Het betreft een duitse rechter.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/8177328/__Duitse_hardrijders_gered_door_rechter__.html
Ik vind het nogal wat wat deze rechter zegt over controles.
Dit kan toch niet zomaar?
In Duitsland misschien wel want daar krijg je een foto thuisgestuurd met 2 keer je smoelwerk op de foto. Maar als die rechter zegt: “De betreffende paragraaf ging oorspronkelijk over het identificeren van terroristen”, meent de rechter. “Hij is iets aangepast om te betrekken op verkeersovertreders en dat mag absoluut niet.” dan vraag ik mij af waarom dat niet zou mogen. Of moet de Duitse overheid aan deze rechter vragen of ze wetten mogen aanpassen?
Klopt helemaal. Bijna alle flitsers flitsen van voren vanwege het puntenrijbewijs waardoor overtredingen leiden tot extra punten.
In Nederland krijg je alleen punten bij a) een zeer beperkt aantal overtredingen èn b) alleen bij overtredingen waarbij je bent staande gehouden en niet op kenteken. In Duitsland is voor beide het tegenovergestelde het geval.
In Duitsland krijg je al punten voor versleten profiel op een autoband.
Ook krijg je een ‘idiotentest’ bij een bepaalt maximum aantal punten èn bij het scoren van een bepaalt aantal in 1 gebeurtenis.
Voorbeeld (niet exact): een gladde band is bijv. 2 punten, en 4 gladde banden zou dan 4x2=8 punten opleveren.
Stel dat 6 punten in 1 gebeurtenis zou leiden tot een ‘idiotentest’ dan ben je je rijbewijs kwijt.
Als je een jaar geen punten erbij hebt wordt er 1 of 2 punten afgeschreven.
De ‘idiotentest’ is een gesprek met een psycholoog waarbij deze bepaalt of je je rijbewijs terug krijgt of niet.
Ga je daar de gepikeerde beer uithangen dan is de uitslag negatief.
Ik denk dat het verhaal in de TG niet het hele, volledige verhaal is.
Het Duitse rechtssyteem is op een aantal essentiële punten wezenlijk verschillend van het Nederlandse.
Veel zaken die hier te lande als “normaal” worden beschouwd zijn in Duitsland niet toegestaan.
Daar worden veel “opsporingstechnieken” als inbreuk op de persoonlijke levenssfeer gezien die gelijk staan met razzia's.
En dat mag volgens de Duitse wet nu eenmaal niet.
B.v. automatische kentekenscan en trajectcontroles, waarbij iedereen wordt gecontroleerd zonder dat er al sprake is van, of verdenking bestaat t.a.v. een strafbaar feit.
Dat men in Duitsland dingen anders bekijkt ben ik met je eens.
Dat is de erfenis die wantrouwen heet en dat komt door de oorlog.
Maar dat kentekenscans ed niet kunnen ben ik niet met je eens.
Duitsland heeft een prima werkend tolsysteem.
Dat werkt weliswaar niet op het kenteken maar wel op een kastje aan boord van vrachtauto's dat een unieke sleutel bevat.
En dat werkt door bijna geheel Duitsland en registreert feilloos waar de vrachtauto de snelweg op reed en waar deze de snelweg verlaat.
Betalen kan op verschillende manieren, maar betalen zal je.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?