telefoon stalking

• ruth

Ruim 10 jaar geleden ben ik voor het eerst telefonisch gestalkt door iemand. Destijds was het via mijn vaste telefoon. Ik heb daarop melding gemaakt bij de KPN(destijds) en ik moest een formulier invullen met tijden. Aangezien ik toen onregelmatig werkte zag ik vaak wel dat er gebeld was -onbekend- maar nooit hoe laat. Uiteindelijk heb ik een ‘geheim’ nummer genomen. Maar dat bleek niet zo geheim te zijn. Toen mijn vaste nummer maar opgezegd. 2 jaar later kwam @Home (rond 1994 ongeveer) middels internet en telefonie ook in ons gebied op de markt. Ik heb vervolgens bij hen internet en telefoon afgenomen. @Home had mijn telefoonnummer in het telefoonboek gezet en al snel werd ik weer telefonisch lastig gevallen. Opnieuw melding gemaakt, ook bij de politie. Nieuw formulier, maar weer onregelmatig en frustrerend. Ik heb toen uiteindelijk opnieuw het telefoonnummer opgezegd, met de reden erbij vermeld. Echter kreeg ik een brief van @Home dat ze het spijtig vonden dat ik mijn telefoonnummer nu wilde opzeggen. Na wat heen en weer gebel heb ik geregeld dat ik een ‘geheim’ nummer heb. Er zijn ook maar een paar mensen die dit nummer kennen(godzijdank). En dit gaat tot nu toe goed.

Maar nu heb ik ook een mobielnummer -prepaid- en deze is al een paar keer veranderd. Ook bij dit nummer zijn er maar een paar mensen die het bekend zijn. Maar laatst heb ik aangifte gedaan bij de politie ivm vernieling aan de auto, waarbij ik mijn telefoonnummer(mobiel dus) heb doorgegeven. Sinds kort wordt ik weer dagelijks -zelfs 2x per dag- mobiel gestalkt. Ik krijg nu zeer zwaar het vermoeden dat deze persoon bij de politie werkt. Wat kan ik hier tegen doen? Kan ik de politie vragen wie er inzage heeft (gehad) in mijn gegevens? Mogen zij dit zo maar doen? Politie zou toch je beste vriend zijn?

Omdat het een ‘onbekend’ nummer is, kan ik dus niet zelf achterhalen wie deze persoon is. Ook heb ik prepaid en zal moeilijk zelfs niet te achterhalen zijn. Ik wil ook niet nogmaals een nieuwe prepaid kaart aanschaffen, want mijn familie wordt daar knetter van.

Ik ben zeer geinteresseerd naar een oplossing. Het liefst zou ik deze ‘idioot’ ……. “wel vul maar in”.

• BennieMak

Werkt die ‘iemand’ van ruim tien jaar geleden nu bij de politie dan?

• - Gerard -

Misschien is dit wat voor jou?

http://www.internl.net/cms/optibel/control.cfm?ID=7919

NB: Arie, ik heb persoonlijk NIKS met het bedrijf te maken, ik las het probleem en dacht: je moet dat soort oproepen toch gewoon kunnen blokkeren. Mijn hele telefoon doorgespit maar het blijkt dus een dienst te zijn.

• De Enige Echte Fritsie

<<>>>

Ehhh…opbellen? :D

En nee, de politie is niet je beste vriend.

Degene die dat ooit verzonnen heeft was ernstig in de war.

Wie spuit zijn beste vriend peppersray in de ogen bv?

mzzl,

Frits

• Arie

Alleen maar een goeie tip Gerard ;)

• Nog steeds Dennis

Overblijfsel uit de 80-er jaren. Kan wat mij betreft in hetzelfde laatje als: “de politie hoort het goede voorbeeld te geven”. Al die onzin erin gooien, slotje erop en nooit meer opendoen.

• - Gerard -

De Enige Echte Fritsie Schreef:

——————————————————-

> <<>>>

>

> Ehhh…opbellen? :D

>

> En nee, de politie is niet je beste vriend.

Jawel hoor, de politie is jouw beste vriend. Maar je hebt er altijd van die politieagenten bij die een uniform aantrekken en denken dat de gewone burger geïnteresseerd in zijn persoonlijke mening. Ze vergeten dus vrij eenvoudig dat ze een organisatie dienen die er voor is opgericht de burger te beschermen en bijstand/hulp te verlenen. (artikel 2 politiewet)

En dat tref je van hoog tot laag aan. Laatst nog korpschef Welten die dacht te kunnen bepalen dat de Amsterdamse politie alle samenwerking met Suriname moet beeïndigen. Maar gelukkig hebben we dan altijd nog een minister die de korpschef er op wees dat het Amsterdamse korps niet zijn private speeltje is maar een uitvoeringsorganisatie van de overheid dat opdrachten heeft uit te voeren zoals die door het bevoegde gezag zijn opgelegd.

• KlaasVaak

werkt zo te zien alleen voor vaste lijnen

• - Gerard -

Klopt, breedbandverbindingen, Dus, huidige prepaid gaat de deur uit en de prikker is voortaan alleen nog maar via de vaste lijn te bereiken door die personen die zich niet anoniem melden. Kan hij zelf beslissen of hij een nieuwe prepaid wil hebben en kan hij de vaste lijn doorschakelen naar zijn mobiel. Anonieme bellers komen immers nooit door de vaste lijn.

Opgelost.

Edit: zelf heb ik ook bij mijn provider 2 geheime nummers maar de realiteit is dat er altijd familieleden zijn die geheime nummers doorgeven. Laatst vond mijn schoonzusje het een ludieke actie ons op te geven voor een gratis krant voor een aantal weken. Toen die periode was afgelopen had ik dus de uitgever aan de lijn.

• KlaasVaak

Daar heb je toch geen abonnement op INTERNL voor nodig?

Geen nummeraanduiding?,

Niet openemen!

En hij schreef nu juist dat ie weer op zijn mobiel werd gebeld toch?

En daar is dit geen oplossing voor.

Nog een tip:

moet je ooit ergens je gegevens achterlaten…verander dan je voorletters in een combinatie die verwijst naar degene bij je je gegevens achterlaat:

Voorbeeld: je wilt een IKEA familiepas, een AH Bonuskaart, of weet ik wat voor meuk?

Dan heet je ineens I.K.E.A. Jansen

Dat vliegt zo ongecontroleerd het adressenbestand in, gegarandeerd!

Ontvang je op enig moment van een ander bedrijf post, geadresseerd aan IKEA Jansen, weet je precies wie jouw adres verkocht heeft.

Ik doe niet anders, als het persé moet dat achterlaten van mijn gegevens.

En als je een adres moet achterlaten op een webformulier alvorens verder te kunnen in de procedure

terwijl dat adres helemaal niet van belang is in de procedure? (bijvoorbeeld voor een account van een forum)

Open je effe een tweede venster in je browser en google je het adres van het bedrijf en vul je dat in!

Krijgen ze zelf allerlei reclame junkmail.

En telemarketeers presenteer je ipv een antwoord op hun vraag meteen een (liefst zeer intieme) wedervraag.

Wedden dat het gesprek zo is afgelopen!