Ik kreeg een vraag waar ik geen antwoord op weet. In het kort zal ik omschrijven volgens de mij verkregen informatie wat het probleem en de vraag is. Eerst het probleem: Aangever heeft plus minus een half jaar geleden aangifte gedaan van diefstal fiets. In die aangifte is een fout framenummer opgegeven/ opgenomen door zoekraken officiële aankoopbon, er vanuit gaande dat de info die ik kreeg klopt. De aankoopbon is inmiddels weer teruggevonden, waarop het juiste framenummer en andere kenmerken staan. Inmiddels is de fiets getraceerd bij een als louche handelaar bekend staande persoon. Daar het framenummer in de aangifte niet klopt met die fiets, kan er vermoed ik geen actie ondernomen worden om de fiets bij de rechtmatige eigenaar terug te krijgen. Of er tussen de desbetreffende persoon en verbalisant goed gecommuniceerd is, of dat deze verbalisant ook over de aanvullende informatie die ik hier beschrijf beschikt, is mij niet helemaal duidelijk. Mijn vraag is, stel dat mijn conclusie op de basis van de gegevens die ik nu heb juist is. Kan dan na ongeveer een half jaar het proces verbaal nog veranderd c.q. aangepast worden ? Of moet de aangever een nieuwe aangifte doen ? Kortom hoe kan men dit oplossen, zodat de fiets bij de rechtmatige eigenaar terugkomt? De uitleg van een koper die als hij een redelijke prijs betaald heb geen heler is, die kan ik al. Het gaat er in dit geval zuiver om, hoe kan deze fout hersteld worden ? Groetjes v Hyperactief A-P.