probleem...

• Starsky79

Als het goed is heeft jou school een contact persoon bij de politie, meestal een wijkagent. Ik denk dat dat weekje inkijken bij de politie wel mogelijk moet zijn alleen zal je dat moeten regelen via je decaan.

En voor wat betreft de opleiding na je vmbo heeft Gerard je al het antwoord gegeven. Alleen een kleine aanvulling daarop. Er bestaat en opleiding genaamd brugjaar politie. Dat is een opleiding van een jaar die je gelijk een diploma voor beveiliger op kan leveren. Maar zoek de info daarvan even op op interenet aangezien ik niet weet wat de toelatingseisen zijn. En op jou school weten ze daar ook genoeg over.

O en wat we de hele dag doen…..Dat ligt puur aan wat de dag ons brengt. De ene dag ren je van de ene naar de andere melding en de andere dag vraag je je af waarom je gekomen bent. Erg wisseld dus.

Succes

• - Gerard -

Starsky79 Schreef:

——————————————————-

>

> En voor wat betreft de opleiding na je vmbo heeft

> Gerard je al het antwoord gegeven. Alleen een

> kleine aanvulling daarop. Er bestaat en opleiding

> genaamd brugjaar politie. Dat is een opleiding van

> een jaar die je gelijk een diploma voor beveiliger

> op kan leveren. Maar zoek de info daarvan even op

> op interenet aangezien ik niet weet wat de

> toelatingseisen zijn. En op jou school weten ze

> daar ook genoeg over.

Nou ja, dan type je brugjaar politie in bij een zoekmachine en dan kom je bijvoorbeeld dit tegen:

http://www.politie.nl/Flevoland/Projekten/kopie_van_default.asp

• KlaasVaak

Er bestaat ook een mogelijkheid om een opleiding te volgen zonder aanstelling bij de politie.

Voor alle duidelijkheid: Het is (of misschien moet ik zeggen ‘was’) altijd zo dat bij aanvang van de politieopleiding je een aanstelling bij een korps had.

Je werd door het selectiecentrum geschikt bevonden en met het selectieresultaat mocht je je voorstellen bij alle korpsen (die een vacature hadden).

Als zij interesse hadden werd je aangenomen en stuurden zij je naar de politieacademie in de regio van je korps.

Gedurende de opleiding ontving je dan salaris.

En na 12 weken academie ging je 12 weken stage lopen bij je korps.

En dat herhaalde zich dan de hele 3 (agent) of 4 jaar (hoofdagent) van je opleiding.

Er schijnt nu een wijziging of alternatief te zijn/komen: beursstudenten.

http://www.acp.nl/home/nieuws/artikel/acp-pilot-beursstudenten-onvoldoende-uitgewerkt/

Let wel: Geen aanstelling en salaris, maar studie en studiebeurs.

Dit heeft waarschijnlijk te maken met de bezuinigingen.

Er is nu geen geld voor nieuwe (hoofd)agenten om naar de politieacademie te sturen, maar zodra dat geld er wel weer is duurt het drie jaar voordat de student een volledig inzetbare (hoofd)agent is.

En om dat gat te vullen hopen ze dat er nu reeds studenten zijn die via een studiebeurs willen studeren, en afgestudeerd zijn zodra er weer geld is om nieuw personeel aan te nemen.

Maar als dat geld er niet komt (wat ik me haast niet kan voorstellen) ben je klaar met leren en heb je geen arbeidsplaats.

Ik ben ook benieuwd hoe dat met de 12 weekse stages gaat bij de beursstudenten.

• LM

Ik zou je in ieder geval adviseren om eerst verder te leren, je bent toch nog wat te jong om agent te worden. Agent worden kan altijd nog. Als je de PABO wilt volgen is neem ik aan het VMBO als vooropleiding ook onvoldoende. Voor de politieopleiding is het voor de lagere niveau's wel voldoende. Zorg dat je voldoende basisopleiding hebt gevolgd zodat je later meer mogelijkheden hebt. Veel politieagenten die eens wat anders willen lopen er tegenaan dat ze te net even een diploma te weinig hebben. Probeer tenminste een MBO 4 of HAVO opleiding af te ronden.