Het blijft triest ..

• - Gerard -

…. als je naar een Welten kijkt, zoals vanavond bij het programma 5 jaar later. Ik blijf me verbazen hoe ver zo'n man van de werkelijkheid staat.

Ten eerste. Het burkaverbod. Dat is nog geen wet maar mocht het een wet worden waarbij politieagenten personen in een Burka dienen aan te houden, dan zal Welten daar niet aan meewerken. Omdat hij vindt dat hij zelf mag nadenken en beslissen welke wet hij zal dienen.

Ten tweede. In Amsterdam hangen camera's waarbij de politie direct optreedt als iemand zo'n camera passeert en hij heeft nog boetes open staan. Op de vraag hoeveel camera's er nu hangen in Amsterdam, die dat signaleren, want daar ging de discussie duidelijk over, antwoordde de korpschef: ‘Als je de part. camera’s meetelt, zijn dat er zo'n 2.000'. Ook zegt de korpschef dat er incidenteel controles worden gehouden, u heeft dat zelf ook wel eens gezien meneer Pauw, dat voertuigen naar een parkeerplaats worden gedirigeerd en dan nemen we regelmatig auto's in beslag als er nog boetes openstaan.

Dus …… je wordt in Amsterdam door 2.000 camera's gesignaleerd, in de belevingswereld van Welten tel je bij die 2.000 dus ook de part. camera's en het direct optreden is een paar zinnen later ….. incidenteel optreden.

Verder is de korpschef van mening dat winkeldieven, de bekende draaideurcriminelen, geen winkelontzeggingen worden opgelegd. - ‘gelukkig niet’ zelfs volgens de korpschef - en het beeld dat hij heeft van een groot aantal part. beveiligers in winkels geeft aan dat er wordt gestolen. Maar …. en dan heb ik het dieptepunt echt wel meegemaakt met deze man. Winkeldieven de toegang tot winkels verbieden zou eigenlijk pas ingezet moeten worden als winkels door diefstal verlies gaan leiden.

Toch ziet hij voor zichzelf geen belangrijke rol weggelegd als de Nationale politie, die verder niet werd benoemd, een feit is en zal hij een andere functie aanvaarden, liet hij nog in het midden of dat binnen de politieorganisatie is of niet.

Kijk, ik schrijf het al en tijdje maar de man zegt, wat mij betreft, zelf dat hij volkomen ongeschikt is als korpschef. Ik kan er niets meer van maken.

• Jobthecop

Wanneer heb je voor het laatst meegemaakt dat een korpschef realistische uitspraken deed, gerard? Je zou wijzer moeten wezen…..

• LM

Ik denk dat we blij mogen zijn met politiechefs die zelf nadenken. In de 2 WO waren er nogal wat politiemensen die slaafs aanliepen achter de Duitse bezetter. Ik zou er niet aan moeten denken als politieagent de opdracht te krijgen om moslimvrouwen in Burka te gaan arresteren. Overigens vind ik wel dat burka vrouwen geweigerd mogen worden voor bepaalde functies, dat is nu eenmaal de consequentie. Zodra gezichtsbedekking in het kader van openbare orde een veiligheidsrisico oplevert kan dit onder de huidige wetgeving ook al verboden worden, net zoals sjaals, bivakmutsen etc.

Nee, dit is incident politiek. Ik zou mij vreselijk misbruikt voelen door politieke konkelaars. Iedereen met realiteitszin weet dat vrouwen in Burka's in NL geen probleem vormen. Pak de echte problemen aan. Hero Brinkman zou toch beter moeten weten. Politiek komt en gaat, laten we blij zijn met een constant en verstandige bestuurslaag die dit soort idiote wetsvoorstellen durven te bekritiseren.

Natuurlijk begrijp ik ook wel dat je in beginsel als politiemens gewoon de wet uit moeten voeren, maar politiemensen zijn ook gewoon mensen met een geweten en een eigen verantwoordelijkheid. Of Welten een verstandig bestuurder is weet ik trouwens niet, ik ken hem daarvoor onvoldoende, met deze uitspraak kan ik het echter van harte eens zijn.

