Politiechef- PVV tweet

• Pa-Caroni

Kan volgens jullie een Politiechef zonder consequenties vrijuit gaan na een dergelijke tweet ? http://www.telegraaf.nl/binnenland/7723498/__Politiechef_niet_weg_om_PVV-tweet__.html?p=21,1

• bvk

Dat ligt eraan of het in je straatje past. De pvda stemmer zal ongetwijfeld lof zingen op de politiechef. De pvv stemmer zal hem direct ontslagen willen hebben. De gemiddelde diender zal vooral het gevoel hebben dat zij altijd op hun tellen en woorden moeten passen maar dat een chef overal mee wegkomt. What's new?

Voor mij persoonlijk geldt dat ze hem niet hoeven straffen, ondanks het feit dat hij zijn boekje eigenlijk te buiten is gegaan. Dan moet hij daarentegen ook eens zo stoer zijn om m.b.t politiegerelateerde zaken eens dergelijke duidelijke meningen te verkondigen en daarmee misschien zijn boekje iets te buiten gaan. Maar helaas kennen dat soort figuren in die gevallen wel opeens wel hun plaats. Wellicht omdat “zijn” huidige burgemeester geen pvv-er is maar van een andere partij.

• Rob II

Ja, de veel geroemde vrijheid van meningsuiting is niet alleen van toepassing op de heer Wilders.

• Rob II

Het was een zij.

• - Gerard -

Weg ermee. Niet omdat een politiechef geen eigen mening mag hebben maar het past een uitvoerder niet politieke uitspraken te doen. Deze chef heeft een kruisje achter haar naam en zal wel op korte termijn op de een of andere manier ‘uitstromen’.

• bvk

Haha klopt maar omdat ik over politiechef praat kan het in de hij-vorm blijven. Net zoals de voorzitter van de tweede kamer mevrouw gerdi verbeet.

• Rob II

Nee hoor als ze verder geen “domme” dingen doet zie ik dat niet gauw gebeuren of ze nog korpschef van “groot” korps kan worden is een tweede.

• Planner

Voorlopig moeten er binnenkort waarschijnlijk 14 korpchefs verdwijnen, dus de kansen op dat soort functies zijn voorlopig erg klein ;)

• KlaasVaak

vanwege positieve discriminatie heeft ze teveel strepen vóór

daar is er nu wellicht eentje vanaf gevallen

nog voldoende over om te mogen blijven

• BennieMak

Het land van vrijheid van meningsuiting, waar de meest afschuwelijke dingen gezegd mogen worden, totdat blijkt dat je een arbeidscontract hebt. Dan is plotseling iedere vorm van kritiek strafbaar met ontslag.