Agent slaan kost 50 euro

• Arie

HAARLEM - Een 37-jarige man uit Velsen-Noord moet slechts vijftig euro boete betalen nadat hij een agent met zijn vuist in het gezicht sloeg.

Nadat de werkloze T.S. een jonge vrouw bedreigde, sprak een agent hem daar op aan. Daarop sloeg de man de agent met zijn vuist op zijn oog, weet het Noord Hollands Dagblad.

S., die bijverdient met de handel in oud ijzer, zou het al meer dan zat zijn geweest dat de politie hem bleef verdenken van diefstal.

Volgens de Haarlemse politierechter is een boete van 50 euro, die hij moet betalen aan de agent in kwestie, voldoende straf voor S., zo bleek donderdagmiddag uit het vonnis.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/7484835/__Agent_slaan_kost_man_50_euro__.html?view=print

Ben ik toch wel heel erg benieuwd naar de uitspraak, want ik kan mij niet voorstellen dat je er met het slaan van een agent van af komt met een bekeuring van 50 euro.

• KlaasVaak

En als dat inclusief de verdubbeling is vanwege het feit dat het een agent is dan mag je een burger dus voor 25 Euro een mep geven?

Of mag je dan twee keer slaan voor 50 Euro :D

• Starsky79

Ach ja….. wat moet je hier nog over zeggen. Ze wilden toch het geweld tegen hulpverleners harder aanpakken….Ach zit ik weer te dagdromen………

Fijne dag verder.

• wim76

Ach, dit bedoel ik nou, waarom roepen de bonden dat we eerder geweld moeten gaan gebruiken.

AMEHOELA dat ik dat gaat doen met zulke rechters, OvJ's in het land.

• - Gerard -

Aha, dus je kunt of een agent 1 keer beledigen of 12 agenten op hun bek slaan. Even duur ……even denken hoor, wat zal ik kiezen voor mijn geld?

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=92516

• Arie

Daarom zeg ik: ben heel erg benieuwd naar de onderbouwing.

• Margreet2

Is er geen Casemanager Geweldsprotocol bij de politie in Haarlem?Zij komen op voor de dienders en helpen met onderbouwingen van het voegingsformulier benadeelde partij.

• bvk

Ach, we kennen de zaak niet. Als ik tijdens mijn werk in mijn gezicht geslagen word dan ken ik nog wel een aantal scharnier- en steunpunten in het lichaam om de rekening direct te vereffenen. Daarna gaat hij mee.

Als hij dan bijvoorbeeld weken/maanden later met zere knie gewrichten voor de rechter staat dan gun ik hem die 50 euro nog wel. Er valt bij zo'n armoedige vent toch niks te halen, 50 euro raakt hem net zo hard als 500 bij jan modaal. Het is niet ongebruikelijk dat een rechter het feit dat meneer tijdens de aanhouding “ongelukkig” geraakt is mee laat wegen in de strafmaat.

Kortom, niet te druk om maken.

• BennieMak

bvk Schreef:

——————————————————-

> Er valt bij zo'n

> armoedige vent toch niks te halen, 50 euro raakt

> hem net zo hard als 500 bij jan modaal.

Proportionaliteit. Zou kunnen.

• Hampie

Tja das niet echt veel. Vorig jaar had ik(boa) zelf een gevalletje van bedreiging en daar voor had de politierechter toch wel een aardigheidje voor inpetto. 200 euro onvoorwaardelijk en 1 week voorwaardelijk.