• - Gerard -

Ja, dat zie IK toch vaker bij politieagenten. Maar voor mij als gewone burger is het duidelijk. En gelukkig zijn er ook nog verstandige politiemensen waarvan ik er vanmiddag 1 zag bij de VPRO/privacy.

Edit. Ik doe het even anders …. op 1.08 http://weblogs.vpro.nl/privacy/ De comm. Bas van Tol.

• Hyperactief A-P

Mijn complimenten LM, we moeten i.d.d. trots zijn op korpschefs die nog zelf nadenken. Daarnaast kun je een cel maar één keer vullen, en mensen die ermee bezig zijn op één plek inzetten. Als je dan de keuze heb, om een cel te vullen, dan kies je niet in de eerste plaats voor Burkadragers. Overigens kunnen veel mensen maar slecht lezen, want Welten heeft nergens gezegt dat hij helemaal niet optreed, maar daar een afweging bij gemaakt wordt. Ook ik ben geen Burkafan, maar vind in het kader van het algemene belang, dat gezond verstand boven alles behoord te gaan. Ik vind persoonlijk de reactie van - Gerard -, gelijk staan aan de gemiddelde roeptoeter op internet. Hoe kun je over een persoon (voor)oordelen als je hem niet kent. Ik heb het genoegen gehad een zeer betrokken korpschef te hebben gezien, die speciaal tijd vrij gemaakt had voor een succesvol iniatief te vieren waarin burgers samen met de politie de criminaliteit aan pakken. Ik vind de reactie van - Gerard - voor iemand die hij niet kent, ondermaats. En te kort doen aan de capaciteiten/ betrokkenheid en inzet van deze man. Groetjes v Hyperactief A-P.

• - Gerard -

En jij leest zeer selectief. De Burka is maar 1 van de 3 blunders die ik heb genoteerd. Kijk, als er een een roeptoeter is, dan Welten. Ik hoorde de man gisteren ook zeggen: “IK heb een prachtig bedrijf”. Nou ….. hij heeft helemaal niks, is gewoon loonslaaf en de politie is geen bedrijf maar een overheidsdienst. Ik volg de man al jaren via de media maar de capaciteiten die jij hem toedicht zijn mij volkomen onbekend behoudens zijn riante inkomen dat hij de belastingbetaler, en ja …. daar hoort het politiepersoneel ook bij, heeft weten af te troggelen. En volgens mij woont de man ook niet onaardig, dus in dat soort dingen … goed voor jezelf zorgen …. daar is hij wel goed in. En daar is verder niks mis mee, ik gun iedereen het beste.

• Hyperactief A-P

Ja hoor - Gerard -, ik ga lekker slapen, tegen zoveel onzin kan ik zelfs niet op, ga een ander met je projectie bezighouden. Groetjes v Hyperactief A-P.

• Arie

Vanochtend een posting verwijderd van Ron100 die niet ging over het onderwerp maar slechts ten doel had een andere prikker onder vuur te nemen. Abusievelijk gekozen voor ‘verwijderen, inclusief reacties’, waardoor enkele relevante reacties (waaronder die van Koen Hakvoort/Gerard) eveneens zijn verwijderd.

Mijn welgemeende verontschuldigingen hiervoor.

Mod Arie

• - Gerard -

Kan gebeuren Arie.

Mijn antwoord op K. Hakvoort kwam neer op: Regerngspartijen maken een regeerakkoord, vervolgens worden er mensen gezocht en gevonden en benoemd tot minister of staatssecretatis en dat regeerakkoord namens een democratische tweede kamer meerderheid uitvoeren. Met de opmerking dat het Burka- of Boerkaverbod niet iets typisch Nederlands is.

Het kan dus niet zo zijn dat een democratisch genomen beslising door een korpschef wordt genegeerd. Een collega van Welten, politiecommissaris Bas van Tol en dan verwijs ik even naar mijn reactie op LM, zou niet eens willen wonen in het land dat Welten voorstaat.

• serine

:D:D geweldig jou reactie

maar gerard heeft in mijn ogen wel gelijk..