trainingsmissie

• KlaasVaak

Ik blijf toch bij mijn verhaal…de trainers (van de buitenlandse/lokale politieagenten) gaan niet de compound af en gaan daar niet heen om te surveilleiren maar om agenten op te leiden in tactische beroepsvaardigheden.

Ik heb het dus niet over politieagenten die daar gaan werken in het veld.

De IBT collega die ik sprak mag de compound niet af uit vrees voor gijzeldrama's.

Of deze collega onder begeleiding (van militairen) wel van de compound af mag weet ik eerlijk gezegd niet.

• Lans

Klaasvaak, waarschijnlijk heb ik het verkeerd uitgelegd of jij verkeerd begrepen, het is inderdaad zo dat uitgezonden agenten geen “noodhulp” diensten gaan doen ofzo. Dat zeker niet. Ik doelde meer op het feit dat jij aangaf dat dat IBT instructeurs zijn. Dat is die kennis van je, maar wil niet zeggen dat ze geen andere disciplines erheen sturen of de mogelijkheid daarvoor bieden. Er zijn er al een aantal die gaan of zijn geweest, en die gewoon uit het blauw komen.

Groetjes, Lans

• Lans

Dat komt dan weer uit een ander potje zeggen ze dan zo mooi… ;)

Maar zonder gekheid, het kost de regio echt niet veel meer. Je houdt je basissalaris, door de regio betaald, plus door de regio betaald is vervangende inconviënten toeslag van ik geloof 250 euro bruto p/m. Dus de regio is buiten een mankracht niet veel meer geld kwijt als aan iemand die in de volle onregelmatigheid werkt.

De buitenland toelage werd toentertijd door het ministerie van buitenlandse zaken betaald, toentertijd was dat zo ongeveer gelijk aan het basissalaris.

De overige toelage, +/- 800 euro netto wat ik toen kreeg, maar is afhankelijk van welke missie, wordt betaald door of de UN of de EU.

Dus qua verdiensten voor de diender leuk, elke maand een goed salaris. Vergelijkbaar met onregelmatigheid salaris + vakantiegeld elke maand.

En dan nog de UN/EU toelage. Maar die ben je deels kwijt aan huisvesting/eten/drinken etc in het missie gebied.

• Starsky79

Ok dacht wel dat er iets geregeld zou zijn. Maar als je het even zwart wit bekijkt is de regio dus 1 persoon kwijt (Maar misschien wel meer) waar wel salaris aan betaald moet worden. En op een team valt 1 persoon weg. Daar komt geen ander voor in de plaats, Diensten moeten worden opgevangen zo krijg je dus weer meer roosterdruk. En het kost dus geld waar je als regio niets voor erug krijgt. Of krijgt de regio een soort van subsidie van de EU/UN?