Beste lezers,
Al weken ben ik bezig iemand te helpen die dringend hulp nodig heeft. Het gaat hier om een moeder en drie kinderen.
Weken schrijf ik brieven en bel naar instantie's om ze te doen inzien hoe ernstig de zaak is. Overal probeer ik hulp vandaan te krijgen en nergens is men thuis of zijn er wacht tijden..
Het gaat om een gezin waarvan de vader zwaar drank verslaafd is en daardoor dus iedere dag dronken en daarnaast ook nog eens een heel groot drugs probleem heeft
( cocaine ).
Het gevolg van dit alles is dat de kinderen en vrouw per nacht ongeveer 3 uur slapen en dat deze jonge kinderen continue in een huis leven waar spanningen en scheld partijen zijn. Kinderen hebben een leeftijd van 3 en vier jaar.
De vrouw die als enige werkt wordt bij thuis komst al opgewacht en moet meteen bij de deur geld afstaan en wordt voor alles en nog wat uitgemaakt in het bijzijn van kinderen.
Waar ik nu zo kwaad om ben is het volgende:
De man is bekend bij de politie en heeft gisteren in dronken toestand en onder zware invloed van drugs de auto gestolen van zijn vrouw. Hij heeft geen rijbewijs.
Vervolgens wordt dit gemeld bij de politie en deze kunnen op dat moment niks doen wordt gezegt.
Na een half uur blijkt dat de auto van de weg is geraakt in de sloot beland en waarschijnlijk totall los is..
Politie pakt deze vent op en wordt meegenomen naar bureau.
We hebben dus te maken met:
diestal
joyriding
geen rijbewijs
dronken
onder invloed van drugs
Deze vrouw wordt verzocht de volgende dag op het bureau te komen voor een verklaring en wat blijkt:
Terwijl zij een verklaring af geeft wordt man netjes naar huis gebracht met de mededeling: niet meer doen hoor meneer.
Misschien zal het iets anders gezegt zijn, maar waar het mij om gaat in dit waardeloze land en rechtsysteem: politie weet dat deze man zwaar verslaafd is, hij pleegt alle starfbare feiten die er zijn, weet nu ook dat zijn vrouw op het politie bureau zit, dus iedere idioot weet nu wat er met haar zal gebeuren als ze thuis komt: behalve: NATUURLIJK de POLITIE. Waarom ??? ER IS NOG NIKS GEBEURD mevrouw, U BENT NOG NIET BONT EN BLAUW GESLAGEN OF LIGT NOG NIET IN HET ZIEKENHUIS, probeerd u tegen die tijd maar eens deze kant op de kruipen, dan zullen wij kijken wat we voor u kunnen beteken, mits de dader het er natuurlijk mee eens is , want ook hij heeft natuurlijk rechten mevrouw, dat snapt u toch wel. Wij kunnen van u problemen thuis niet onze problemen maken toch, daar hebben we het net iets te druk voor..
Graag reactie's over ons geweldige rechtsysteem en zeker de hulp organisatie's die er zijn in nederland en vooral hele hele grote complimenten aan alle mensen die drank en drugs verslaafd zijn, echt ga zo door.