Politie personeel

• Leo

Vanochtend las ik dat er in de grote steden weer minder dienders komen, en je voelt je er al niet veilig. Is dit niet vragen om wanorde en criminaliteit.

• - Gerard -

Ach ja, maak je niet druk. Jouw prioriteiten sluiten toch niet aan op de voor de gewone burger volkomen onbekende prioriteiten van de politie. Want waar je ook naar vraagt, het is niet de prioriteit van de politie. Van de week nog gehoord; dief steelt twee laptops, staat allemaal geregistreerd op videocamerabeelden. En de politie doet er niks mee. Vorige week in de media; winkeldiefstallen. Geen heterdaad, vergeet het dan maar, politie doet er niks aan.

Dus ja ….. al halen ze er 10.000 politieagenten weg ….. het wordt er niet anders van.

• LMq

Nee inderdaad Gerard omdat de wereld niet maakbaar is. Dat schijn jij niet te begrijpen.

• Starsky79

Zo mogguh Gerard… Goed geslapen??? Lekker stukje weer;)

• - Gerard -

Omdat de wereld niet maakbaar is ……. tsjeeeees.

• Starsky79

Geen idee of dat vragen is om meer problemen. Ik weet niet waar die korpsen de mensen weg gaan halen. En zijn het allemaal mensen van de straat of gaan er ondersteunende diensten verdwijnen?

Op zich kan ik me wel voorstellen dat men het personeel wil gaan verplaatsen naar de gebieden waar men een grote druk heeft vanwege de criminaliteit. Maar of het nu zo slim is om dan personeel uit andere gebieden weg te gaan halen weet ik ook niet. Voor die extra 370 mln die er kennelijk is hadden ze misschien extra personeel kunnen aannemen?

Ach ik ben maar een nummertje wat op straat werkt dus zal het allemaal verkeerd zien..

Gr.

• DePeter

Heeft Gerards reaktie te maken met niet begrijpen of er een andere kijk op hebben?

Ik kan zijn denken wel begrijpen, denk er zelf vaak ook zo over.

Ik heb vorige week nog de Politie gebeld ivm een mogelijk inbraak op een school waar ik toevallig langs kwam met de hond uit laten, waar ik iemand zag wegduiken op het dak toen ik zijn kant op keek.

Toen ik de meldkamer belde was de reaktie, we hebben nu belangrijke zaken, we gaan kijken zodra er een auto vrij is.

Kijk ik begrijp best dat de agent het druk heeft, maar het signaal naar de burger we hebben nu belangrijkere zaken is een verkeerd signaal.

En nogmaals ik heb respect voor de agent, maar wanneer maken jullie ze in Den Haag eens wakker?

Ik vindt dat jullie als groep best eens wat harder aan de bel mogen trekken daar in Den Haag, wedden dat je dan veel meer begrip en respons van de burger krijgt.

Mochten jullie aan de bel trekken dan geloof ik best wel dat jullie veel bijval zullen krijgen van de burger, in ieder geval zeker mijn bijval.

grtzzz

• Starsky79

Je wilt niet weten hoevaak er door politie mensen aan de bel wordt getrokken in Den Haag. Je zou er een concert mee kunnen spelen. Maar zoals iedere inwoner van Nederland weet:

Je kunt roepen en aan de bel trekken wat je wilt maar luisteren ho maar!!

• DePeter

Jij hebt zeker net als ik vroeger als kind aan de bel getrokken en dan snel weg gerend.

Je zou nu ook eens kunnen blijven staan. En je begrijpt vast wel wat ik hiermee bedoel.

grtzzz

• - Gerard -

De politie is een uitvoeringsinstantie. Meer niet. Gewoon doen wat er gezegd wordt. Bij het UWV gaan er 6.000 man uit, bij defensie 10.000. Ik ben er van overtuigd dat de politie het er zelf naar gemaakt heeft. En nu begint de grote schoonmaak. Ik ben die verhalen over die 26 koninkrijkjes al jaren helemaal zat. Een minister aan het roer met een pipo van de politie als aanspreekpunt. Weg met die korpschefs en korpsbeheerders. Donner gaat de stadsdelen opheffen…… goedzo. De Staatsschuld loopt nu al veel sneller terug dan eerder gedacht. Wat mij betreft houden we bij defensie 10.000 man over. Meer dan zat voor een land zonder duidelijke vijand.