Ruim 10 jaar geleden ben ik voor het eerst telefonisch gestalkt door iemand. Destijds was het via mijn vaste telefoon. Ik heb daarop melding gemaakt bij de KPN(destijds) en ik moest een formulier invullen met tijden. Aangezien ik toen onregelmatig werkte zag ik vaak wel dat er gebeld was -onbekend- maar nooit hoe laat. Uiteindelijk heb ik een ‘geheim’ nummer genomen. Maar dat bleek niet zo geheim te zijn. Toen mijn vaste nummer maar opgezegd. 2 jaar later kwam @Home (rond 1994 ongeveer) middels internet en telefonie ook in ons gebied op de markt. Ik heb vervolgens bij hen internet en telefoon afgenomen. @Home had mijn telefoonnummer in het telefoonboek gezet en al snel werd ik weer telefonisch lastig gevallen. Opnieuw melding gemaakt, ook bij de politie. Nieuw formulier, maar weer onregelmatig en frustrerend. Ik heb toen uiteindelijk opnieuw het telefoonnummer opgezegd, met de reden erbij vermeld. Echter kreeg ik een brief van @Home dat ze het spijtig vonden dat ik mijn telefoonnummer nu wilde opzeggen. Na wat heen en weer gebel heb ik geregeld dat ik een ‘geheim’ nummer heb. Er zijn ook maar een paar mensen die dit nummer kennen(godzijdank). En dit gaat tot nu toe goed.
Maar nu heb ik ook een mobielnummer -prepaid- en deze is al een paar keer veranderd. Ook bij dit nummer zijn er maar een paar mensen die het bekend zijn. Maar laatst heb ik aangifte gedaan bij de politie ivm vernieling aan de auto, waarbij ik mijn telefoonnummer(mobiel dus) heb doorgegeven. Sinds kort wordt ik weer dagelijks -zelfs 2x per dag- mobiel gestalkt. Ik krijg nu zeer zwaar het vermoeden dat deze persoon bij de politie werkt. Wat kan ik hier tegen doen? Kan ik de politie vragen wie er inzage heeft (gehad) in mijn gegevens? Mogen zij dit zo maar doen? Politie zou toch je beste vriend zijn?
Omdat het een ‘onbekend’ nummer is, kan ik dus niet zelf achterhalen wie deze persoon is. Ook heb ik prepaid en zal moeilijk zelfs niet te achterhalen zijn. Ik wil ook niet nogmaals een nieuwe prepaid kaart aanschaffen, want mijn familie wordt daar knetter van.
Ik ben zeer geinteresseerd naar een oplossing. Het liefst zou ik deze ‘idioot’ ……. “wel vul maar in”.