waar het precies zwart op wit staat weet ik niet meer zo. Dat antwoord moet ik je schuldig blijven
Heb je wel eens van google gehoord? Zal ik je even helpen?
En dan kom je vanzelf uit bij de NPI brancherichtlijn
Nee, als je binnen de normen van de brancherichtlijn blijft, hoeft er geen toestemming te worden gevraagd. Als je er overheen wilt gaan, dan dient er, uitzonderingen daargelaten (lees de richtlijn), wel vooraf toestemming van de meldkamer te worden gevraagd.
Overigens wel een aardig detail, waar hier helemaal aan voorbij wordt gegaan, is het volgende, geciteerd uit de brancherichtlijn:
"Deze brancherichtlijn is van toepassing op politievoertuigen die rijden met optische en geluidssignalen (en dus voorrangsvoertuig zijn in de zin van het RVV90). Daarnaast moet de brancherichtlijn worden gezien als de maximaal toelaatbare grens voor het rijden met de algemene ontheffing van de bepalingen van het RVV90."
De voertuigen die in de filmpjes getoond worden voeren geen optische en geluidsignalen, en zijn dus geen voorrangsvoertuig en is de bracherichtlijn eigenlijk dus niet van toepassing. Welke richtlijnen zijn er voor het rijden ZONDER optische en geluidsignalen?
a) artikel 5 WVW zoals reeds gezegd
b) deze man was niet aan de melding gekoppeld door de meldkamer
hij was voor iets anders onderweg met een portofoon waarop hij de melding hoorde
dacht goed te doen door ‘mee te rijden’ maar meldde zich niet aan bij de meldkamer om zich te laten koppelen
had hij dat gedaan dan was hij waarschijnlijk teruggefloten
omdat de meldkamer inzicht heeft in welke wagen er het dichtste bij het incident is
en de regie houdt over wie wel en wie niet met O&GS gaat rijden
om zo te voorkomen dat het halve wagenpark naar dezelfde melding rijdt.
Nu is alles uit (b) niet verboden, maar wel tegen de afspraken.
Hij reed zonder O&GS, in een onherkenbaar politievoertuig en te hard voor de plaatselijke situatie.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?