En wat gaat men er nu van zeggen?

• Starsky79

Agent zwaar mishandeld op politiebureau Oss

OSS - Een 52-jarige agent is donderdagavond op het politiebureau in Oss zwaar mishandeld door een vader (43) en zoon (17) uit Geffen die verhaal kwamen halen wegens de aanhouding van hun zoontje respectievelijk broertje (14).

De agent moest naar het ziekenhuis waar bleek dat zijn jukbeen was gebroken en zijn oog opgezwollen was, meldde de politie vrijdag.

De 14-jarige jongen was eerder op de avond aangehouden voor een fietsendiefstal. In de hal van het politiebureau kregen ze ruzie met de agent en werd hij tegen de grond geslagen.

Ook de vader en zoon zijn aangehouden. Bij fouillering van de 17-jarige jongen werd een mes gevonden.

© ANP

In het vorige topic werd er door sommigen nog al verbolgen gereageerd over het feit dat de politie op een volgens vele “geweldadige” manier ingegrepen heeft in een bus.

Nu beste lezer… Misschien is het gedrag van de Nederlandse Maatschappij wel aanleiding om als politie zijnde harder op te treden. En ja dan vallen er klappen. Zoals hier boven gebeurd dagelijks. Overigens zelden met dit letsel. Lees je dat vaak in de krant? Nee want dan zegt men weer dat dat een risico van het werk is EN het is geen leuk nieuws.

Ik hoop dat MIJN collega's die daar aan het werk waren deze meneer en zijn zoon ook even een aantal wel gemeende tikken hebben gegeven voordat men hem naar hun hotelkamer heeft gebracht….Of mag ik dat niet zeggen en ben ik dan te agressief?

Mijn vraag dus: Voor degene die in het vorige topic zo hard riepen dat de politie te agressief is, is dit dan wel ok?

Gr

• Arie

Dat is natuurlijk vragen naar de bekende weg. Want natuurlijk is dit niet normaal.

Zoals die dikke werkloze vader afgelopen zondag in Wegmisbruikers, die uit zijn pan ging omdat de politie zijn zoontje en diens brommertje controleerde en ook nog eens achter hem aan ging toen deze vluchtte. Liep de agenten bijkans te bedreigen (' ik waarschuw je he…').

• ­­¥ Lotje ­­¥

precies en niet alleen door die vader maar ook door mama lief . Raar volk was het . mensen daar je het zoal van kon verwachten hoe ze zouden reageren ;)

• ­­¥ Lotje ­­¥

De 14-jarige jongen was eerder op de avond aangehouden voor een fietsendiefstal. In de hal van het politiebureau kregen ze ruzie met de agent en werd hij tegen de grond geslagen.

Ook de vader en zoon zijn aangehouden. Bij fouillering van de 17-jarige jongen werd een mes gevonden.

****************************************************************************************************************

Korte metten met die lui . dikke hoge boete en in het celleke er mee op geruimd staat netjes .

• - Gerard -

Ik zou bijna zeggen: nou weet je als agent ook eens hoe het in elkaar geslagen te worden. Maar net zoals IK het overdreven geweld van de politie in bus niet goedkeur keur ik dit geweld van pa en zoon natuurlijk ook af. Lijkt me logisch en de vraag van jou, Starsky79, slaat dus werkelijk nergens op.

Want eigenlijk had je moeten vragen: iedereen die het geweld van de politie in de bus goedkeurt MOET dit geweld van vader en zoon tegen de agent dus OOK goedkeuren. Net zo'n onzin als wat jij schrijft.

• rijsbergen

Het grote verschil in deze is echter dat het geweld in de bus uiteindelijk door de VE zelf veroorzaakt wordt door niet mee te willen werken. In dit geval is het gewoon pure mishandeling tegen een ambtenaar in functie.

• Arie

'Niet mee willen werken' = beginnen met slaan! Dat wordt om de een of andere reden steeds gemakshalve vergeten……..

• rijsbergen

Ik hield het expres al “zwak” omdat ook het simpele “niet mee willen werken” een reden kan zijn om geweld toe te passen.

• wim76

Ach ja Rijs, ik ben bang dat Gerard niet het verschil wil zien.

Het geeft maar aan wat voor eencelligen er rondlopen (bedoel niet Gerard).

Ik zie enige gelijkenis van het gespuis in de bus en deze “ik kom ff verhaal halen” figuren.

Het zou pot#%# zo moeten zijn dat vader zegt “heeft mijn zoon dat gedaan, hou hem maar een paar nachtjes”

Dan heeft zo'n persoon een gezond stel hersenen, maar nee, het moet op deze manier.

• Pa-Caroni

Dit kan men er over zeggen ! En hier is tevens alles mee gezegd ! http://www.trouw.nl/opinie/letter-en-geest/article3067922.ece/Desnoods_komt_de_kamper__zelf_even_langs_.html?all=true

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.