Kunnen jullie een beetje uit de voeten ...

• - Gerard -

… met jullie nieuwe minister, Mr. I.W. (Ivo) Opstelten?

Lijkt mij nou niet de man die justitie en de politie onder één dak weet te krijgen en van de hervormingen bij de politie zie ik ook weinig terecht komen. Maar goed, dat is mijn eerste inschatting, kan het alleen nog maar meevallen.

• Planner

Het zou ook zo maar kunnen dat de portefeuille “politie” onder de staatsecretaris Veiligheid (Fred Teeven?) komt te vallen…..

• - Gerard -

Ik hoop van niet, dat is helemaal een dramafiguur.

• KlaasVaak

Toen hem in een televisieprogramma werd gevraagd wat hij van de vaste boekenprijs vond,

de prijs waaronder je in Nederland geen boeken mag verkopen, zei hij:

‘Het lijkt me goed dat er elk jaar een vaste boekenprijs wordt uitgereikt.’

Van hem heb ik geen hoge pet op.

Dan liever Opstelten, die straalt tenminste nog iets uit van een ambtenaar en hij weet hoe de hazen lopen door het bos.

Liever dat een het gekibbel ala LPF of Leefbaar.

Laten we eerst maar eens van start gaan met het kabinet.

• Rob II

Laten we eerst maar eens zien hoeveel maanden dit kabinet het gaat redden.

De huidige minister wist tenminste nog wel hoe een Wet eruit moet komen te zien van Opstelten weet ik dat nog niet.

• - Gerard -

Dat hoeft Opstelten ook niet te weten, daar hebben we ambtenaren voor. Hij zet alleen zijn ‘handtekening’. Vervolgens buigt de tweede kamer zich nog eens een keer over de teksten.

• Rob II

Klopt wel maar bij HB had ik meer het idee dat die wel besefte wat juridisch haalbaar is en wat niet.

Je kan weliswaar als minister tegen de je ambtenaren zeggen maak maar een Wet waarin geregeld wordt dat een verdachte pas na drie dagen recht op een advocaat heeft maar als je zelf al voldoende kennis hebt om te weten dat een dergelijke wet in strijd is met de Grondwet en nog enkele Europese verdragen dan vraag je niet eens om een dergelijk Wet voor te bereiden.

De tweede kamer weet meestal heel goed wat ze in een Wet wil hebben maar is wat minder goed wat geregeld kan worden in een Wet.

• mwb

“Het lijkt me niet de juiste man” zeg je, waarop baseer je dat?

• - Gerard -

Op mijn gevoel. Die hele nationale politie gaat er niet komen nu ik de voorzitter van de VNG heb gehoord, ook van de VVD. Nee, volgende verkiezingen gaan ik toch PVV stemmen. Kijken of er dan wat gaat veranderen in dit land. Net nog die Leers gehoord ….. ‘ik ga bruggen bouwen’. Ach ach ach …. bruggen bouwen. En dan zeker op de manier van Rijkswaterstaat van voor de noodwet.

Nee, ik heb dit keer echt voor de laatste keer op de VVD gestemd. Meer en meer van hetzelfde (ellende).

Maar, dat is mijn voorgevoel, mwb.

• mwb

aha, je gevoel.

Ha, dat is jouw gevoel.

Ik ga die man op zijn daden beoordelen, en niet op het gevoel dat ik van hem krijg via de (gekleurde) media.