afmaken?

• Lisette

Hoi,

Na de zomer, zit ik in de 2de van het MBO (spw niveau 4). Maar ik zou echt heel graag bij de politie willen. Alleen nu zit ik dus heel erg te twijfelen of ik mijn opleiding zal afmaken of niet. Ik wordt in de zomer 17 jaar, en dan zal ik over een half jaar mogen solliciteren. Wat zouden jullie doen, eerst deze opleiding afmaken die nog 2/3 jaar duurt en daarna na de politieacademy of direct als ik 17,5 ben?

En nog een vraag, als ik zou gaan solliciteren, dan moet ik al die testen doen enz, zou ik dan voor de zekerheid nog wel door kunnen gaan met de opleiding, voor als ik niet aangenomen wordt?

Groetjes,

Lisette.

• DePeter

Duurt nog 2/3 jaar.

Lisette je bent nu 17 jaar, ben verstandig en maak je opleiding eerst af meid.

grtzzz

• DePeter

Sorry je wordt 17 jaar, dit even voor onze oplettende lezers.:D:D:D

• KlaasVaak

Eerst afmaken in ELK geval.

Reden 1: er vallen véél mensen af tijdens de werving- en selectieprocedure (meer dan 80%: deels vrijwillig, deels onvrijwillig).

Zowel tijdens de procedure als daarna tijdens de opleiding (circa 20-25%: ook hier deels vrijwillig, deels onvrijwillig).

Tijdens de opleiding moet je elk kwartiel (ongeveer een kwartaal) ca. 3 examens doen en halen!

Je kunt herkansen maar dat betekent extra examens in een later kwartiel maar: max. 2 herkansingen en dan is het exit.

Reden 2: er is leven na de politie. Misschien stop je al kun je je dat nu niet voorstellen.

Misschien kom je tijdens je werk bij de politie wel een veeel leukere baan elders tegen.

Dan heb je niet genoeg aan je papiertje van een afgeronde opleiding bij de politie.

Reden 3: heb je je opleiding succesvol afgerond dan is er ook een leven tijdens je werk bij de politie:

Als je tijdens een carriere bij de politie hogerop wilt zult je verder moeten leren (en intern moeten solliciteren).

Velen volgen later HBO studies Veiligheid e.d.

Dan is een afgeronde vooropleiding noodzakelijk.

Tijdens interne sollicitaties wordt ook gekeken wat je vóór de politie hebt gedaan en hebt gepresteerd.

Reden 4: een baan bij de politie vereist dat je stevig in je schoenen staat.

Meer levenservaring is daarom een pré.

Die 2/3 jaar kunnen je de kop niet kosten, het missen van een diploma wel.

Ook hierom: afmaken die opleiding.

• r-datbenik

Opleiding zeker eerst afmaken en daarna solliciteren bij de politie; bij de politie kan je door deze opleiding dan nogal wat vrijstellingen krijgen waardoor je een aanzienlijk kortere opleiding hebt! Maar iig eerst je opleiding afmaken!

• KlaasVaak

onzin

• Lisette

Bedankt voor de reacties!

Jullie hebben wel gelijk, ik kan inderdaad beter eerst mijn opleiding afmaken. Maar daarna ga ik zeker naar de politieacademy (als ik word aangenomen)

@klaasvaak, wat bedoel je met onzin?

Gr. Lisette.

• Starsky79

Zoals?

• - Gerard -

Zijn er tegenwoordig geen keuringen meer? Zou ik dat eerst even doen …. weet je gelijk of je bij de politie kunt komen.

• Planner

Lisette

wat bedoel je met onzin?

Dat je op basis van de door jou genoemde opleiding ergens vrijstelling voor zou krijgen….