Wel geweld/geen geweld?

• Arie

Whatever. Ze weten nu dat ze maar te luisteren hebben naar wat hen wordt opgedragen. Ze kiezen zelf de confrontatie dus dan ook de gevolgen dragen.

• KlaasVaak

“Ik denk dat de organisatoren (en ook de gemeente als de politie) wisten dat het verbieden van stokken (en daarmee dus normale demonstratie attributen als spandoeken en vlaggen) niet getolereerd”

1. Dat is jouw aanname

2. En die aanname is verkeerd

Want er is voor aanvang van de demo overleg geweest met de eigen ordedienst en die had toegezegd die stokken in te nemen.

En dat deden ze niet.

En wie maakt de dienst uit? Een groep demonstranten of de gemeente?

En waarom vraag je een vergunning aan om te mogen demonstreren als je kennelijk toch van plan bent je niet te houden aan de voorwaarden ‘want je laat je niet onderdrukken’.

• BennieMak

Een vergelijkbare maatregel zou zijn om geen enkele wedstrijd met publiek in De Kuip te laten spelen. De reden daarvoor is dat bij iedere wedstrijd ongeregeldheden voorkomen, al jarenlang.

Of, zoals de gemeente Gent thans invoert: Geen enkele persoon met een Feyenoord shirt in het centrum van de stad tolereren.

Dat gaat Abou te ver. Echter dit is consequent zero-tolerance. Deze casus is een voorbeeld van laf, discriminerend bestuur.

• BennieMak

KlaasVaak Schreef:

——————————————————-

> defineer: ridicule redenen en uit de duim gezogen

> feiten

Mijn woordenboek gaf meteen de definitie:

ri·di·cuul bn, bw belachelijk

re·den de; v(m) -en 1 hetgeen iem als verklaring ve toestand, een door hem verrichte daad enz. geeft 2 argument

feit het; o -en 2 gebeurtenis of omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat

Bron: http://www.vandale.nl

Alsmede ‘uit de duim gezogen’, een algemeen gebruikt en onderwezen gezegde in de Nederlandse taal, hier gebruikt als samengesteld bijvoeglijk naamwoord voor de meervoudsvorm van het zelfstandig naamwoord feit.

Dit zou ook voor jou een kleine moeite zijn om op te zoeken.

• KlaasVaak

wel eens van proportioneel gehoord?

• KlaasVaak

ik moet bekennen dat mijn vraag niet helemaal juist gesteld was

defineer de riducule redenen en uit de duim gezogen feiten (en waarom je dat riducule en uit de duim gezogen vindt)

• BennieMak

Ik begrijp niet waarom je daarover begint. Zero-tolerance en proportioneel sluiten elkaar uit. Maar ik geef je een kans om het uit te leggen!

• BennieMak

Ridicuul is: “Dat is net zoiets als Ajax-Feyenoord loopt uit de hand (in Amsterdam) maar als het Feyenoord-Ajax is zal er wel niets gebeuren want dat wordt in Rotterdam gespeeld????”

Uit de duim gezogen is: “De reden was het geweld tijdens de demonstratie van 2009.”

Je bent duidelijk een ambtenaar, daar moet alles in veelvoud worden ingediend! :D

• BennieMak

Maar nu eens een persoonlijke vraag, hoe sta jezelf tegenover de gang van zaken in deze casus?

• KlaasVaak

Oja? het zijn twee verschillende dingen.

zero tolerance is niets door de vingers zien: bij elke overtreden handhaven/optreden

en proportioneel (middelen gebruik) is hoe hoe zwaar ga je inzetten tijdens het handhaven

Dus een fout geparkeerde auto een prent geven, of ook nog wegslepen?