VVD, CDA, PVV: akkoord over veiligheid

• Planner

Ik lees net op NOS teletekst:

"De onderhandelaars van VVD, CDA en PVV zijn het eens geworden over hun beleid op veiligheidsgebied. Het nieuwe kabinet moet als het aan de drie partijen ligt, zorgen dat er op termijn 3000 agenten bijkomen en dat het aantal korpsen wordt verkleind van 24 naar 10.

De politie moet gaan vallen onder de nieuwe minister van Veiligheid. Verder willen de partijen minimum straffen instellen voor zwaardere vergrijpen. …."

Lekker duidelijk allemaal. Op termijn, daar kan je alle kanten mee op. Ik gok dat het deze kabinetsperiode niet gaat lukken….

• - Gerard -

10, net zoals de rechtbanken en justitie. Ik zou niet weten waarom dat niet heel snel gerealiseerd zou kunnen worden.

• Planner

Dat gaat misschien nog wel lukken, maar die 3000 agenten erbij….

• Rob II

De aantallen die vorige kabinetten hebben beloofd zijn ook nooit gerealiseerd en voordat die aantallen waren gerealiseerd moest er al weer bezuinigd worden.

Waar spreken we overigens over? 3000 agenten verdeeld over 24 korpsen is 125 agenten per korps of 300 als er nog maar sprake is van 10 korpsen. Verdeeld over alle bureau's zal misschien een aanvulling van 2 a 3 agenten per bureau opleveren. Als daarnaast ook alle openstaande vacatures ook vervuld mogen en kunnen worden kan die aanvulling wellicht nog iets betekenen maar meer als een druppel op een gloeiende plaat is het feitelijk niet.

• Rob II

Minimum straffen kennen we nu feitelijk ook al. Rechters kennende zullen die bij de invoering van minimumstraffen altijd de minimumstraf opleggen of slechts hele kleine verhogingen toepassen in het geval van recidive.

• Planner

RobII

Verdeeld over alle bureau's zal misschien een aanvulling van 2 a 3 agenten per bureau opleveren

Dus er zijn volgens jou meer dan 1000 politiebureaus in Nederland? Er werken ongeveer 62.000 ambtenaren bij de politie ( http://www.inoverheid.nl/artikel/artikelen/1172711/hoeveel-ambtenaren-telt-ons-land.html ). Lang niet allemaal zijn dit agenten. Hoeveel agenten werken er volgens jou gemiddeld op een bureau?

Aanvulling

Op de site van Rotterdam Rijnmond, het grootste korps, kom ik niet verder dan 28 bureaus ( http://www.politie-rotterdam-rijnmond.nl/contact.aspx ).

• KlaasVaak

Los van jou vraag….dit jaar begint de uitstroom van agenten die met FLO en TOR gaan

Een grote uitstroom van mensen die met functioneel leeftijdsontslag gaan. Zeg maar de gewone mensen VUT.

Veel kennis die verloren gaat.

Dan is 3000 niets, ik weet geen exacte aantallen van FLO'ers, maar ik denk dat die 3000 net genoeg is om dat op te vangen.

Effectief komt er dus niet bij.

Met geluk speel je quite.

In absolute aantallen dan.

Op gebied van praktische kennis en ervaring lever je, hoe dan ook, fors in.

• Planner

Als men het heeft over uitbreidingen, dan gaat het in de regel over totale aantallen, dus bovenop de aanvulling die er moet zijn in verband met uitstroom. ZOals al eerder opgemerkt door anderen, zijn er op dit moment ook al bij verschillende korpsen vacatures, dan nog het verloop wat jij aangeeft en vandaar mijn voorspelling dat het deze kabinetsperiode niet gaat lukken. Zeker als je bedenkt dat er de laatste 5 jaren effectief slechts een stuk of 127 dienders bij zijn gekomen, ondanks alle beloften ten spijt. De bedoeling is goed, de uitvoering aanzienlijk minder, evenals de budgetten

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2010/05/nauwelijks_toename_agenten_op.html

Tel daarbij op het totale gebrek aan inzicht met betrekking tot het effectiever inzetten van personeel, wat ik al eerder aan heb gegeven, dan komt er van “meer blauw op straat” weinig terecht….

• - Gerard -

Zeg azijnzeiker….. ;)

We krijgen een nieuwe RECHTSE regering hoor, niet langer die rooie geitenwollensokkenbende. Het wordt 4 jaar aanpakken. Eerst maar eens die 10.000 Rijksambtenaren dumpen.

• KlaasVaak

Planner Schreef:

——————————————————-

> Als men het heeft over uitbreidingen, dan gaat het in de regel over totale aantallen, dus bovenop de aanvulling die er moet zijn in verband met uitstroom.

NOT

> ZOals al eerder opgemerkt door anderen, zijn er op dit moment ook al bij verschillende korpsen vacatures,

NOT

Vandaar dat je nu een studie kunt gaan volgen zonder baangarantie?