bvh

• Secret S

Wij zijn weer terug bij af. Wat al in bij de invoering bekend was, dat BVh niet helemaal oke was. is nu eindelijk in de politiek ook door gedrongen, Miljoenen Euro's verder, dik betaalde Ic'ers bij het VTSPN. Nu mag de minister weer met een ideetje komen om het op te lossen. BVH c2000 wat heeft dit allemaal wel niet gekost.

Wanneer leert men nu eens te luisteren naar de gebruikers. Tja dat zal wel in de pruimentijd zijn. Sorry ik moest even mij ergernis typen.

Secret S

• - Gerard -

Mag je blij zijn dat we straks van al die hfd. comm. af zijn. De ene flater na de andere, en maar dikke salarissen cashen.

• KlaasVaak

Wat ik me afvraag en al eerder afvroeg…waarom is in godsnaam gekozen voor XPOL in plaats van bijvoorbeeld het veel modernere GeneSys.

Waarvan ik hoorde dat dit een Windowsapplicatie is die, volgens geruchten, sinds de afschaffing van de politie, onder de interesse van de KMAR is gekomen.

Nu verkeer ik in een bevoorrechte positie: ik heb alleen gewerkt met XPOL dus was de overstap naar BVH een kleine vooruitgang.

Daar waar collega's van Haaglanden waarschijnlijk denken in een teletijdmachine te zijn beland, 20 jaar terug wel te verstaan.

Voor de leken: XPOL is een Dos-achtige applicatie: geen muis en veld voor veld invoeren verplicht.

BVH is opgelapt met een window dat op de achtergrond de info doorzet naar de core-applicaite XPOL.

En hoe lang duurt het nog voordat we eindelijk vanaf de eigen werkvloer in de BVH-historie van andere regio's kunnen kijken.

Om niet te spreken van het probleem dat bepaalde regio's hun info in BPS en Genesys hebben zitten.

Dat zal waarschijnlijk nooit vindbaar worden (gemaakt) middels een zoekquery vanuit BVH.

• - Gerard -

KlaasVaak Schreef:

——————————————————-

> En hoe lang duurt het nog voordat we eindelijk

> vanaf de eigen werkvloer in de BVH-historie van

> andere regio's kunnen kijken.

Ja, je mag er dan wel iets meer van weten dan de gemiddelde agent maar als je Den Haag een beetje volgt zijn er straks geen regio's meer. We gaan naar een nationale politie en dat BVH wordt of afgeschaft of geupdate.

• wim76

Klaasvaak,

Ik kan dat helemaal beamen. Ik kwam vanaf de Kmar die bps hadden welke ook in Utrecht en Hollands-midden gebruikt werd.

Toen wist ik niet beter. Tot ik met Genesys ging werken, werkelijk een verademing.

toen over naar BVH, tjonge, alsof ik 10jaar terug ging.

• Jobthecop

Iedereen in politiek den Haag roert zich erover, maar je hoort maar verbazend weinig uit de hoek van de PvdA. Zou dat misschien komen omdat Job Cohen, als voormalig korpsbeheerder van Amsterdam-Amstelland een hele dikke vinger in de pap had bij de vtsPN? En dus ook betrokken is geweest bij de keuz voor BVH? Weten jullie gelijk weer wat je niet moet stemmen……

• KlaasVaak

Gerard, dat kan best zijn die Nationale politie, maar voorlopig is het niet zo ver.

Alle agenten uit regio X zien alleen nog maar de (historische) gegevens uit hun eigen regio X.

Alleen speciale afdelingen hebben toegang (en opleiding) om in de andere systemen van de andere regio's te zoeken: BPS, XPOLL (BVH) Genesys.

Die afdelingen werken niet 24 u per dag. En kunnen niet voor elk wissewasje worden benaderd zoals de dagelijks bevragingen.

Sterker nog: die afdelingen kun je alleen mailen of bellen en niet via porto bereiken.

Althans in mijn regio. Daar heb ik dus lopend opstraat niets aan.

Dan de historische gegevens ingevoerd in regios die niet met XPOL (nu BVH) werkten.

