doen we het dan zó slecht?

• serine

diegene die hier in huis zon anveloppe krijgt…word uitgelachen door de rest..

daarmee is het een sport geworden om te zorgen dat je de minste haalt per jaar..:D

• Jobthecop

Beste allemaal:

Bedankt voor alle hartverwarmende reacties. Het lijkt erop dat ik heel wat los heb gemaakt. Vandaag kreeg ik mijn discussiepunt weer eens bevestigd. Ik hield een man staande (nou ja) als passagier op een snelle motorboot die even het gas opentrok waar dat niet mocht. Ik gaf de bestuurder een waarschuwing en de passagier - met vermoedelijk wel meer dan een biertje achter de huig - zie o.a. het volgende:

- als ik de politie een oor kan aannaaien, zal ik het niet laten

- als watersporter heb ik zo de pest aan jullie, jullie varen altijd hard zonder reden

- jullie bekeuren kinderen

- dat gaven ze als excuus in de oorlog ook

Vooral dat laatste dat deed het hem. Ik had een paar journalisten van een landelijke krant bij me en wilde niet al te zeer uit mijn slof schieten, maar heb hem wel gedecideerd duidelijk gemaakt dat ik niet voor nazi uitgemaakt wenste te worden. Zijn reactie was “Ik weet hoe ver ik kan gaan. Ik heb geen nazi gezegd”. Ik wordt er nog pislink om terwijl ik dit schrijf, maar goed…Ik had de kans om hem mee te nemen maar heb dit niet gedaan. Ik heb hem nog wel even lachend gezegd dat ik óók hem zou reanimeren als hij een hartklap zou krijgen of overboord zou gaan, maar dat zou volgens hem niet gebeuren. Sommige mensen kunnen niet zonder het één of ander te haten, lijkt het wel.

groeten, Jobthecop

• serine

tot deze heer een leer momentje van boven krijgt…;)

inderdaad eens over boord klapt en jou weer tegen komt..

dus maak je niet druk….deze lessen komt deze ooit eens tegen..

• KlaasVaak

Ik zou hem gevraagd hebben of ie al zóó oud was.

Om daar aan toe te voegen: ‘dat ik me toch zo kan vergissen in mensen’ ;)

• - Gerard -

Ik weet niet wat ik met dit verhaal moet. Je had een paar journalisten in de boot en je kwam iemand tegen met een grote bek. Maar verder dan waarschuwen is het niet gekomen.

Goed dat er politie is.

Als je nou wil dat mensen volgende keer weer een grote bek hebben moet je vooral zo doorgaan. Een waarschuwing en niets ter zaken doende onzinverhaal over reanimatie.

Ik zou de gashendel ook weer opentrekken…….

• Arie

Ja, ik krijg ook zo'n beeld van ‘kijk mij eens lankmoedig zijn’.

Dat soort zuigertjes daar zou ik wel raad mee weten.

• Arie

Anderzijds: op de rechter hoef je als agent al niet te rekenen……:

200 uur schoffelen voor slaan agent

De rechtbank van Groningen heeft Henk B. veroordeeld tot 200 uur werkstraf, waarvan de helft voorwaardelijk. De Appingedammer sloeg in januari een agent met een mestvork. “Het valt me niet tegen”, zo luidde de reactie van B. op de straf.

De officier van justitie had een aanzienlijk hogere straf geëist: dertig maanden onvoorwaardelijke cel wegens poging tot doodslag.

De agent heeft een schadevergoeding van 300 euro gekregen, terwijl hij aanvankelijk 6000 eiste.

Hoewel B. gematigd positief is over de uitspraak, overweegt hij toch om in beroep te gaan.

Bron: http://www.spitsnieuws.nl/archives/provinciaal/2010/07/200_uur_schoffelen_voor_slaan.html

• serine

niet te geloven dit…(td)

• - Gerard -

Maar de gewone burger kan in dit geval wel op de rechter rekenen. Poging tot doodslag is natuurlijk een onzin tenlastelegging en een eis van 6.000 euro verre van realiteitbesef. Ik vind 100 uur schoffelen veel.

Want wat gebeurde er nou eigenlijk? http://robzijlstra.wordpress.com/2010/07/05/bevroren-grasland/

• serine

geinig om te lezen dit..ben benieuwd hoe het verder afloopt…en wat er uit het hoger beroep komt.