Regenhoes platte pet

• -Mopo-

Een lange tijd in de stromende regen staan is geen pretje.

Met de platte pet op je hoofd is het een tijdje droog, maar uiteindelijk druppelt het er ook doorheen.

Ik weet dat er een soort van regenhoesje bestaat die je met elastiek over de bovenkant van de platte pet heen trekt.

Weet iemand hoe ik daar aan kan komen?

Bedankt voor het meedenken.

• KlaasVaak

Trek je (van dienstwege verstrekte) regenjack aan daar zit een capuchon aan. (hint)

:D

• Jobthecop

De Rijkspolitie had vroeger wel dit soort hoesjes. Soms wit, voor verkeerstaken en soms anders gekleurd.Misschien dat je nog één van die echte oude knarren weet die vroeger bij het korps hebben gdiend? Anders is met wat huisvlijt en een oude regenjas, of met behulp van het lokale naaiatelier, ook wel iets te fabriceren.

• ­­¥ Lotje ­­¥

hoi

plastic tasje in de binnenkant doen, en met een paar steekjes vast zetten . :D

• Starsky79

Er was toch zoiets als:

Een goede agent wordt niet nat………;):D

• bvk

In de USA zijn ze wel te krijgen. Voorbeeldje:

http://www.leonuniform.com/Midway-Raincover.htm

• - Gerard -

En dan is het maar afwachten of een Nederlandse politieagent zo'n kapje mag gebruiken.

• -Mopo-

Bedankt, deze had ik gezien.

De hoes die ik bedoel is echt in de kleur zwart die de bovenkant afdekt en wordt vastgehouden met een elastiek. Valt dus eigenlijk niet op.

Een tijd terug had ik het gezien, maar had toen geen mogelijkheid om die collega aan te spreken.

• KlaasVaak

misschien iets uit een fietsenwinkel waar ze zadeldekjes of zadelbeschermers verkopen

die heb je ook in hippe dessins en zelfs in design

ook in groen voor als je de eerste verbalisant ter plaatse was

of als Leider PD :D

http://www.google.nl/images?hl=nl&q=zadelbeschermhoes&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=dh7YTJTVLIqUOs2G9NoJ&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=7&ved=0CD8QsAQwBg&biw=1593&bih=835

• bvk

Als je de bovenste van de twee kiest dan heb je een doorschijnende die met elastiek vastzit. Dat valt bijna niet op en die wordt veelal gebruikt. Helemaal in zwart zoals jij schetst ken ik niet, alleen de doorschijnende. Mocht je hem vinden plaats dat dan ook ff. Bestel ik hem ook