofweg uit drie onderwerpen bestaan:

1- heb je niets beters te doen,

2- ga boeven vangen, en

3- zit je nog niet aan je quotum

Soms neig ik dan naar de volgende antwoorden:

1- ja maar dit levert geld op (pays the billls),

2- ja maar daar kom ik niet aan toe door dit soort futiliteiten,

3- jawel, ik spaar nu voor extra verlofdagen.

• bvk

Nog steeds Dennis Schreef:

——————————————————-

> Top verwoordt, collega(tu)

>

> En zo kunnen we allemaal van dit soort verhalen

> opschrijven. Dat ik als motoragent altijd een zak

> hebbedingetjes bij me heb om uit te delen aan de

> kinderen die in het voorbij gaan naar me zwaaien.

> Gewoon om de kinderen te laten zien dat oom agent

> geen boeman is.

> Of dat ik regelmatig een dag binnen zit om de

> recherche te assisteren met het afwerken van

> plankzaken. Omdat de politiek het niet ziet zitten

> om meer recherchepersoneel aan te nemen, om al die

> zaken zelf af te werken.

> En dat ik regelmatig allerlei evenementendiensten

> moet draaien, omdat er tegenwoordig steeds meer

> politietoezicht moet zijn als er meer dan een paar

> mensen bij elkaar komen.

> Dat er aangifteloketten worden gesloten, omdat het

> personeel dat deze bemenst moet afvloeien ivm

> bezuinigingen.

> En toch trek ik elke dag mijn kadaver uit bed, om

> mijn dienst te doen. Wetende dat ik mijn best ga

> doen andere mensen te dienen of te corrigeren.

> Ondanks het feit dat ik gedeeltelijk invalide ben

> verklaard door een dienstongeval en dagelijks pijn

> heb.

> En ik zal dat blijven doen totdat het mij verboden

> wordt of het fysiek niet meer mogelijk is.

>

> Edit: spelfouten gecorrigeerd.

Tja Dennis, jij weet als geen ander waarom wij dit werk doen. Ik kan het de burger ook echt niet kwalijk nemen!

Ik ben sinds 2008 bij de politie. Nog maar heel kort dus. Daarvoor nog 3,5 jaar bij justitie gewerkt. Ik weet nog heel goed hoe het is om naief en onbevangen door het leven te gaan.Een zegen!!!

Soms zou ik willen dat ik die tijd terug kwam maar dat zal nooit meer gebeuren. Het is zoals het het is. Zolang men nog ongenuanceerd kan afgeven op de politie betekent dat eenvoudig dat men nog steeds naief en onbevangen door het leven kan gaan. Een zegen dus en daaraan hebben wij een bijdrage geleverd! Dat is onze verdienste, onze prestatie, en ons werk. Met elk slap gezeur, elk slap filmpje en elk commentaar wordt in feite bevestigd hoe goed wij ons werk doen. Daar ligt mijn motivatie, mijn voldoening. Op het moment dat de burgers van ons geweldige en geliefde nederland afstompen weten wij dat we de slag verloren hebben. Goddank is het hier nog geen Moskou, Ruwanda of the bronx. En goddank kan men hier nog ontvreden zijn over een agent die even niet vriendelijk is. En dat flikken we dan toch maar weer met een paar duizend executieven. Het wordt tijd dat we hier in NL ook eens over “helden” spreken als we het over ambulance medewerkers, brandweermannen en politieagenten hebben! Maar goed….goede wijn behoeft geen krans.

Nog een paar jaar en dan ga ik mijn eigen bedrijf beginnen maar met een vader en een broer bij de politie en eigen ervaring als agent zal ik voor altijd weten wat een offers er gebracht worden voor zovelen, door zo weinigen. Daarin ligt mijn kracht en mijn motivatie.

Mijn motto is gebaseerd op een wijsheid van boeddha en volgens mij zul je in dit leven nooit meer wijsheid dan dit op kunnen doen:

“Ik ben de eigenaar van mijn karma, erfgenaam van mijn daden, geboren uit mijn daden, verwant aan mijn daden en heb mijn daden als mijn scheidsrechter. Wat ik doe, goed of kwaad, daarvan zal ik erfgenaam zijn”

• serine

nee wist ik niet…

was je daar?

• Nog steeds Dennis

Yep. Bleek dat Reinout die dag jarig was. Was een leuke shoot.