Dag iedereen,
Vanavond effe mijn auto getankt. Ik rijd de weg weer op en zie dat het verkeerslicht op groen staat. Ik geef extra gas (moet linksaf) en ga door oranje. Op het moment dat ik linksaf sla (door oranje) zie ik dus ook een politiewagen staan voor de kruising. U raadt het al. Politiewagen draait om en komt mij achterna. Hij haalt mij keurig in en ik moet volgen en dat doe ik dus ook. De agent was in zijn eentje en gedraagt zich keurig naar mij toe (ik ook naar hem). Hij zegt alleen dat ik door rood reed. Ik zei dat ik door oranje ging maar dat ik wel extra gas gaf toen het groen was en uiteindelijk door oranje reed.
Ik had gewoon kunnen stoppen hoor voor het oranje verkeerslicht alleen dat heb ik niet gedaan. Nu gaf de beste man mij dus een bekeuring voor door rood rijden. Hij vroeg keurig mijn verklaring en deze gaf ik ook. Na mijn verklaring zei hij nog dat deze niet klopte en of ik deze wilde aanpassen. Ik zei gewoon dat ik door oranje reed en dat ik mijn verklaring niet op zijn verzoek wilde aanpassen. Vervolgens zei de agent dat ik de bon thuis gestuurd zou krijgen en wij namen afscheid van elkaar.
Ik wil graag onder deze bon uit (als het mogelijk is) en hoop op objectieve antwoorden van jullie:
1. Cautie is mij niet medegedeeld, is dit een reden om in bezwaar te gaan?
Mijn 2e vraag is iets langer.
2. Ik reed door oranje en niet door rood. Als ik in bezwaar ga dan verklaart betreffende agent dat ik door rood reed, dit doet hij op ambtseed of belofte. Nu ga ik dus in bezwaar en dit doe ik ook op ambtseed. Wat zal de O.v.J. gaan beslissen?
Ik hoop op eerlijke en objectieve reacties van jullie.
Groet,
Bert