3 seconden te lang en je moet opnieuw.

• DePeter

Mijn neefje belde net, hij is gezakt voor de Politiekeuring omdat hij 3 seconde te langzaam was tijdens de conditie/loop test.

Verder scoorde hij boven het gemiddelde, is het dan niet wijs om als organisatie te zeggen: Nou jongen je lopen was niet volgens de regels maar omdat je de rest goed gemaakt hebt geven we je een kans en beginnen aan je training.

Maar wel gaan we aan je conditie werken en die moet binnen zoveel weken op peil zijn. Wat zijn conditie overigens ook wel was, maar door ziekte heeft hij een paar weken rustig aan moeten doen.

En ja ik weet over een half jaar mag hij een herkansing doen, maar toch!!!

Als het bedrijfsleven zich zo aan regels zou houden zouden er weinig passende kandidaten zijn.

grtzz

• mwb

Ergens moet er een grens liggen, dat kunt U zich voorstellen, neem ik aan.

Het is niet meer dan logisch dat iedereen die net aan de verkeerde kan valt, dat jammer vindt.

Hij had ook tevoren kunnen bellen en uitleggen dat hij ziek was en zijn conditie daardoor nul was, en vragen om een andere datum voor de sporttest.

• Starsky79

Ja Jammer….

Maar er zijn afspraken over de eisen en die zijn voor iedereen gelijk. Helaas maar de volgnde keer beter!

Gr.

• KlaasVaak

Wat ik juist hoor is dat er een kleine marge wordt gehanteerd als de rest in orde is.

Dan krijg je een sportadvies mee om in afwachting van een aanstelling aan je conditie te gaan werken.

Misschien hebben ze dit laten vallen nu de vraag geringer is geworden of misschien heeft uw neefje niet alles verteld?

• DePeter

Nu is mijn neefje (18 jaar en ruim 2mtr) niet de persoon om leugens te vertellen, dus je suggestie dat hij niet alles zou hebben verteld kun je achterwege laten.

En dat van die marge daarvan heeft hij niets verteld, zou kunnen maar dat weet ik niet. Misschien is het hem niet verteld maar krijgt hij dit nog via de post te weten. Zou leuk zijn want de jongen is best wel teleurgesteld in zichzelf, hij weet dat hij het kan maar op het moment kwam het er niet uit.

• KlaasVaak

Het goede nieuws wil je wel horen en het minder goede niet?

• DePeter

Negatieve benadering is jouw niet vreemd.

Je trekt conclusief zonder de persoon te kennen, ik ken jou niet maar je lijkt me een eenzaam mannetje.

• KlaasVaak

ik heb geen enkele conclusie getrokken

ik heb als antwoord op jouw vraag de mij twee meest voor de hand liggende suggesties gedaan.

kun jij een conclusie van mij quoten (en het liefst eentje met een negatieve benadering)?

degene die een conclusie trekt ben jij: namelijk dat ik een eenzaam mannetje ben die conclusies trekt met een negatieve benadering.

• DePeter

KlaasVaak Schreef:

——————————————————-

> Wat ik juist hoor is dat er een kleine marge wordt gehanteerd als de rest in orde is.

> Dan krijg je een sportadvies mee om in afwachting van een aanstelling aan je conditie te gaan > werken.

> Misschien hebben ze dit laten vallen nu de vraag geringer is geworden of misschien heeft uw neefje

> niet alles verteld?

Nu komt mij dit niet erg positief over, gezien sommige van jou reacties in het verleden, zie ik dit als een Negative benadering. Kan aan mij liggen maar zo ervaar ik het wel.

Bedoel je het niet negatief dan straalt het toch een zeker sarcasme uit, en daar zit niemand op te wachten.

Je begint aardig door te vermelden dat er een kleine marge wordt gehanteerd, dat geeft hoop. Maar direct daarna benader je het in mijn ogen negatief dooor te suggerenen dat!!

grtzzz

• KlaasVaak

Ik heb geleerd dat mensen in hun teleurstelling vaak niet het hele verhaal vertellen.

Daar zijn verschillende redenen voor te bedenken.

Dat is geen negativisme van mijn kant, dat is realiteitszin, dat is mijn referentiekader.

En het was slechts een vraag en geen conclusie, ik zei immers niet “uw neefje heeft dus niet de hele waarheid vertelt”

maar “misschien heeft uw neefje niet alles verteld?” (bemerk het vraagteken)

Ook u, DePeter, gaat mee in de teleurstelling en leest niet helder wat er staat. ;)

Een voorbeeld van afgelopen nacht:

Iemand staande gehouden voor een openbare orde probleem, identiteitscontrole, de persoon bleek gesignaleerd te staan.

Ik had (nog) geen details waarom precies, maar ik was vlakbij het politiebureau dus met de persoon naar het bureau om het uit te zoeken.

Aan de persoon het standaard verhaal verteld: mogelijk nog een boete open dus dat gaan we uitzoeken. In geval van een boete kun je na betaling weer weg.

Op het bureau bleek het om een vonnis van de rechtbank te gaan: ruim 7 weken hechtenis opgelegd voor een eerdere zaak waarin de persoon verdachte was.

De eerste reactie van die persoon: “Daar weet ik niks van, ze hebben mij niets verteld, ik wist niet dat er een zitting was, ik kende de uitspraak niet.”

Mijn antwoord: “Dat is vreemd want als je als verdachte in deze zaak bent gehoord wordt altijd gevraagd waar je juridische post naartoe moet.”

Zijn reactie: “Ik kom nooit thuis en ik lees geen post.”

Tja…aan wie ligt het dan dat de persoon niets wist?

Als ik niet gereageerd had op die persoons eerste uitspraak dan had het misschien zo geleken dat hij inderdaad van niets wist en dat de post naar een verkeerd adres was gestuurd.

In de teleurstelling dat de persoon moest ‘zitten’ wist hij van niets en dat was de schuld van een fout bij Justitie.

Later bleek de persoon geen post te lezen en was daarom niet op de hoogte van de zitting en de latere uitspraak.

In de emotie van de persoon was het de schuld van een ander.