doen we het dan zó slecht?

• BennieMak

KlaasVaak Schreef:

——————————————————-

>

> Wat die agent dan deed wat wordt opgevat als

> treiteren en gezien als aanleiding staat er niet.

> En dat is het meest relevante in deze casus.

>

Wat maakt het voor jou relevant?

• BennieMak

Heb je toevallig een verwijzing naar het vonnis?

Wat ik uit jouw tekst opmaak is dat de motoragent ook nog zonder noodzaak over het fietspad ‘racete’!?

Dan mag ook hij in zijn handjes klappen…en is er niet bepaald discriminatie te bespeuren bij de rechterlijke macht aangaande veroordelingen in burger vs politie zaken.

• Reja

Ik heb geen verwijzing naar het vonnis. Neem wel afstand van jouw conclusie dat de motoragent zonder noodzaak over het fietspad racete. Persoonlijk vind ik een snelheid van 30 à 40 km per uur namelijk geen racen, dat is de toegestane snelheid voor een bromfietser op een dergelijk fietspad. Daarnaast zijn de fietspaden in Houten van een dermate breedte dat er gemakkelijk een auto overheen kan rijden zonder dat fietser daar enorm last van zouden hebben. De noodzaak is een ander discussiepunt, want wat is noodzaak. In geval van een brommercontrole zul je daar moeten rijden/zoeken waar brommers zich bevinden. Er was, voor zover ik uit de media kan opmaken, geen sprake van roekeloos rijgedrag maar van een inschattingsfout (fietser stond namelijk niet stil).

Als je de artikelen in de media leest (zie bijv. de verwijzing van Fred Kleven in de andere topic) dan merk dat ook de journalisten er maar weinig kaas van hebben gegeten. Het lijkt mij namelijk dat een advocate de vrijstelling wel anders verwoord.

• KlaasVaak

De boer zegt dat de agent hem heeft getreiterd.

Er staat niet hoe dat zou zijn gebeurd.

Er staat slechts dat de agent een foto wilde nemen en de boer hierop de agent aanviel.

Waaruit bestond dan dat treiteren?

Het lijkt mij logisch dat de agent een foto wil nemen als bewijsvoering.

En als je geen mest aan het uitrijden was, dan staat er op die foto…..dat je geen mest aan het uitrijden was.

Dus als je het nemen van die foto verhinderd door met een giek te slaan waarom zou je dat doen?

Ik zou als ik die boer was tegen die agent zeggen: al schiet je je hele rolletje leeg/geheugenkaartje vol, zolang je mij niet voor de voeten loopt ga je je gang maar.

• KlaasVaak

Aan de vrijstelling zijn twee voorwaarden verbonden:

1.de veiligheid van het verkeer dient zoveel mogelijk te worden gewaarborgd; (art. 5 WVW voorwaarde)

2.van de vrijstelling mag alleen gebruik worden gemaakt voor zover dit voor de uitvoering van de opgedragen taken noodzakelijk is.

oftewel: hij moet een opgedragen taak uitvoeren, en dat deed hij, bevestigd door het verwijt dat de OvJ de schuld bij de politieleiding legde.

• - Gerard -

NB: cursief zijn uitspraken van de boer.

KlaasVaak Schreef:

——————————————————-

> De boer zegt dat de agent hem heeft getreiterd.

> Er staat niet hoe dat zou zijn gebeurd.

De agent is op maandag en op de bewuste dinsdag wel 20x bij ons huis langsgereden en heeft meerdere malen voor het huis stilgestaan. Dit is door meerdere buurtbewoners gezien.

> Er staat slechts dat de agent een foto wilde nemen

> en de boer hierop de agent aanviel.

> Waaruit bestond dan dat treiteren?

Nog maar amper begonnen met het kappen kwam agent B er aan lopen. Het zeer provocerend optreden van de agent heb ik ervaren als treiteren. Hij moest en zou mij hebben!

• KlaasVaak

Het is maar wat je als treiteren ervaart.

Ik rij, loop, fiets dagelijks bij bepaalde meerdere keren bij mensen langs.

En 20x? Dat is op een 9 uurs-dienst elke 27 minuten.

Dan had ie er beter kunnen blijven posten.

Denk dat dat getal ook iets overdreven is, niet?

Waar het om gaat: er had op dat punt best iets beter doorgevraagd kunnen worden.

Ik heb er zo mijn twijfels over.

En dan nog: als je geen mest uitreed en wilde uitrijden….be my guest.

Al keten je jezelf vast aan die giertank.

• BennieMak

Naar mijn weten is een fietspad verboden gebied voor een bromfiets….

• Reja

Ik zal eens kijken als ik in de buurt ben.

• - Gerard -

KlaasVaak Schreef:

——————————————————-

> Het is maar wat je als treiteren ervaart.

> Ik rij, loop, fiets dagelijks bij bepaalde

> meerdere keren bij mensen langs.

Nee, niet wat je als treiteren ervaart maar wat die specifieke boer als treiteren ervaart.

>

> En 20x? Dat is op een 9 uurs-dienst elke 27

> minuten.

> Dan had ie er beter kunnen blijven posten.

> Denk dat dat getal ook iets overdreven is, niet?

Ik denk niks, ik geef alleen weer wat de boer hierover zegt.

>

> Waar het om gaat: er had op dat punt best iets

> beter doorgevraagd kunnen worden.

Want? De boer stond toch terecht voor een poging doodslag en niet voor het wel of niet uitrijden van mest.

> Ik heb er zo mijn twijfels over.

> En dan nog: als je geen mest uitreed en wilde

> uitrijden….be my guest.

> Al keten je jezelf vast aan die giertank.