Het lijkt steeds vaker regel dan uitzondering dat de bebording bij wegwerkzaamheden niet in orde is.
Officieel moeten borden toch na iedere kruising/ splising worden herhaald?
Voorbeeld: een bord max 30km/uur op een verrijdbaar statief staat net voor een kruising. Direct na de kruising is het dan al niet meer van toepassing. Drie kruisingen verderop wordt de berm gemaaid. Geen herhalingen en het verkeer mag dus aldaar weer de gebruikelijke 80 km rijden.
Borden blijven 's avonds staan terwijl er geen werkzaamheden zijn op dat moment. (laatste dagen Beerseweg Oirschot)
Ander voorbeeld: uitrit werkverkeer, bord een paar honderd meter vooraf max. 30 km/ uur (rondweg Best) Prima, maar vervolgens geen bord einde max 30 km/uur dus pas door de rotonde 500 meter verderop einde.
Zo zijn er talrijke voorbeelden. Door het slechte gebruik worden de verkeersdeelnemers op verkeerde voet gezet. Men weet niet meer waar en wanneer de broden van toepassing zijn en nemen deze dan ook steeds minder serieus met gevaarlijke situaties tot gevolg.
Zijn de plaatsers van de borden niet opgeleid? Is er geen enkel toezicht?
Indien wel, waarom dan zo vaak verkeerd?
Kan er bekeurd worden voor dergelijk misbruik?