telefoon stalking

• De Enige Echte Fritsie

Er zijn grenzen aan het dienen en bijstand verlenen. Zo is de politie bv geen telefoonmaatschappij. Men verwacht vaak wonderen van de politie. En dan raakt men teleurgesteld.

En Welten heeft haarscherp aangegeven dat hij het niet met zijn integriteitsgevoel kon verenigen dat hij met zijn organisatie steun en hulp biedt aan het politieapparaat van een land waar een veroordeelde drugscrimineel en verdachte in een omvangrijk moordonderzoek aan het hoofd staat.

Chapeau! Die man mag zo mijn korpschef worden.

Ik vraag mij af hoe er gereageerd was als de politie steun en hulp had geboden aan het opleiden van bv Talibanstrijders.

mzzl,

Frits

• ¥ Lotje ­­¥

Als je het nog niet zeker weet . kan jij dan zomaar de politie de schuld geven???? Ik denk dat je het eerst eens moet uitzoeken . Je zou het inderdaad eens kunnen vragen wie er inzage heeft gehad.

• KlaasVaak

dat zal ie niet te horen krijgen want met die info kan hij niets

en verder is het erg magertjes waarom hij politieagenten verdenkt

ik denk dat het zo mager is dat er niet eens een onderzoek naar komt als er niet meer feiten of omstandigheden bij komen

want er zullen best agenten zijn die zijn ‘kaart’ bekeken hebben

dat hoort bij het werk van agenten

zijn die dan allemaal verdacht?

en ga je bij hen allemaal een onderzoek doen?

• ¥ Lotje ­­¥

ik denk dat het zo mager is dat er niet eens een onderzoek naar komt

***********************************************************************************

Hoor eens . als ik iedere keer opgebeld zou worden met een geheim nummer . Zou ik er ook werk van maken . Zo lees ik uit zijn/haar verhaal. Maar hoe het verder in elkaar zit . ik zou het gewoon vragen aan de agent . , als hun zeggen van nee . dan zou ik de provider opbellen en uitzoeken . Je heb geen geheim nummer voor niks toch??

• KlaasVaak

hij weet geen agent bij naam (voor zover ik zijn verhaal begreep)

hij denkt slechts dat het uit de hoek van de politie komt omdat het weer is begonnen na een aangifte

dat is geen verdenking

geen redelijk vermoeden

niets

en voor een onderzoek kan hij naar de KPN

die hebben daar een procedure voor

maar om nu agenten te verdenken

omdat er misschien agenten zijn die zijn ‘kaart’ hebben bekeken

persoonsinformatie bekijken is dagelijkse routine

als ik op straat met iemand een ‘bepaald’ contact heb

en ik wil weten wat voor vlees ik in de kuip heb kijk ik in de politiesystemen

dat is onderdeel van mijn werk

ben ik dan verdacht als er bij die persoon telefoonberichten op zijn telefoon komen

of als er bij hem wordt ingebroken, nee

het kan zelfs gebeuren dat mijn maat met wie ik samen op straat liep deze gegevens bekijkt

en mij mondeling meedeelt dat die persoon wel/niet in onze systemen voorkomt voor bepaalde zaken

of ik zit mee te kijken terwijl hij dit doet

dan blijf ik dus buiten schot en mijn collega is verdacht?

Neen.

• - Gerard -

Ook goeie tips KlaasVaak, eigenlijk ook wel lachen. (tu)

• - Gerard -

Daar gaat het niet om. Welten is een loonslaaf en heeft als taak het korps te leiden. Politieke uitspraken zijn niet welkom. Dan moet hij zijn functie inleveren en zichzelf kandidaat stellen voor de politiek.

• De Enige Echte Fritsie

Niet mee eens. Het getuigt van goed leiderschap, stelling innemen.

De minister kan hier een voorbeeld aan nemen.

mzzl,

Frits.

• Reja

Ben ik wel met je eens. Meelopers doen het werk, dwarsliggers houden je scherp. Je moet alleen niet een organisatie vol dwarsliggers hebben natuurlijk.

(De spoorwegen uitgezonderd dan).

• - Gerard -

Zoals ik al uitgelegd heb, de korpschef is ondergeschikt aan het bevoegde gezag. En de korpschef is niet het bevoegde gezag. Dat is de minister. Voor elke scheet die de korpschef laat heeft hij verantwoording af te leggen.