probleem...

• simonee

Hallo,

Ik zit nu in de 4de van het VMBO en ben 15 jaar.

En ik kan absoluut niet kiezen wat ik volgend jaar wil doen. Of ik wil een politie opleiding doen of ik wil juf worden.

Het zijn dus allebei totaal verschillende opleidingen.

Dus nu heb ik een beetje een rare vraag, maar zou ik ook allebei kunnen doen?

bijv eerst de politie opleiding en daarna de pabo? of zou dat heel dom zijn? En zou dat ooit wel kunnen naar een politie opleiding de pabo doen?

Gr. Simone.

• wim76

Natuurlijk zou je na je politieopleiding een pabo opleiding kunnen doen, maar ik ben wel bang dat je dit moet doen in je voornamelijk vrije tijd.

Dus weet waar je voor kiest want je legt een grote druk op jezelf :)

Succes met je besluit :)

• - Gerard -

Ik denk toch dat je eerst door de selectie moet zien te komen. En aangezien ik van de Hfd. comm. van Rotterdam heb begrepen dat hij 100 man politie moet inleveren vraag ik me af of je na het VMBO zo even de politieschool inloopt.

• KlaasVaak

Heb jij met hem gesproken dan Gerard?

Met de nieuwe of de oude? :D

En wie zegt dat Simone naar Rotterdam wil?

Even serieus:

procedure is:

1. solliciteren

2. voorlichtingavond met voorgesprek

3. meerdere selectieronden

4. korpsselectiegesprek

5. opleiding van 2, 3 of 4 jaar (mede afhankelijk van je score)

Als je bij je 1,2,3 of 4 aangeeft dat je misschien wel naar de Pabo wil loop je grote kans niet geselecteerd of aangenomen te worden.

Een opleiding is duur, aan geld een gebrek, dus mensen van die geselecteerd en/of aangesteld worden verwacht men wel dat die ‘er voor gaan’.

En dat lijkt me ook terecht, het is immers belastinggeld (van Ingrid, Bennie Gerard, etc. :D).

Misschien kun je eens informeren bij een afdeling werving en selectie in jouw regio of je een dienst of dienstdeel mee kan lopen.

Wie weet wordt je een keer uitgenodigd om eens in de keuken te kijken.

• - Gerard -

KlaasVaak Schreef:

——————————————————-

> Heb jij met hem gesproken dan Gerard?

Ik niet, hij trad op in het TV programma Spraakmakende zaken van Paul Rosenmöller

> Met de nieuwe of de oude? :D

Aad Meijboom

> En wie zegt dat Simone naar Rotterdam wil?

Ik niet, maar ik zie persoonlijk nog niet het nut van 100 mensen ontslaan en nieuwe opleiden.

• mwb

Is er gesproken over ontslaan ?

Nee, dat vul jij in.

Er gaan mensen weg, en er worden geen nieuwe voor aangenomen, Gerard.

Dat zijn in het algemeen ouderen.

“doorstroom” is er altijd, dus is er ook altijd nieuwe instroom nodig.

Dus Simonee, als je wilt, gewoon solliciteren meid !

• - Gerard -

Einde arbeidsrelatie is volgens mij altijd ontslag. Zelfs criminelen die hun tijd hebben uitgezeten of ziekenhuispatienten die genezen verklaard worden, worden ‘ontslagen’.

Ik keek even op de hypermoderne site van Rotterdam Rijnmond, deze week, op aanraden van KlaasVaak.

Wel 1 vacature. Poe hé.

• Starsky79

Maar volgens mij kun je pas vanaf je 17e gaan solliciteren en kun je dan eventueel het brugjaar politie doen. Als dat nog bestaat tenminste. Ik zou even gaan kijken bij de politie in jou regio vanaf welke leeftijd je mag gaan solliciteren. Kan je zien op www.politie.nl

En wat ga je, als je dit jaar je diploma VMBO hebt gehaald en het tussen jaar doen?

Maar om me aan te sluiten bij een eerdere reactie, is het niet handig om tijdens je gespreken met de politie aan te geven dat je misschien ook wel juf wil worden. Overigens ook een respect vol beroep.

Iig succes met de keuze die je gaat maken.

Starsky

• simonee

Bedankt voor de reacties!

Alleen ik lees nu op een politie site, dat je 18 moet zijn om de opleiding te doen. En als ik mijn diploma haal, dan ben ik net 16.

Wat zou ik dan ooit in die tussentijd moeten doen.!?

En verder had ik nog een vraag, wat doen jullie elke dag bij de poltitie ?

En over 3 maanden moeten we ergens een week stage lopen, zou ik dat ook bij de politie mogen? of ben ik te jong?

Gr. Simone.

• - Gerard -

simonee Schreef:

——————————————————-

> Bedankt voor de reacties!

>

> Alleen ik lees nu op een politie site, dat je 18

> moet zijn om de opleiding te doen. En als ik mijn

> diploma haal, dan ben ik net 16.

> Wat zou ik dan ooit in die tussentijd moeten

> doen.!?

Je hebt MBO opleidingen die een beetje in de richting zitten van de politie. Informeer bij en laat je voorlichten door jouw decaan. Ik heb me laten vertellen tijdens een voorlichtingsavond voor ouders met leerlingen op het VMBO dat er voor politie geen opleiding bestaat, buiten natuurlijk de politieopleidingen zelf. De politie bevat vrijwel alle facetten van de maatschappij. En dat loopt van jurist tot patholoog en toezichthouder tot boekhouder. Verzin het maar, je vindt het bij de politie ….. alhoewel, sommige politieagenten zijn echte koekenbakkers maar of de opleiding bakkersleerling je verder helpt voor een functie bij de politie?

;)