Politie Racer.

• DePeter

De politie mag, onder voorwaarden, harder dan de maximum snelheid.

Binnen de bebouwde kom 20 km/uur.

Buiten de bebouwde kom 40 km/uur.

Daaruit maak ik op dat wanneer men naar iemand toe wil rijden men dan zich houd aan die 40km en niet 30km harder dan toegestaan gaat rijden. Dan krijg ik toch het idee dat deze chauffeur gewoon te hard reed, en dat op zich vindt ik niet erg dat doen we nml allemaal wel eens. Maar dan moet je wanneer een burger dit vastlegt je niet gaan verschuilen achter “Vrijstellingen en brancherichtlijnen”. Zeg dan gewoon de agent reed te hard, punt!!!

Het is niet aan burgers om daarover te oordelen, en burgers die zelf te hard rijden met een mobieltje in hun hand,

om hun mening en een situatie vast te leggen die ze zelf niet eens goed kunnen onderbouwen, ach.

Aha, dus rijden met een mobieltje in je hand kan niet, rijden met een mobilefoon in je hand kan wel?

Wat is het verschil? En zeg aub niet dat de agent hierop getraind is.

• rijsbergen

Aha, dus rijden met een mobieltje in je hand kan niet, rijden met een mobilefoon in je hand kan wel?

Wat is het verschil? En zeg aub niet dat de agent hierop getraind is.

Ik zou zeggen, kijk eens in de wet wat het verschil is

Buiten de bebouwde kom 40 km/uur.

Daaruit maak ik op dat wanneer men naar iemand toe wil rijden men dan zich houd aan die 40km en niet 30km harder dan toegestaan gaat rijden.

met zo'n reactie maak je alleen maar meer duidelijk dat je er totaal geen verstand van hebt.

• DePeter

En nog steeds weet ik niet wat het verschil is? Met beide kun je communiceren, zover weet ik het. Nu jij!!

En je verschuilen achter de wet is wel zo makkelijk,

En ja ik heb er totaal geen verstand van, klopt helemaal.

• rijsbergen

met mijn uitdrukking kan ik ook communiceren en dat is niet strafbaar???? He dat is wel raar zeg

• DePeter

Klopt, maar als je je gelijk niet krijgt wordt je wel steeds feller! Moet je iets mee doen.

Gaat mij niet om mijn gelijk, gaat mij erom dat iedere mening/bevinding/conclusie van de burger direct wordt afgescheept als zijnde, onkundig, geen kennis van zaken e.d.

Ik hoef geen kennis van zaken te hebben, ik zie wat ik zie en dat noemt men constateren. Hetzelfde doet een agent voorat hij een bon uitschrijft.

En nadat ik het filmpje zonet nog eens bekeken heb zie ik geen enkele aanleiding voor de VW bus om hard te rijden, ongeacht of de agent dit mag of niet. Maarja ik ben dan ook niet kundig.

• Planner

DePeter

Buiten de bebouwde kom 40 km/uur

Nogmaals, dan gaat het over de brancherichtlijn, en die zegt niet 40 km/uur buiten de bebouwde kom, maar op auto(snel) wegen. En dan is overigens geen maximum, dus ook als je politiewagens harder ziet rijden dan deze brancherichtlijn, dan nog kan je als burger geen conclussie trekken of het nodig is. Dat bepaald in eerste instantie de politieambtenaar zelf.

• rijsbergen

De aanleiding zie je meestal niet maar dat wil niet zeggen dat die er niet is. Een melding die de agent krijgt zie jij toch niet in je auto of wel??

Welk verschil tussen een mobilofoon en een gsm wil je graag horen dan?

Je constateert iets adhv je eigen belevingswereld en kennis. Het verhaal er om heen ken je niet en kun je dan ook niet over oordelen tenzij je betrokkene aanspreekt en uitleg vraagt.

• Pa-Caroni

Met toestemming dus http://www.radio-rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=%2FNews%2FDefault%2F2010%2Fjuli%2FPolitieman+vervolgd+voor+ernstige+aanrijding

• rijsbergen

Nee hoor, niet altijd toestemming nodig. Men moet wel ten alle tijde rekening houden met het overige verkeer. Artikel 5 WVW.

• Pa-Caroni

Waar kan ik dat vinden, alsmede de zogenaamde branchrichtlijn waar steeds mee geschermd wordt?