rechterlijke macht overbodig

• ingrid003

Waarom niet bezuinigen op de rechterlijke macht we hebben de politie toch ?

Politieagenten opgepakt na bedreiging zwerver

Uitgegeven: 27 augustus 2010 15:16

Laatst gewijzigd: 27 augustus 2010 15:17

ROTTERDAM - Twee agenten van het korps Rotterdam-Rijnmond zijn dinsdagochtend aangehouden. Justitie verdenkt de agenten van wederrechtelijke vrijheidsberoving en bedreiging.

De twee mannen (33 en 25 jaar), zijn vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris en voor veertien dagen in bewaring gesteld. Dat heeft het Openbaar Ministerie gemeld.

De twee zouden vorig jaar een dakloze man in een politiebus hebben meegenomen uit Bleiswijk naar een afgelegen locatie. Daar zouden ze hem hebben bedreigd met een vuurwapen.

Het voorval kwam aan het licht nadat een van de twee agenten het meldde bij zijn leidinggevende.

• rijsbergen

dus omdat 2 leden van een grote organisatie iets verkeerds doen doet iedereen dat????????????

Meen je het serieus of heb je gewoon een hele slechte vorm van humor.

Er was zoiets als een kam en scheren ofzo (td)

• Arie

Goed, wat is je punt? Of is je doel om wat te roepen en dan doen alsof je neus bloedt?

• ingrid003

Dat lijkt me duidelijk, het begint toch een trend te worden dan politieagenten denken dat ze zelf moeten straffen. Klinkers vliegen door voorruiten, op de grond liggende VERDACHTEN worden doorzeefd met kogels en zwervers worden naar een bos ontvoerd om ze daar te bedreigen. Je ziet het steeds meer kijk de onderwerpen er hier maar op na. Zuid-amerikaanse taferelen in de polder ingegeven door rechtse types die vinden dat de politie harder moet optreden, dan creeer je dit soort enge politieagenten.

• Lans

Je gaf laatst een “tip” dat enkele hier eens aan onze baas moesten vragen om een workshop te organiseren omtrent noodweer.

Ik heb er ook eentje voor jou. Probeer eens een workshop omtrent self-fulfilling prophecy bij te wonen. Bittere noodzaak gezien jouw postings. ;)

• rijsbergen

“op de grond liggende VERDACHTEN worden doorzeefd met kogels”. Is dit verklaard door getuigen?

Voor de rest, ach…..

hoeveel stukjes kunnen we hier plaatsen van mensen die agenten en hulpverleners aanvallen, rechters die belachelijk lage straffen opleggen. tja zo kunnen we door blijven gaan. Ik hou het er op dat het allemaal de schuld is van ingrid003.

• BennieMak

Lans, kun je dat “self-fulfilling prophecy” even uitleggen? Ik kom niet verder dan dat Ingrid inschat dat de rechterlijke macht overbodig zal worden door de hoeveelheid agenten die eigen rechter hebben gespeeld…op welke manier zorgt zij ervoor dat dit ook werkelijk gaat gebeuren?

• BennieMak

Tsja, de trend lijkt te zijn dat je weer op je tellen moet passen wanneer je het niet getroffen hebt in de maatschappij, over je toeren bent geraakt, een links gedachtegoed in ere houdt, niet onder de indruk bent van je politie-buurman, of gewoon een mening hebt over meneer/mevrouw agent. Ik hoop dat het niet te vaak gaat escaleren, want actie is reactie. En dan kan ik self-fulfilling prophecy weer wel plaatsen…

• rijsbergen

kun je even voorbeelden geven bij de losse kreten die je plaatst waar de politie in de fout ging

• Arie

Noem eens al die gevallen van op de grond liggende verdachten dan eens die zijn doorzeefd?

Noem dan al die gevallen van zwervers eens die in een bos zijn bedreigd?

Noem eens al die gevallen waar klinkers door agenten door voorruiten zijn gegooid?

Of ben je nu gewoon aan het provoceren door opzettelijk te overdrijven?