Ik denk aan appels en peren.
Er wordt gedurende de dagelijkse diensten bekeuringen uitgeschreven, en de prijs ervan is bij sommige overtredingen verhoogd.
En ook als de agenten zich meer dan nu gedaan wordt zouden concentreren op kleine criminaliteit worden bekeuringen uitgeschreven.
Het is niet ‘òf het een, òf het andere’, het is èn, èn.
En zo is het ook met de verkeerscontroles waarbij de nadruk nu even komt te liggen op het thema verkeersgevaarlijke handelingen tijdens het besturen van een voertuig.
Veel mensen denken kennelijk dat wijkpolitieagenten 24/7 met 1 ding bezig zijn.
Maar het zijn eerder Chinese schoteltjes artiesten.
Elk onderzoek kent fases van grote stappen en fase van stilstand.
Dan ga je ook niet zitten wachten op betere tijden, dan doe je even iets anders tussendoor.
Er worden niet alleen alcohol- of brommer- of roodlichtcontroles gedaan.
Er wordt van alles wat gedaan. Kan ook niet anders.
Want stel dat er nu alleen naar kleine criminaliteit gekeken wordt en niets meer gedaan wordt aan parkeergedrag dan weet ik wel hoe de burger daarop reageert:
die zet zijn auto daar neer waar het hem uit komt en klaagt binnen een week de burgerij dat de politie het niet goed doet en zich niet op 1 ding moet concentreren.
Tenslotte: ik voel er niets voor om te gaan muiten tegen de leiding. Omdat ik niet achter de redenering sta om te gaan muiten.
Leidinggevenden zijn wijs genoeg om, indien dit speelt in een wijk, de aandacht daar te leggen waar deze nodig is.
Los van de landelijke thema's die spelen.
En wat de politie ook doet: er is altijd een aanzienlijke hoeveelheid mensen die het er niet mee eens is, dat zie je ook hier op dit forum terug.
Doe een poll en je komt nooit op 100% uit.