Ik denk dat we vanavond wel enkele ‘spectaculaire’ beelden van politieoptreden te zien krijgen.
http://www.avro.nl/tv/programmas_a-z/opsporing_verzocht/zaken_deze_week/20100727/special_overvallen.aspx
Voorzover je kunt spreken over verkeerde beslissingen, ligt het juiste beleid alsmede de bestrijding van deze vorm van criminaliteit grotendeels bij de politiek. Ik teken daarbij aan dat de inzet van meer heli's erg kostbaar is, in relatie tot het terugdringen van deze problematiek. Daar zijn mijn inziens andere mogelijkheden voor handen, die veel doeltreffender zijn.
Laat ik eens een simpel voorbeeld noemen. Beveiligers mogen in burgerkleding winkelsurveillance doen. Dan moeten ze wel over de juiste diploma's en/of certificaat beschikken. Je moet dan een aanvraag indienen bij de korpschef. En die korpschef wijst dan vervolgens af met als motivatie: een beveiliger moet preventief optreden. Gelukkig, Arie, gelukkig hebben we dan een minister gehad die heeft gezegd: Niks vragen aan de korpschef, als je over de juiste papieren beschikt en er is iemand in uniform van de beveiliging in de buurt dan hoef je de burgerwerkzaamheden alleen nog maar te melden bij de politie.
Of zoals in Amsterdam. Daar moet eerst een x-aantal keer een geld- en waardetransport zijn overvallen en dan gaan we de transporten met politievoertuigen beveiligen.
Misschien moet dan eens anders gebruik gemaakt worden van deze helicopters. Ze zijn altijd gedurende de dag in de lucht, maar eigenlijk zouden ze standby moeten staan, ook tijdens de nachtelijke uren. Ik heb er ooit één opgeroepen om inbrekers op te sporen in een weiland in de nacht en dat werkt uitstekend. En de piloten willen maar al te graag,ook ‘s nachts, maar ze zijn niet standby, slapen niet op schiphol en het duurt dus anderhalf uur om een heli de lucht in te krijgen. Het wordt dus vaak afgehouden door de meldkamers. Daarin is nog veel winst te boeken, denk ik. En kom me niet met milieuregels t.a.v. het ’s nachts vliegen aan boord. Wat is nou belangrijker?
…. spectaculair…. wel weer veel nietszeggende getallen.
Aardig detail ….. een KMar medewerker in een lokaal AT.
Mooie meldkamer van Dirk van den Broek, waardeloze beeldverbindingen.
Kortom, heb je de uitzending gemist, dan mis je niks.
Edit: ik vind dat kentekenherkenningssysteem ook een uitstekende toepassing.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?