Filmische inbraak bij Bijenkorf

• BertP

Door verschillende media werd het al bestempeld als ‘Ocean’s Eleven’ in Rotterdam: de inbraak in de Bijenkorf aan de Coolsingel. Daar werd door 2 mannen op maandag 28 februari, rond 03.45 uur, voor tonnen buitgemaakt bij het filiaal van de Diamond Point. Zie voor beelden: http://www.boevenvangen.nl/artikelen/view/4106

• - Gerard -

En wat wil je nou weten in relatie tot de politie?

• ­­¥ Lotje ­­¥

ja….. er zijn tig inbraken in Nederland toch. Wat is de bedoeling van dit bericht???

• axel

De samenhang met deze pagina is natuurlijk dat de politie het zal moeten oplossen.

Het is natuurlijk een schitterend gelukte inbraak en nog wel in het hartje van Rotterdam en erna lopen ze nog op hun gemak door het centrum naar ja naar waar?

Misschien waren het wel weer Roemenen, Polen of Bulgaren, ja je moet toch ergens van leven?

Het hoofdburo van politie ligt op ongeveer 600, 700 meter afstand, een ander groot politieburo op 800 meter.

:D

• KlaasVaak

Uhh, wat wil je zeggen met de afstand tot de ligging van het hoofdbureau?

En welk ander groot bureau ligt er op 800 meter?

Witte de Withstraat? Dat is ‘s nachts gesloten. Daar zitten de wijkteams Cool en Scheepvaart en die zijn er ’s nachts niet.

Eendrachtsplein? Ook dat is ‘s nachts gesloten. Daar zitten de wijkteams Stad en Oude Westen en die zijn er dus ook ’s nachts niet.

Rijstuin? Ook dat is ‘s nachts gesloten. Daar zitten de wijkteams Oude Haven en Rijstuin en die zijn er dus ’s nachts ook al niet.

Politiebureaus zijn geen brandweerkazernes waar men wacht op een melding.

Je hebt dus niets aan een betrekkelijk kleine afstand tot een politiebureau.

Politieagenten surveilleren en bevinden zich in het verzorgingsgebied.

Zeker ‘s nachts in het centrum, dan rijden er alleen surveillance-auto’s (vanaf het hoofdbureau) en geen agenten die te voet of op de (snor)fiets surveilleren.

In het centrum is 's nachts maar 1 politiebureau open: het hoofdbureau.

En dat is voornamelijk voor publiek open om aangiften te kunnen doen en voor de met auto's surveillerende agenten om administratieve afhandelingen te verrichten.

Voorts is daar een wachtcommandant aanwezig voor de communicatie in het district (bevragingen van voertuigen en personen e.d.)

En een hulpofficier van Jusititie voor de voorgeleidingen van arrestanten.

Beide gaan het bureau niet uit. Hooguit incidenteel de hOvJ voor ‘zware zaken’ zoals binnentredingen in woningen en PD's.

• ­­¥ Lotje ­­¥

jij en klaasvaak wonen vast in Rotterdam . haha ;)

• axel

@Klaas Vaak: Het blijft een schitterende inbraak zeg ik als filmliefhebber, jij zal er wel anders over denken denk ik.

@Lotje: Dat klopt, ik hoop dat het vanaf vanavond nog leuker is hier in Rotterdam nadat Feyenoord gewonnen heeft.

:)-D

• KlaasVaak

Voor mij is het werk, niets meer en niets minder.

• axel

Ja dat begrijp ik wel gelukkig voor jou werk je hier in Nederland en niet in bijv. Thailand want dan zou je aardig moeten bijklussen als politeagent, ik heb daar al diverse keren geld moeten dokken voor de heren wat ze dus gewoon in hun eigen zak stoppen. Ze verzinnen daar van alles om jou als buitenlander te kunnen laten betalen. Over de dubbele streep gereden, geen shirt aan op je brommer, te hard of te zacht ze pakken je wel maar daar ging deze discussie niet over.

(Oh ja Feyenoord heeft helaas “weer” verloren).

• KlaasVaak

hmm, een heel verhaal en in de laatste 6 woorden staat de clou: het sloeg nergens op :S