Zoals Haaglanden dat met Genesys werkte. Dat moet elke bevraging in 2 systemen invoeren: in Genesys voor info van vóór 2009 en in BVH voor info van na 2009.

Dus al zou elke regio toegang tot de overige applicaties krijgen dan nog is die dat niet beschikbaar in de overige regio's.

Want data uit regio X ingevoerd ooit in XPOL is in regio Y niet eens oproepbaar ook al werkt en werkte die regio ook al jaren met XPOL.

Zie het maar als brieven geschreven in Word (lees: BVH) of WordPerfect (lees: Haaglanden).

Ik vind ze niet vanuit de verkeerde applicatie (lees: regio).

En als ik ze gevonden zou hebben kan ik ze niet openen met de verkeerde applicatie.

En die dataservers kennen een scheiding per regio.

Los daarvan moet ik het nog zien dat we organisatorisch binnen 4 jaar de Nationale Politie op poten hebben.

En dan komt vandaag Opstelten met het bericht dat we BVH moet afzinken en naar een nieuwe applicatie moeten.

Dan ben je niet dichter bij een oplossing maar juist nog 1 stap verder weg.

Want de politie voert niet alleen IN, die moet ook kunnen zoeken om er gegevens UIT te halen.

Straks moeten we dus in alle regios het supersysteem krijgen en in de ideale situatie moet daar alle historische data VAN ALLE REGIOS in ingevoerd worden.

Zodat als iemand wordt nagetrokken ONGEACHT VANUIT WELKE REGIO alle informatie naar boven komt.

• KlaasVaak

dat vind ik een erg voorbarige stelling

is daar enig ‘bewijs’ voor?

had hij een veto?

kon zijn stem die van alle andere korpsbeheerders overrulen?

en dan meteen oproepen om iets anders te gaan stemmen?

was het dan echt zo dat Ter Horst hier niets over te zeggen had?

het kan, ik verbaas me nergens meer over, want hoe kan het dat in het verleden de regiokorpsen ZELF konden besluiten eigen applicaties te ontwikkelen zoals BPS en Genesys, terwijl XPOL al bestond?

Ik denk dat de keuze op XPOL is gevallen omdat:

-de meeste regios dat al hadden dus minder werk

-de meeste regios dat al hadden dus minder omscholingskosten

-er minder pc's in minder datacenters hierop aangepast hoefde te worden dus goedkoper

-er minder hardware in en op de bureaus hoefte te worden aangepast (minder snelle processoren en minder intern geheugen)

omdat bekend is dat windowsapplicaties het werkstation zwaarder belasten

dat er alleen naar de korte termijn is gekeken moge duidelijk zijn.

Integraal Bevragen (IB) is ook al zo'n lapmiddel om vanuit 1 programma diverse programma's tegelijk te bevragen.

Een mooi idee, alleen de zoekresultaten zijn onbetrouwbaar.

Staat in IB iemand nog gesignaleerd staat ie dat in NSIS niet.

Staat in IB iemand nog PAPOS gesignaleerd staat ie dat in PAPOS niet.

• - Gerard -

KlaasVaak Schreef:

——————————————————-

> Gerard, dat kan best zijn die Nationale politie,

> maar voorlopig is het niet zo ver.

>

Nee, maar ik hoorde de VVD zeggen dat de Nationale politie niet met BVH gaat werken. Uitgesloten dus. De SP zegt dat de agenten niet met BVH kunnen werken en uiteraard onderzoekt de minister of het systeem kan worden aangepast om de kosten te drukken. Maar dat is net zo als met onderhandelen. je stelt eerst iets voor wat niemand wil en dan kom je uit bij wat jij al vanaf het begin wilde en uiteindelijk iedereen wil.

En we kennen de overheid ondertussen wel, als die iets gaan verbeteren dan kan het alleen maar slechter en duurder worden.

Ik voorspel: Einde BVH …. op naar een nieuw systeem geheel naar de wensen van de Nationale politie.

• wim76

Klaas,

Je hoef niet twee keer te bevragen. Daar hebben we een andere programma voor genaamd integrale bevragingen.

Die zoekt in beide programma's :)